Harkos Posted February 21, 2015 Posted February 21, 2015 (edited) Deze Lord voor de 2e en voorlopig laatste keer ingezet. De laatste, omdat ik er maar 2 had. Zouden dat er meer zijn zou ik ze met plezier opgebruiken, want het is een alleszins prettig mesje, die bij mij in alle gebruikte krabbers goed presteerde. De duurzaamheid komt bij mij op gemiddeld 6 beurten. Dat zal niet beter worden door meer mesjes te testen. De uiteindelijke score in mijn lijstje is: Goed. Goed mesje, maar er zijn betere. Wel koopwaardig. 1- Het mesje, ooit 2 van gekregen van Talibeard om te proberen, was net als de vorige gewoon goed. In de R41 een zeer directe huidcontact en goede snit, waardoor ik weer glad ben als een ijsbaan. Die krabber vraagt wel elke keer respect, maar als je dan de kop er even bij houd, heb je ook een perfecte scheerbeurt. 2- Mesje deed het weer puik, prima snit. Op grond van de conclusie van Talibeard, dat het mesje beter werkt in een wat minder milde krabber, de VetteJongen (nee toch maar Fatboy) op 7 gezet en gaan. Nou weer een mooie gladde scheerbeurt. 3- Hij blijft goed op snit. In de Fatip een erg effectieve beurt! Iets agressiever, dan gisteren in de Fatboy, en zeker zo'n goed resultaat. Glad, BBS met een DFS afloop. Lijkt inderdaad, dat het mesje zich op zijn gemak voelt in de wat minder milde krabber. 4- Nog steeds scherp op de snede. In de slant een perfekte beurt. Opvallend is dat de Merkur krabbers geen hoorbare of vibrerende feed back geven, maar ze scheren erg degelijk. Weer perfect glad. 5- Mesje blijft het goed doen. In de Slim op standje 7 weer een strakke en effectieve beurt. 6- Deze Lord houdt vol. Morgen mag hij nog voor een 7e keer. Paar dagen geleden kwamen Talibeard tot de conclusie, dat dit mesje goed op zijn plaats is in de wat agressievere krabber.Echter nu in de 38C, echt een allemans-vriend, gewoon een geen onzin (Nederlands voor no nonsense) scheerbeurt. In 3 doorgangen glad zonder schade of irritatie. Ergo het mesje doet het na een paar keer gebruik ook in de wat mildere krabber. 7- Het mesje heb ik vandaag afscheid van genomen. Was nog wel bruikbaar, maar dat was het dan ook wel. 7x goede beurt is zeker goed en de kwaliteit was nog niet slecht, dus een prima mesje. In de Pearl moest ik erg mijn best doen, om tot een goed resultaat te komen. Dat ben ik niet gewend van die krabber, dus mesje spaarpot. Naar index Harkos Edited September 25, 2015 by Guest
talibeard Posted February 21, 2015 Posted February 21, 2015 Mooi verslag Harkos! Ik weet nog goed dat ik de Lord Platinum de eerste paar keren zwaar tegen vond vallen; zowel in comfort, scherpte en levensduur bleven ze ruim achter de SS Supers waar ze op een of andere manier toch het meest aan deden denken. Tot ik er min of meer toevallig eentje in mijn Merkur 37G (slant) stopte en niet wist wat ik meemaakte; zo lekker had ik me met de slant nog nooit geschoren! Ongetwijfeld is ook dat een kwestie van UEKAZ maar sindsdien is de Platinum mijn standaard testmesje geworden als ik weer eens een wat agressiever model krabber probeer. Geen mesje waar ik er duizenden van hoef te hebben liggen maar een stuk of honderd, dat bevalt me wel.
Guest Gusto Posted February 21, 2015 Posted February 21, 2015 Deze wil ik ook wel eens proberen, is er een forum-lid, die deze, mij wil toezenden voor kostprijs + verzendkosten?
Harkos Posted February 21, 2015 Author Posted February 21, 2015 Inmiddels heb ik weer 5 Lord Platinum. Kreeg ik van Kalerolf bij de Gillette, die ik vandaag in de bus had. Kan ik dus nog eens de bevindingen checken.
Snowmiss Posted February 22, 2015 Posted February 22, 2015 Ik heb er zelf 17 in bezit, maar nog niet een getest. Dat gaat vast een keer gebeuren maar voor die tijd, wil ik er wel 5 opsturen naar je Gusto. Neem even contact met me op via PB.
Guest Gusto Posted February 22, 2015 Posted February 22, 2015 Ik heb er zelf 17 in bezit, maar nog niet een getest. Dat gaat vast een keer gebeuren maar voor die tijd, wil ik er wel 5 opsturen naar je Gusto. Neem even contact met me op via PB. Ik krijg er al een aantal van Harrie. Toch bedankt!
Robert79 Posted February 22, 2015 Posted February 22, 2015 Zelf heb ik er nog een stuk of 8 liggen.Er zijn 2 versies in omloop. Eentje met een 'Platinum Class' opdruk op het mesje zelf, en een opdruk 'super stainless' ofzo erop. Gek genoeg vond ik 'super stainless' meer comfort hebben.
talibeard Posted February 22, 2015 Posted February 22, 2015 Zelf heb ik er nog een stuk of 8 liggen.Er zijn 2 versies in omloop. Eentje met een 'Platinum Class' opdruk op het mesje zelf, en een opdruk 'super stainless' ofzo erop. Gek genoeg vond ik 'super stainless' meer comfort hebben. Interessant; ik heb nog nooit een Platinum Class mesje gezien dat niet de opdruk Super Stainless op het mesje zelf heeft. Wat is jouw bron voor de mesjes met Platinum Class op het mesje zelf?
KugelFanger Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Als er weer een inkoop actie bij de lord komt dan ga ik wel van deze mesjes kopen. Ik zie veel goede reviews van de mesjes van de lord
Frog Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Zelf heb ik er nog een stuk of 8 liggen.Er zijn 2 versies in omloop. Eentje met een 'Platinum Class' opdruk op het mesje zelf, en een opdruk 'super stainless' ofzo erop. Gek genoeg vond ik 'super stainless' meer comfort hebben. Interessant; ik heb nog nooit een Platinum Class mesje gezien dat niet de opdruk Super Stainless op het mesje zelf heeft. Wat is jouw bron voor de mesjes met Platinum Class op het mesje zelf?
marco Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Ik weet het niet meer helemaal zeker, heb namelijk geen zin om naar boven te lopen, maar volgens mij is het papiertje om mijn platinum class ook anders...
Snowmiss Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Dit is inderdaad een andere Lord Platinum Class dan ook ik thuis heb liggen. Op het papiertje zie ik dan ook 'NEW' erop staan.
Frog Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Talibeard en ik gaan oude en nieuwe Lord mesjes uitwisselen om ze met elkaar te vergelijken. Benieuwd wat het resultaat zal zijn
marco Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 Ik heb twee soorten platinum class liggen; de platinum class en de platinum class new. De eerste heeft alleen het woord Lord 13458 keer in het blauw op het papiertje gedrukt. En de new heeft gewoon het Lord logo op het papiertje gedrukt.
Harkos Posted February 25, 2015 Author Posted February 25, 2015 Als jullie er uit zijn, kan je dan een fotootje plaatsen met de juiste aanduiding? Ben benieuwd.
Robert79 Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 Sorry dat ik het niet helemaal duidelijk verwoorde. Ik had het niet over het papiertje zelf maar over de opdruk van het mesje zelf. Je hebt de opdruk van frog op die foto en je hebt de opdruk die je ook op de 'super' en de 'classic' ziet. Die laatste opdruk beviel mij beter.
marco Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 Ik krijg ook wat mesjes toegestuurd van Jarno. Dus als ze binnen zijn zal ik van alle drie een foto maken met en zonder verpakking.
marco Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 Dit zijn de drie verschillende. Links is de gewone platinum class en rechts liggen de twee verschillende verpakkingen van de platinum class new. "Mijn" versie heeft dus dezelfde opdruk op de wikkel als de andere op het doosje. Als het Gillette Bleue Extra mesje wat nu in m'n krabber zit op is dan ga ik deze drie testen. Al heb ik het idee dat ik niet direct heel veel verschil zal merken, maar je weet maar nooit.
Robert79 Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 Marco, die rechtse wikkel op dat rechtse doosje, komt dat uit die doos ? vraag het omdat ik die wikkel die daar op ligd, nog nooit gehad heeft.
marco Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 Jeps, die komt inderdaad uit dat doosje. Ik ben benieuwd wat de testen zullen uitwijzen. Ik ga ze gewoon alle drie gebruiken en probeer de verschillen te ontdekken. Harrie kennende zal hij er wel een behoorlijk serieus experiment van maken. En als het goed is heeft Jarno nu ook drie soorten in huis.
Frog Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 Ben benieuwd of jij een verschil gaat merken Marco. Ik heb nog geen mesjes ontvangen, maar aangezien dit via Bpost geleverd moet worden verbaast mij dit niks . Dus voorlopig leer ik de lord platinum mesjes die ik zelf al in men bezit had wat beter kennen
marco Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 We zullen het zien. Ik houd je op de hoogte. Ach, een mesje beter leren kennen ondertussen is ook geen straf.
Frog Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 Super! En inderdaad, de lord platinum "new" ligt me erg goed dus verder testen is geen straf. Ze zijn voor mij ook nog heel makkelijk verkrijgbaar, met de messenwinkel op wandelafstand.
Recommended Posts