Niiice Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 (edited) Vandaag heb ik eindelijk de kans gehad om de shaving stick van La Toja aan te schaffen, want ik wilde al een tijdje deze scheerzeep uitproberen. Ik heb de stick zelf aangeschaft bij Rojafit te Purmerend, omdat hier werd aanbevolen. Helaas ga ik niet zo vaak op vakantie naar Spanje, dus laten we wel wezen voor €2,95 vond ik het niet zo erg om langs te gaan. De stick zelf: http://www.traditionalshaving.com/product_images/i/221/la-toja-shaving-stick__57766_zoom.jpg[/img] Even terzijde over Rojafit: Alleraardigste mensen, met veel kennis over de producten die ze verkopen. Ik mocht ook even aan de andere producten van La Toja en Floïd ruiken die ze in hun magazijn hadden liggen, want het is geen winkelpand. Superservice dus. De nieuwste aftershave van Floïd is echt niiice!! Heb ze ook aangeraden om op dit forum te komen, want ik weet zeker dat ze voor de liefhebbers een heleboel mooi spul hebben. Enfin, ik zal van de week mijn eigen review plaatsen, maar vul dit topic gerust met andere links en reviews van de La Toja scheer stick. Edited July 19, 2013 by Guest
Bass Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Is er een derde aftershave van Floïd? Naast bruin en blauw?
Oogje Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Je hebt volgens mij een Spaanse en een Italiaanse Floid.
Bass Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Volgens mij is Floid ooit ontworpen in Italië, maar wordt hij tegenwoordig in Spanje gemaakt.
Bass Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Dit zou dan de nieuwe moeten zijn: https://shop.rojafit.com/verzorging/scheerproducten/Floïd%20/Floid-Nueva-Fragancia-After-shave-%22negra%22 , maar de omschrijving is minimaal.
Noxa Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Hoe ruikt de nieuwe? Hen hier de Genuine staan en vind die echt fantastisch, dus ben ook wel nieuwsgierig naar andere varianten.
Lampuhkap Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Je hebt volgens mij een Spaanse en een Italiaanse Floid. Dat klopt. Je hebt 2 italiaanse (blauw en oranje) en nog een spaanse (oranje)
Marcel Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Er zijn minimaal 2 spaanse: suave en vigoroso, maar die discussie past beter in het aftershave subforum De stick is mijn favoriete scheerzeep voor op vakantie, erg goede performance, een subtiele maar erg fijne geur en ook nog eens een erg prettige verpakking voor onderweg. Dit alles IMHO uiteraard.
Scheerschurk Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Ik heb op vakantie in Spanje twee La Toja scheersticks meegenomen en mij er vandaag voor het eerst mee geschoren. Ik ben er nu definitief achter dat een scheerstick niet voor mij is, ik vond dat het me veel moeite kostte om een redelijke hoeveelheid zeep op m'n gezicht aan te brengen, vooral na de eerste twee passes toen m'n kwast leeg en m'n gezicht glad was. Maar ik ga deze zeep zeker in een bakje raspen, want ik ben een fan! De geur is fris en doet me denken aan de oceaan. Naar mijn mening enigszins vergelijkbaar met maar een stuk lekkerder (ook subtieler) dan de Palmolive crème. De lather is makkelijk te maken, dik en stabiel, en biedt veel glibberigheid. Na drie passes merkte ik dat ik beter kon stoppen (de hals was nog niet bbs), ik vond de zeep prima maar niet uitmuntend op gebied van bescherming en verzorging. Had ook een La Toja aftershave-balsem meegenomen, die gebruikte ik er gelijk na. Dezelfde geur, maar een stukje sterker dan de zeep, echt heel ziltig fris. Qua structuur en potje vergelijkbaar met de Nivea Sensitive, misschien iets plakkeriger na het intrekken (al wordt alles op zo'n warme dag als vandaag snel plakkerig) . La Toja is voor mij echt een winnaar.
Niiice Posted August 1, 2013 Author Posted August 1, 2013 Zoals beloofd, een review van de zeep nu ik terug ben van mijn vakantie. Mijn eerste gedachte toe ik mezelf met die stick in de spiegel zag: Dit ziet er heel raar uit, maar goed we proberen het toch maar. Gezicht nat gemaakt met warm water, eveneens het varkensharen kwastje en toen de stick over mijn baard en snor gesmeerd. Er leek niet al teveel vanaf te komen, maar ik zag vrijwel direct witte strepen, dus er was toch wat zeep op mijn gezicht. Ik dacht dat als het te weinig zou zijn dat ik later nog maar eens erover heen zou gaan. Wat had ik het mis.. Na drie vegen met mijn kwastje gemaakt te hebben verscheen er al een romige wolk schuim op mijn gezicht! Dit was heel erg snel vergeleken bij mijn andere zepen. Na een minuut kloppen had ik meer dan genoeg schuim voor 4 passes in mijn kwast zitten. De geur is aangenaam, maar blijft niet zo lang hangen vergeleken bij de geur van EJ Sea Buckthorn of Palmolive. Niet erg, maar ik vind het wel fijn om een half uur na het scheren die frisse geur nog om mij heen te hebben hangen. De lather is prima, mijn scheermes ging er soepel doorheen bij elke pass. Ik ben het eens met Scheerschurk dat het wat verzorging nog wat te wensen over laat, daarom zal ik de volgende keer wat minder water gebruiken, om te kijken of dat nog steeds het geval is. Al met al geef ik La Toja voor €2,95 een dikke 7. Helemaal geen slechte aankoop en uitstekend voor op reis!
Bass Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Ik heb ook een stick gekocht tijdens mijn vakantie - en er daarna twee bij gekocht. Er komt een hoop schuim van een klein beetje laden. De geur ruik ik bijna niet, en dat is maar goed ook. Maar het schuim! Erg goed. De after shave van La Toja heb ik niet gekocht, want de geur stond me niet aan. Het ruikt naar heel oubollig badschuim. Niet ouderwets, want dat kan juist goed zijn, maar oubollig. Zoals de badschuim van mijn moeder, maar dan stoerder. Wat krijg je dan? Iets wat niet lekker ruikt.
Thorical Posted October 5, 2013 Posted October 5, 2013 Toevallig was ik een paar maanden terug in de Beemster en had het adres van Rojafit bij de hand. FF gebeld dat ik er aan kwam en dat ik een paar sticks en de aftershave wilde meenemen. Binnen 5 minuten geregeld online betaald. en de spullen mee. De zeep is goed, ik vind het nog steeds jammer dat ik niet 3 sticks heb gekocht. Het schuimt goed en is stabiel en heeft en prettige gladheid. De geur vind ik prettig maar mijn vrouw vindt die niet zo bijzonder.
Thorical Posted October 25, 2013 Posted October 25, 2013 De aftershave doet zijn werk, is niet onaangenaam, mediterraan vol maar niet pakkend. Feedback voor deze aftershave is ook 0.
Johan Posted October 25, 2013 Posted October 25, 2013 Ik hoorde dat de La Toja en Hâttric aftershaves uit dezelfde fabriek komen én heel veel op elkaar lijken. Geen eigen ervaring, maar als je de ene goed vindt "zou" je de andere ook risicoloos kunnen kopen.
Recommended Posts