cutthroat Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 - ERN Ator 6/8 - L'Occitane Plisson - TOBS rose cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - The Shave Doctor aftershave gel Mijn scheerbeurt van gisteren was voor onze begrippen Spartaans. Toen mijn vrouw en ik zaterdagavond bij mijn ouders weggingen moest ik niet naar huis te moeten rijden, maar ergens anders heen. Ze nog voor onze trouwdag een verassings-uitje geregeld. Dit bleek een hotelletje voor de overnachting en gisteren een dagje ontspannen in een welness resort te zijn. Omdat dit in het geniep moest had ze stiekem wat spulletjes gepakt. Hierdoor moest ik mijn scheerbeurt met mijn Fatip geladen met een Sputnik, goo-from-a-can en shea butter doen. Maar het is haar vergeven Maar vandaag dus weer een "echte" scheerbeurt. In drie gangen weer heerlijk glad. De aluin gaf een paar prikjes, de Pinaud hield zich kalm. Tenslotte afgemaakt met de aftershave gel.
Rubinho Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Merkur 34C Wilkinson Sword(4) Mitchell's Woolfat Semogue SOC Speick asb Shea Butter
Johan Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Schick Krona krabber Rapira Platinum Chrome mesje TGC dino kwast De Vergulde Hand scheerstaaf HEMA ASB Met de HEMA hoef, en kan, ik geen EdT te gebruiken!
Harkos Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Jeruzalem Fibre Harkos®, TFS Neroli Strong, Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole, Shark_Super Stainless 2e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Kwast en zeep: De TFS Neroli Strong en de Jeruzalem Fibre Harkos® toverden een goed beschermend schuim. Dit was goed, omdat mijn huid nog steeds wat rauwig voelt. Mesje en krabber: De Shark_Super Stainless voor de 2e x gebruikt. Mesje doet het goed. Prettige snit. In de 38C een vlotte beurt. Milde krabber, scherp mesje liep als een tierelier. Resultaat BBS, Afgewerkt met de eigen AS en ASB, voelt het weer goed en hoop ik er op dat dit de laatste gevoelige dag is.
Edsel Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Lord S625 Dorco platinum (2) Omega 10019 TFS Bergamotto Neroli Nivea sensitive ASB Het was weer een goede scheerbeurt met de Dorco platinum; het is voor mij in combinatie met de Lord krabber geen verkeerd mesje. Desondanks heb ik mijn voorkeur voor andere platinum mesjes (Lord Platinum en Rapira Platinum Lux), die ik prettiger vind aaanvoelen. DFS / VLS in twee passes.
Shaving Silly Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Lief hoor zo spontaan een hotel boeken !! gefeliciteerd nog met je trouwdag.
Panamera Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Fatip Grande Astra SP (1) Etos scheerolie Mühle Aloë Vera zeep DVH ASB Na een paar "bloederige" dagen Fatip + Personna blue ben ik als een haas teruggekeerd naar Astra's. Hallelujah, wat was dat fijn! Misschien is de combi gewoon niet goed voor mij of mijn techniek nog niet genoeg. Als noodmaatregel heb ik Etos scheerolie gebruikt voor mijn kin en dat helpt goed. Dat blijf ik voorlopig doen! Over de Mühle zeep ben ik niet zo enthousiast. De geur is niet zo overheersend en vind ik wel OK, het schuimt redelijk goed, maar ik vind de schuim- en glij-eigenschappen duidelijk minder dan TOBS, DRH of Proraso bijvoorbeeld. Ben wel erg tevreden over de Fatip: het is echt een stuk gladder dan de EJ89L.
Frog Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Merkur 34c Lord platinum Semogue 1305 Arko Ice Mint Osage Rub
marco Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Gefeliciteerd Ramon! Lief van haar, dus een bus schuim kan je haar wel vergeven toch?
Guest Gusto Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Setup: Edwin Jagger DE3D14bl Feathter Mesje (2) Semoque SE 2013 Kwast TFS Lonicera Zeep Proraso Wit ASB Resultaat: BBG
efsk Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Plisson L'Occitane C&E Sienna Kabrand 6/8 (denk ik, kan 13/16 zijn maar dat denk ik niet en ben te lui om nu te meten) Tunney aluin Wat me aan dit mes bevalt is het gewicht. Half of driekwarthol doet dat voor je. Verder een prima scheerbeurt, in drie gangen een poezelig huidje. Wat prik van de aluin over het hele gelaat wat ik aan een iets griepig gevoel wijt.
gargoyle Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 L'occitane Plisson Toobs sandalwood Feather artist club ss kamisori Dorco mesje Aluin De eerste keer met de feather kamisori. Fijn scheermes! Het Dorco mesje bevalt ook prima, 1e scheerbeurt deed deze niet onder aan een feather professional mesje.
Stoppel Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Vandaag een soort 'dubbele' SOTD. Ik wilde mijn Gillette NEW open kam en een merkloze Duitse krabber proberen. Oud varkentje, ras onbekend Palmolive Classic Dorco ST300 Gillette open kam/merkloze Duitser DVH asb Omdat ik 2 krabbers wilde proberen, de linkerhelft met de Duitser en de rechterhelft met de Gillette. De Duitser heeft zowat een ronde boven en onderplaat. Ik vermoedde dat die krabber knap effectief/agressief zou zijn. En dat was ie!!! Jeetjemina, na een pass geen haar meer te bekennen! Ik heb de rest afgemaakt met de Gillette, ik had het lef niet om nog een pass te doen . Ik hoef geen r41 aan te schaffen als ik op de agressieve toer wil, een bultje waar mijn EJ, Gillette Slim, Gillette Tech gewoon 'overheen' gaan werd zonder pardon onthoofd. De Gillette deed zijn werk goed. Mijn eerste indruk is dat ie me beter bevalt dan een Tech.
LongShave Posted February 23, 2015 Posted February 23, 2015 Mijn 5 dagen baard was geen probleem met de Fatip Grande Captain Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Soap Commander 'Passion' Musgo Real Classic ASL
cutthroat Posted February 24, 2015 Author Posted February 24, 2015 - Vincent 6/8 near wedge - L'Occitane Plisson - TFS tabacco verde forte - Aluin - Pinaud Clubman bay rum - TFS tabacco verde forte asb/shea butter De Vincent had geen enkele moeite met de baard. In drie gangen weer een VLS. Slechts een enkel prikje van de aluin, alsook van de bay rum. Tenslotte afgemaakt met de tabacco verde asb met een likje shea butter voor wat extra verzorging.
mhharsta Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Omega varkens kwast Tabac scheerstick Worldmaster open mes Nivea ASB sensitive 2 x Met de vleug mee geschoren. Even niet goed opgelet, sneetje van zo'n 1,5 centimeter onder het jukbeen. Verder tevreden met het resultaat, geen irritatie, geen brand.
Frog Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Fatip grande Gillette silver blue Omega 10810 Proraso rood Floid amber
Panamera Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Fatip grande Astra SP (2) Mühle Silvertip das Etos scheerolie (voor de kin) TFS Bergamotto Neroli Hema asb Die Hema-ASB is duidelijk anders dan DVH ASB. Het bevat geen alcohol, maar wel shea-butter. Het is dunner en voelt wat vettiger aan (ook op je vingers na afloop). Maar het trekt ook snel in. Ik vind het geschikter voor een scheerbeurt die helemaal goed verliep dan voor eentje die met bloedplekjes eindigde. DVH ASB voelt wat meer als een EHBO-er aan... Kortom: ben met allebei die asb's tevreden.
Johan Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Schick Krona krabber Rapira Platinum Chrome mesje TGC dino kwast Tabac zeep Kruidvat ASB Cella "1897" Classica Cologne
Edsel Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Mühle R89 Sputnik (3) Omega 10019 TFS Bergamotto Neroli Nivea Sensitive ASB In de L6 vond ik de Sputnik niet lekker scheren, maar in combinatie met de R89 is grandioos. Zeker in vergelijking met de Dorco is de Sputnik veel scherper, waardoor de baardharen moeiteloos worden weggeschoren. Een hele goede scheerbeurt met als resultaat DFS / VLS.
Harkos Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Plisson_Fibre, TFS Lonicera, Gillette Black Beauty Long Handle adjustable, Shark_Super Stainless 3e x Floid Mentolado, The Shave Doctor_Aftershave Cooling Gel, Kwast en zeep: De TFS Lonicera en de Plisson_Fibre zijn voor elkaar gemaakt. Een paar draaien door het doosje kloppen in de scuttle en daar komt het schuim aan. Mesje en krabber: De Shark_Super Stainless voor de 3e x gebruikt. Doet het behoorlijk. In het begin had ik gevoel Derby +, maar langzaam stijgt hij daar boven uit. In de Black Beauty op 7 prima snit. Strak massief ging de baard er af. Voelde prima, geen schade. Resultaat BBS, De huid is weer opgeknapt en dus Floïd er op en afwerken met Shave Doctor. Weer prima geheel om de dag mee te starten.
LookOut Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Merkur Futur op stand 3 Voshkod (2) Plisson L'Occitane kwast Mitchell's Wool Fat aluin Thayers Cucumber Witch Hazel met Aloë Vera Nivea Sensitive asb Deze keer dus MWF niet laten weken en met een vochtige kwast gedraaid. Het schuim was minder explosief dan zaterdag, maar nog altijd goed te noemen. Misschien had ik ook wat langer mogen draaien. De scheerbeurt was toch aangenamer dan de vorige. Ik heb het terug iets anders aangepakt in de hals, door eens WTG te scheren ipv constant XTG te gaan. Toch op het laatste erin geslaagd om een bloedplekje te veroorzaken.
skippy Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Vandaag een "luie (lees: late) avonddienst ochtend-scheerbeurt". - Warme douche - Bluebeards Revenge Scimitar - Astra SS (3*)> Rapira Super Stainless (1*) - Petal Pusher Fancies Coconut - Semogue SE 2013 silvertip - Aluin - Nivea Sensitive asb De scheerbeurt begonnen met de Astra, aangezien deze de vorige scheerbeurt nog redelijk voelde. Nu meteen met de eerste gang een trekkerig gevoel. Vanwege eerdere ervaringen met dit gevoel direct het mesje gewisseld. Ik twijfelde tussen een voor mij bewezen Polsilver SI, nog een Astra SS, of een nog nooit door mij gebruikte Rapira SS. De Rapira's kwamen weer in beeld doordat ik gister nog een proefpakketje heb samengesteld voor een collega die ik aan het DE scheren heb gekregen. Een nieuwe Rapira in het krabbertje gedaan, even opnieuw opgesopt en weer verder. De Rapira voelde de eerste gang nog wel een beetje schraperig. De tweede gang voelde al beter, maar ik was niet echt lekker glad. Heb het maar zo gelaten voordat ik spijt krijg van de derde gang, maar ik had wel veel hogere verwachtingen van dit mesje. De verhalen over Rapira's spreken immers voor zich, ondanks dat dit natuurlijk niet de Platinum Lux zijn. Tevens vraag ik mij af of de Astra die nog in mijn Fatip zit het ook zo snel zal opgeven. Ik snap ook nog steeds niet dat mensen 17 scheerbeurten met een mesje kunnen doen. Ik kom vaak niet verder dan 4. Zal wel aan mijn techniek liggen, of het feit dat ik mij eens per 3 a 4 dagen scheer of zo. Edit: http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/241298-Rapira-Platinum-Lux-vs-Rapira-Swedish-SuperSteel Ik zie nu op B&B dat ik de verkeerde zou hebben. Het doosje met de streepjes. Blijkt dat je 2 versies hebt van de super stainless.
Guest Gusto Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Setup: Edwin Jagger DE3D14bl Feathter Mesje (3) E.J. Silvertip Fibre Kwast TFS Zagara Gelsomino Forte Zeep Proraso Wit ASB Resultaat: BBG Over de kwast, prima ding, maar kan niet op tegen een goede Silvertip Das De zeep is een topper, heerlijke geur!
roland Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 E.J. Silvertip Fibre KwastOver de kwast, prima ding, maar kan niet op tegen een goede Silvertip Das Ik pak toch sneller naar m'n Whipped Dog 30mm of Edwin Jager XL dan naar m'n L.E. ShaSoc 2014 van Rod Neep...
Recommended Posts