KugelFanger Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 Hallo, toch nog even een vraag over mijn lord L6. is deze nou echt of nep. Ik heb mijn eigen conclusie min of meer al getrokken (maar graag wil ik dat bevestigd hebben), ook scheert hij heerlijk dus de uitkomst maakt me niet zo veel uit. maar mijn vraag komt eigenlijk doordat ik verschillende dingen zie staan. Ik heb nummers op de onder plaat en op de cap staan, dit zou er op moeten duiden dat ie nep is toch? Maar ik heb ook gelezen dat bij neppe geen "blade gap" is waardoor het onmogelijk is om mee te scheren, die van mij scheert erg goed dus dat is het probleem niet. Het aluminium handvat had ik eerst ook mijn twijfels over omdat iedereen een ander handvat blijkt te hebben (dat is iedereen die een echte heeft). maar als ik op de lord website kijk. zie ik dat de L6 toch echt mijn handvat heeft. http://www.lordshave.net/unit.php?cat_id=3&brand_id=1 en dat de L5 (waar 2 versie's van zijn wat ik ook niet wist) het handvat heeft die ik iedere keer zie terug komen. http://www.lordshave.net/product_details.php?id=115&brand_id=1&cat_id=3&unit_id=25 is de mijne mischien toch een originele long handle l6. even een zijvraag maar ik zie ook model L7 staat als ik daar op klik gebeurt er niks (gebeurd het zelfde als ik op de L6 klik) zijn deze ook te koop want ik kan ze namelijk nergens vinden. alvast bedankt voor het helpen met deze puzzel. groetjes Teun
talibeard Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 Ik heb nummers op de onder plaat en op de cap staan, dit zou er op moeten duiden dat ie nep is toch? Dit zegt al genoeg; op geen enkele Lord krabber van welk type dan ook staan nummers ingegoten. Je hebt een Chinees, Indiër, Pakistani of weet ik wat maar in ieder geval géén Lord. Veel van de andere verschillen (zoals het greepje waar de verhoudingen anders zijn) worden pas echt duidelijk als je een echte en een fake naast elkaar hebt. Dat van die blade gap hangt helemaal en dus toevallig af van uit welke matrijs ze komen; al die verschillende gietnummertjes zijn ook ander gevormd. Dat de jouwe lekker scheert is leuk en mooi meegenomen maar de vorm van de onderdelen is zo anders gegoten dat je nu echt nog niet weet hoe een L6 scheert, helaas. Je kunt hem natuurlijk gewoon gebruiken maar om 2 zaken (naast eventueel niet scheren..) zijn ze wel berucht; het verliezen van de chroomlaag en het afvallen van de schroefdraad. Er is maar één L5 maar in twee verpakkingen en die L7, tja, daar wachten we al een tijdje vergeefs op.. We zullen dat gebrek aan haast maar wijten aan de mediterrane volksaard aldaar.
KugelFanger Posted February 19, 2015 Author Posted February 19, 2015 Ik heb nummers op de onder plaat en op de cap staan, dit zou er op moeten duiden dat ie nep is toch? Dit zegt al genoeg; op geen enkele Lord krabber van welk type dan ook staan nummers ingegoten. Je hebt een Chinees, Indiër, Pakistani of weet ik wat maar in ieder geval géén Lord. Veel van de andere verschillen (zoals het greepje waar de verhoudingen anders zijn) worden pas echt duidelijk als je een echte en een fake naast elkaar hebt. Dat van die blade gap hangt helemaal en dus toevallig af van uit welke matrijs ze komen; al die verschillende gietnummertjes zijn ook ander gevormd. Dat de jouwe lekker scheert is leuk en mooi meegenomen maar de vorm van de onderdelen is zo anders gegoten dat je nu echt nog niet weet hoe een L6 scheert, helaas. Je kunt hem natuurlijk gewoon gebruiken maar om 2 zaken (naast eventueel niet scheren..) zijn ze wel berucht; het verliezen van de chroomlaag en het afvallen van de schroefdraad. Er is maar één L5 maar in twee verpakkingen en die L7, tja, daar wachten we al een tijdje vergeefs op.. We zullen dat gebrek aan haast maar wijten aan de mediterrane volksaard aldaar. in iedergeval duidelijk bedankt. Nouja ook geen doodzonde maar toch jammer. Er is maar één L5 maar in twee verpakkingen dan zal dat waarschijnlijk een verkeerd plaatje zijn op de website http://www.lordshave.net/product.php?cat_id=3&brand_id=1&unit_id=25 zijn ze wel berucht; het verliezen van de chroomlaag en het afvallen van de schroefdraad. ik zit net inderdaad te kijken en het schroefdraad kleurt al een beetje rood dus waarschijnlijk komt de koperlaag er al door. bestaat die long handle uberhaupt wel zoals bij amazon vermeld http://www.amazon.com/gp/product/B0035T5NBO/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=390957&creativeASIN=B0035T5NBO&linkCode=as2&tag=mansshablo-20 dit zijn neem ik aan wel de echte? http://connaughtshaving.com/lordrazors.html of zit er toevallig nog een grootschalige inkoop actie aan te komen? in ieder geval bedankt. Groeten Teun
0013 Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 Ik zit nu de mijne eens goed te bekijken, bij mij is het vergelijkbaar. Toen ik Talibeard over cijfers zag zat ik eigenlijk te zoeken naar gravering zoals bijvoorbeeld oude Gillette's. Dit helemaal over het hoofd gezien. Waar komt de jouwe vandaan ? Ik heb de mijne via Ebay gekocht bij een verkoper die op B&B diverse malen als "sells the real deal" werd voorgedragen.
KugelFanger Posted February 19, 2015 Author Posted February 19, 2015 Ik zit nu de mijne eens goed te bekijken, bij mij is het vergelijkbaar. Toen ik Talibeard over cijfers zag zat ik eigenlijk te zoeken naar gravering zoals bijvoorbeeld oude Gillette's. Dit helemaal over het hoofd gezien. Waar komt de jouwe vandaan ? Ik heb de mijne via Ebay gekocht bij een verkoper die op B&B diverse malen als "sells the real deal" werd voorgedragen. hier komt die van mij vandaan Ebay natuurlijk http://www.ebay.com/itm/250896024751?_trksid=p2059210.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Heb jij ook de "Long handle" of heb jij wel een ander handvat. Maar ik had het zelfde ik zat ook te kijken naar graveringen en niet opdrukken.
talibeard Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 in iedergeval duidelijk bedankt. Nouja ook geen doodzonde maar toch jammer. Er is maar één L5 maar in twee verpakkingen dan zal dat waarschijnlijk een verkeerd plaatje zijn op de website http://www.lordshave.net/product.php?cat_id=3&brand_id=1&unit_id=25 Klopt denk ik wel; mijn eerste L5 kwam ook binnen als LP1822, het nummer dat ook gebruikt wordt voor de L6. Misschien nog oude voorraad of zo maar net als Mühle rommelt ook Lord maar wat aan met typenummers. zijn ze wel berucht; het verliezen van de chroomlaag en het afvallen van de schroefdraad. ik zit net inderdaad te kijken en het schroefdraad kleurt al een beetje rood dus waarschijnlijk komt de koperlaag er al door. bestaat die long handle uberhaupt wel zoals bij amazon vermeld http://www.amazon.com/gp/product/B0035T5NBO/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=390957&creativeASIN=B0035T5NBO&linkCode=as2&tag=mansshablo-20 Mijn L6 is nu zo'n 7 jaar in gebruik als meest gebruikte krabber en de enige beschadiging die er aan de chroomlaag te zien is komt van een valpartij in het begin (twee piepkleine koperplekjes). Verder nog zo goed als nieuw, wat echt veel beter is dan ik ervan verwachtte. Die long handle ben ik nog nooit bij een echte Lord tegengekomen maar de blister heeft wel ruimte voor een langer greepje, bovendien heet het model ook .....M wat zou kunnen duiden op ook nog een ....L. Ik heb ze echter alleen nog in het valse circuit gezien. dit zijn neem ik aan wel de echte?http://connaughtshaving.com/lordrazors.html of zit er toevallig nog een grootschalige inkoop actie aan te komen? De mesjes van Lord bij Connaught zijn iig wel the real deal dus ik ga ervan uit dat de krabbers ook echt zijn. Wat betreft inkoopacties moet je bij lid JanWinters zijn want ik heb geen flauw idee. Wellicht toch interessant dat af te wachten of even met Jan contact op te nemen.
KugelFanger Posted February 19, 2015 Author Posted February 19, 2015 Klopt denk ik wel; mijn eerste L5 kwam ook binnen als LP1822, het nummer dat ook gebruikt wordt voor de L6. Misschien nog oude voorraad of zo maar net als Mühle rommelt ook Lord maar wat aan met typenummers. Oja dat is altijd leuk Ik heb ze echter alleen nog in het valse circuit gezien. ja ik zie ze inderdaad ook niet staat bij convought shaving. zal vast wel niet zonder reden zijn. Wat betreft inkoopacties moet je bij lid JanWinters zijn want ik heb geen flauw idee. Wellicht toch interessant dat af te wachten of even met Jan contact op te nemen. dat zal ik doen
0013 Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 Zelfde verkoper als de mijne. Maar: het ( al dan niet gewenste) lange handvat hebben we al in ieder geval Binnenkort toch maar eens Connaugh of een inkoopactie hier in de gaten houden.
KugelFanger Posted February 19, 2015 Author Posted February 19, 2015 Zelfde verkoper als de mijne. Maar: het ( al dan niet gewenste) lange handvat hebben we al in ieder geval Binnenkort toch maar eens Connaugh of een inkoopactie hier in de gaten houden. wel vaker mee gemaakt op ebay hoor dat ze ineens switchen van product. waarschijnlijk meer winst voor hun ja zelfde hier ik ga in de eerste instantie wachten op de inkoop actie
KugelFanger Posted February 19, 2015 Author Posted February 19, 2015 trouwens grappig zit nog even te kijken. hoe schrijf je ook al weer safety razor mischien dat safty razor nieuwe spelling is ofzo hahaha.
BoyB Posted February 20, 2015 Posted February 20, 2015 Ik heb ook een L6 gekocht via Ebay ook bij ntguy_s. Aangeschaft augustus 2014. Deze krabber bevalt mij bijzonder goed. Heb n.a.v. de vorige berichten ook weer eens extra gekeken, maar bij mij staat er geen cijfer (6) op. Verder identiek aan de foto's van KugelFanger. Het enige verschil lijkt het ontbreken van het cijfer te zijn. Is dat een indicatie dat ie van mij wel echt is of word mij deze illusie ook ontnomen
BoyB Posted February 20, 2015 Posted February 20, 2015 ntguy_s is overigens wel duurder geworden. Ik betaalde augustus 2014 $12,49 CAD, in de Paypal conversie €10,33. Vond ik een mooie prijs! Nu vraagt hij er $16,94 CAD voor, een prijsstijging van 36%. Overigens alle prijzen inclusief verzendkosten.
KugelFanger Posted February 20, 2015 Author Posted February 20, 2015 Het enige verschil lijkt het ontbreken van het cijfer te zijn. Is dat een indicatie dat ie van mij wel echt is of word mij deze illusie ook ontnomen het is een indicatie dat ie echt KAN zijn. als jij het zelfde handvat als mij hebt is het groot kans dat ie toch nep is want zoals talibeard zegt: (en volgensmij heeft hij wel verstand van de lords) bovendien heet het model ook .....M wat zou kunnen duiden op ook nog een ....L. Ik heb ze echter alleen nog in het valse circuit gezien. kan het misschien toch zijn dat je verkeerd hebt gekeken. Want de eerste keer toen ik zocht naar nummers heb ik ook niks gevonden, toevallig dat ik het gisteren ineens zag en daarom begon ik te twijfelen. ntguy_s is overigens wel duurder geworden.Ik betaalde augustus 2014 $12,49 CAD, in de Paypal conversie €10,33. Vond ik een mooie prijs! Nu vraagt hij er $16,94 CAD voor, een prijsstijging van 36%. Overigens alle prijzen inclusief verzendkosten. welke heb jij gekocht dan die van mij koste me 9,79 euro (exlusief verzend kosten dat wel)
talibeard Posted February 20, 2015 Posted February 20, 2015 Ik heb ook een L6 gekocht via Ebay ook bij ntguy_s. Aangeschaft augustus 2014. Deze krabber bevalt mij bijzonder goed. Heb n.a.v. de vorige berichten ook weer eens extra gekeken, maar bij mij staat er geen cijfer (6) op. Verder identiek aan de foto's van KugelFanger. Het enige verschil lijkt het ontbreken van het cijfer te zijn. Is dat een indicatie dat ie van mij wel echt is of word mij deze illusie ook ontnomen Ik kan daar zo met geen enkele zekerheid een uitspraak over doen maar afgaande op een aantal reacties van klanten van ntguy op B&B lijkt het erop dat hij een tijdje terug ook neppers verkocht heeft; er werd geklaagd over de lengte van de schroefdraad (geladen met mesje was de greep soms minder dan een of twee slagen rond te draaien voor hij vast zat; dat horen er toch al gauw 31/2-4 te zijn) terwijl alle L6-en die ik gezien heb allemaal dezelfde lengte schroefdraad hebben. Voor de rest lukt het vergelijken zonder foto's al helemaal niet en eigenlijk moet je ze gewoon naast elkaar zien. Bovenaan pagina 6 staan mijn bevindingen met een valse Lord, misschien heb je er iets aan.
BoyB Posted February 21, 2015 Posted February 21, 2015 Kijkend naar de maten op ''pagina 6'' heb ik een echte. Talibeard, dank voor de link en het verrichte werk! Mijn exemplaar scheert prima, dus het verbaast me niet dat het een origineel is. Betekent dus dat ntguy_s zowel echte Lords als neppers verkoopt!
Recommended Posts