Bass Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Er schijnen / blijken twee soorten Floïd te zijn: een Spaanse en een Italiaanse. Daarbinnen zijn weer subvarianten. Wat zijn de verschillen? Ik heb een fles met daarop 'genuine', is dat Spaanse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 Ik heb net het etiket bekeken: Spaans. Deze fles heb ik bij besteld bij BdF. Zijn er Nederlandse webshops die de Italiaanse verkopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Ik heb hier 2 flessen met Italiaans opschrift maar ze zijn beide gemaakt ik Spanje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Van de Spaanse floïd zijn zeker 2 varianten: Suave en Vigoroso, de laatste schijnt wat heftiger te zijn qua menthol. Zelf heb ik Floïd Blue, een Italiaanse variant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niiice Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Ik had het laatst over die nieuwe FloÏd waar ik even aan mocht ruiken bij rojafit, de geur van die lijkt op One Million van Paco Rabanne. Volgens de winkelier om een wat jonger publiek aan te spreken. Ik vond hem aardig kruidig en houtachtig ruiken, maar niet overmoedig sterk. Na een paar seconden was de geur ook verdwenen uit mijn systeem, dus het liet bij mij geen onaangename herinnering achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Nu dit topic toch eigenlijk "stil ligt" ga ik het ff een klein beetje hijacken. Ik heb met BdF contact gehad over proefmonstertjes van de floid blue en floid amber. deze zijn er helaas niet. nu is er wel een kapper in Zwijndrecht waar ik kan gaan snuffelen, maar voorlopig kom ik daar niet in de buurt. kent iemand gangbare luchtjes die er op lijken? dan kan ik bij de Douglas ofzo gaan ruiken of het bij mijn smaak in de buurt komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Floid Blue wordt wel eens vergeleken met Aqua Velva, waarbij Floid dan de meer gedistingeerde variant zou zijn. Nou heb ik als puber wel Aqua velva geprobeerd, maar zo goed kan ik me die geur niet meer voor de geest halen om na te gaan of die vergelijking wel klopt. Verder heb ik zelf geen aanknopingspunt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 hmmm, ik hou het in gedachten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 de aqua velva schijnt nog bij de dio drogist te staan, ik ga ff een keer snuffelen. ik heb een recensie over floid blue gelezen, daar wordt gezegd dat de geur na 2 uurtjes al verdwenen is. kan een gebruiker hier dat bevestigen? ik wil wel een geurtje wat lang blijft hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Naar mijn idee blijft Floid Blue best lang hangen, maar nou ben ik daar ook best gevoelig voor merk ik. Sommigen dompelen zich onder en ruiken na een half uur niks meer. Ik gebruik, als ik het gebruik, erg weinig en dan ruik ik het aan het eind van de middag nog. En dat terwijl ik helemaal niet zo'n superneus heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Mijn ervaring is dat Floid blauw idd na enkele uren verdwenen is. Ikzelf vind dat wel prettig. De nieuwe zwarte (spaanse) Floid bijvoorbeeld, die werd vergeleken met Paco Rabanne's One Million blijft de hele dag sterk aanwezig vind ik. Floid Blauw heeft dat niet. Floid Amber weet ik helaas niet, die heb ik nog nooit geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Die Spaanse Floid (grote 400ml fles) blijft idd lang hangen. Eind van de dag komt het luchtje nog af en toe tevoorschijn. Mijn proraso after shave is snel weer verdwenen en nauwelijks overheersend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 mijn groene proraso as is idd ook snel weer vervlogen. ik voel wel redelijk lang de frisse "kick", maar echt geuren doet ie niet. heeft de spaanse floid ook een andere geur? het is jammer dat de "scheerdes-aftershaves" ,om het zo maar te noemen, niet in de winkels liggen. ik wil graag iets ruiken voor ik het koop. zo ben ik ook nieuwsgierig naar tobs st james en jermyn st. ik heb een onlineshop gevonden die ook een kapperszaak in leiden heeft, daar maar een keer een poging wagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Er zijn niet zoveel winkels die testers verkopen, en al helemaal niet in nederland. Paul Cox heeft wel samples maar dat zijn lang niet allemaal aftershaves: http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=GpRsksx63t3LMi8iXJTWWntriTveQ4&page=categorie&id=129281 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 (edited) mijn groene proraso as is idd ook snel weer vervlogen.ik voel wel redelijk lang de frisse "kick", maar echt geuren doet ie niet. heeft de spaanse floid ook een andere geur? het is jammer dat de "scheerdes-aftershaves" ,om het zo maar te noemen, niet in de winkels liggen. ik wil graag iets ruiken voor ik het koop. zo ben ik ook nieuwsgierig naar tobs st james en jermyn st. ik heb een onlineshop gevonden die ook een kapperszaak in leiden heeft, daar maar een keer een poging wagen. Ja Marco naar Leiden kun je gerust gaan, Ben daar zelf een paar weken geleden geweest en wat je ziet is een echte authentieke barbershop. Eric de eigenaar staat je vriendelijk te woord en heeft een behoorlijk sortiment aan allerlei scheerartikelen. Wat TOBS betreft kan ik je Eton-college aanbevelen, een hele frisse geur. Die kocht ik ook in Leiden. Edited August 11, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Bedankt voor de tip Frank, ik ga er zeker een keer kijken. Maar voor nu is Rob van Shave and More zo vriendelijk geweest om een sample op de bus te doen. Dus als het me bevalt ga ik uiteraard de aankoop bij Shave and More doen. Maar in Leiden ga ik zeker snel een keer kijken, ben benieuwd wat ze voor leuks hebben staan. Eton College hou ik nog even in gedachten. Er is echt te veel om uit te kiezen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Naar de Eton ben ik ook benieuwd, de Jermynstreet is erg lekker iig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Samples van Shave and More zijn binnen. De St James ruikt geweldig! Er zitten ook wat andere samples bij, aftershavegel/balsem en scheercreme, meerdere merken en geuren. De scheercreme van TOBS Jermyn St ruikt ook goed, geldt dan denk ik ook gewoon voor de aftershave. Maar snel een bestelling gaan plaatsen voor een fles St James, misschien nog iets anders er bij uitzoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 In Spanje kocht ik de Floïd Mentolado Vigoroso. Goede menthol-kick in het begin, maar de geur blijft niet lang hangen. Jammer is dat, want deze after shave geeft me goed gevoel op de huid na het scheren en de geur is lekker. Zo'n 6 euro voor een fles, dus twee flesjes meegenomen. Kan ik weer een tijdje mee vooruit. http://www.pomade-shop.eu/WebRoot/Store18/Shops/61591627/4ADE/E4A7/EC37/4DE2/FFE9/C0A8/2935/3C70/Floid-after-shave-mentolado-vigoroso-150ml-pomade-shop.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Welke is nou echt de topper volgens jullie? De blauwe of de oranje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted September 5, 2013 Author Share Posted September 5, 2013 De blauwe kreeg ik vandaag binnen. Kan ik morgen pas iets over zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Welke oranje? Er is een Italiaanse en twee Spaanse varianten Ik ken overigens alleen Floid Blue. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Op bdf zag ik bijvoorbeeld de Floid Amber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted September 5, 2013 Author Share Posted September 5, 2013 Op bdf zag ik bijvoorbeeld de Floid Amber. Dat is de oranje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted September 6, 2013 Author Share Posted September 6, 2013 De blauwe vind ik een beetje tegenvallen. De oranje blijft mijn favoriet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts