Frup Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Het virus begint toe te slaan. Eigenlijk heb ik niets te klagen wat scheren betreft. Ik ben tevreden met mijn R89, probeer eens wat andere mesjes uit. Heb juist een paar zepen besteld .. Mijn kwast bevalt goed en ik kan straks de 'nieuwe' van Beun proberen. Missie geslaagd: lagere kosten ( geen dure cartridges en bussen kant en klaar schuim meer) een prettig moment voor mezelf en een veel beter scheerresultaat. Maar toch... zie ik hier aanbiedingen met krabbertjes en discussies ... en dan gaat het kriebelen! Die Black Beauty kopen? Een Progress proberen? R41, Fatip? En waarom? Ik kan de uitgaven daarvoor niet voor mezelf verantwoorden als ik geen goed argument heb. Ja, ik was gewaarschuwd voor de RAD! Met welke argumenten zou ik een nieuwe krabber kunnen kopen? En dan bedoel ik niet ' voor de leuk' of zomaar in het wilde weg wat proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 "Missie geslaagd: lagere kosten" hahahahahaha, het virus slaat toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Als je R89 niet stuk of zoek is is er geen enkel goed argument om een andere krabber te kopen. Maar het is o zo leuk om meerdere messen in je bezit te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Als je R89 niet stuk of zoek is is er geen enkel goed argument om een andere krabber te kopen. Maar het is o zo leuk om meerdere messen in je bezit te hebben. Precies, mijn tweede krabber was een Merkur Progress. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Simpel: vanwege de variatie en gewoon, omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 - Stel je voor dat je krabber kapot gaat? Je moet altijd een reserve hebben. - Als investering, die oude Gillettes worden alleen maar duurder Verder heb je geen excuus nodig voor jezelf, alleen een smoes voor andere gezinsleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted February 21, 2015 Author Share Posted February 21, 2015 Enne ... ook voor de directie thuis is een lichte vorm van rationalisatie handig... Ik ben altijd zo snel door mijn zakgeld heen. En mijn wensenlijstje is eindeloos. Maar hé, ik laat haar zien dat ik nog geen fractie uitgeef van wat velen hier uitgeven ... toch? En ik rook niet. Welke richting zou ik het beste uit kunnen gaan, 'omdat het kan' ? Ik twijfel of agressiever mij zou bevallen. Dan zou een Progress iets kunnen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Frup, lijkt mij een prima investering! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ervik Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Koop een probeersetje mesjes. Deze passen niet bij elk mes dus moet je een mes gaan zoeken bij je mesjes. Weggooien is verspilling. Groeten Ervik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Sinds wanneer hebben we een excuus nodig? Dat is als een vrouw een gesprek met jezelf voeren en jezelf dan nog overtuigen ook. Als je het geld hebt: doen. Zo niet, dan niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Er is een hele eenvoudige reden voor die iedere doorgewinterde natscheerder al lang kent dus wat dat betreft zijn het hier of allemaal groentjes of ze vinden het te vroeg voor je om dit 'geheim' te delen....... Krabbers presteren veel beter en gelukkiger als ze wat rust krijgen nadat het mesje zijn werk gedaan heeft; een volledige maancyclus is echt het minimum wat dat betreft maar ik heb er zelfs een paar bij die een kwartaal of langer nodig hebben. Eéntje staat er zelfs op alleen in schrikkeljaren gebruikt te worden en dan ook nog maximaal 12 scheerbeurten. Iedere krabber is wat dat betreft anders maar als je eenmaal een gezonde verzameling hebt (ca 15+) dan leer je ze wel kennen en weet je op een gegeven moment precies wanneer het weer tijd is. Dus nog langer wachten met #2 is eigenlijk gewoon mishandeling van je huidige R89 (type 'Remi'? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Oh, Harrie, dat had je nou niet moeten vertellen. Ik bemerk nu een pijnlijk gemis in mijn eigen collectie; de schrikkel-Gillette ontbreekt! Verder zit ik aardig gebeiteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Dat zeg je met droge ogen...... met een verzameling van >25 krabbers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Dat zeg je met droge ogen...... met een verzameling van >25 krabbers? Ook Marcel neemt de zaak serieus maar wacht maar gewoon af; als je voldoende ingeburgerd bent hier weet jij ook beter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted February 21, 2015 Author Share Posted February 21, 2015 Ha, ik voel me al weer een stuk beter met deze valide argumenten. Zeker nu ik weet heb van de cyclus waar natscheerders rekening mee hebben te houden Dank allen. Mooie actie bij BDF dit weekend trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Dat zeg je met droge ogen...... met een verzameling van >25 krabbers? Ook Marcel neemt de zaak serieus maar wacht maar gewoon af; als je voldoende ingeburgerd bent hier weet jij ook beter! Natuurlijk. Er zijn onderwerpen waar je geen grappen over moet maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Dat zeg je met droge ogen...... met een verzameling van >25 krabbers? Uiteraard! Over dit soort zaken worden inderdaad geen grappen gemaakt. En nalatigheid wreekt zich doorgaans middels het opduiken van de meest prachtige verzamelstukken, net nadat je zuurverdiende centen door je vrouw zijn uitgegeven aan Ikea rommel (of schoenen, afhankelijk van het type vrouw die jou aan de haak heeft weten te slaan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Mijn vrouw, waardeerd mijn nieuwe hobby, een gladde en lekker geurende man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ervik Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Toch niet te glad hé. Dan zien ze niet in waarom je nieuwe nodig hebt. En koop er geen die perfect scheren. Anders krijgt ze het te druk met de concurrentie, daar gaat tijd in zitten en die dient weer besteed te worden aan de hoognodige schoenen. Een vrouw heeft regelmatig nieuwe schoenen nodig. Gewoon diverse voor door de week. Dan nog voor het bal een aantal, want de concurrentie ziet wel als ze een tweede maal hetzelfde draagt. (Wij sukkels niet) Dan een paar voor het winkelen, gewoon voor de heb en voor wat dan ook. En schoenen moeten kunnen rusten. Vergeet die voor het weekend niet. Dus een paar reserve of 2, 3, of ......... En omdat we van ze houden doen we net of ze er maar een paar hebben. Als ze je er naar vragen, zeg je gewoon dat je ze met liefde mee gaat kopen. Zo moet je het ook verkopen met je eigen hobby's. Groeten Ervik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted February 21, 2015 Author Share Posted February 21, 2015 Zojuist bij BDF maar een Progress besteld. Het magic woord 'korting' en dat ik het dan beter nú dan later kan kopen waren voldoende voor de directie. En anders had ik het toch gedaan. @Ervik: als je het over 'wij sukkels' hebt, spreek je toch vooral voor jezelf, niet? Verder goeie punten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 maar, je hebt een progress besteld, hoe ga je die schoonmaken? (daar heb je een ultrasoonreiniger voor nodig, dus psssst, schat, moeten die sieraden van jouw, niet eens gereinigd worden ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Zojuist bij BDF maar een Progress besteld.Het magic woord 'korting' en dat ik het dan beter nú dan later kan kopen waren voldoende voor de directie. Goed bezig Frup. En je hebt die kortingscode toch wel gebruikt om ook je voorraad mesjes, zeep en aftershave aan te vullen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted February 21, 2015 Author Share Posted February 21, 2015 Ha ha, inderdaad zepen en mesjes..... Goeie acie van BDF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts