Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Kropp 5/8 ronde teen

- L'Occitane Plisson

- BdF mistero

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- The Shave Doctor aftershave gel

Vanochtend weer eens mijn eerste mes, de Kropp gepakt. Een heerlijk, fijn en wendbaar mes. Het resultaat was dan ook in drie gangen een VLS. Geen prik van de aluin en zelfs de Pinaud hield zich koest. Afgemaakt met de Shave Doctor aftershave gel. Klaar voor een nieuwe werkweek.

Posted

Merkur 11c

Gillette silver blue

The Grooming Co. syntheet

TFS bergamotto neroli

Lamborghini Mitico aftershave

Posted

Vandaag mijn Koraat na een paar weken maar eens gepakt en na 3 gangen weer heerlijk glad.

Semogue LE 2011

D'r Harris Arlington

Koraat schorkopf 8/8

Pinaud clubman

Prep

Posted

Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger,

Mitchells Woolfat,

Gillette Fat Boy adjustable,

Lord_Platinium 2e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De Mitchells Woolfat en de Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger is een krachtige schuim combi. Kwast laden en in mum een weelderig vet schuim. Soms lees ik hier over opschuim problemen met de MWF, maar ik merk daar weinig van. De kwast niet te zuinig laden, scuttle warm wat vocht onderin en kloppen maar. Steeds een paar druppels water toevoegen, tot de Bulgaarse yoghurt klaar is. Ben er nog geen minuut bezig mee.

Mesje en krabber:

De Lord_Platinium voor de 2e x gebruikt. Mesje deed het weer puik, prima snit. Op grond van de conclusie van Talibeard, dat het mesje beter werkt in een wat minder milde krabber, de VetteJongen (nee toch maar Fatboy) op 7 gezet en gaan. Nou weer een mooie gladde scheerbeurt. Resultaat BBS,

Afgewerkt met de eigen producten, weer mooi glad en goed verzorgd de dag tegemoet.

Posted

Schick Krona

Ladas super stainless (3)

Plisson L'Occitane

Arko maximum comfort

Splash homemade

Nivea Sensitive ASB

Weer een heerlijke probleemloze scheerbeurt met als resultaat DFS / VLS in twee passes. Voor mij een prima begin van de nieuwe werkweek. 8-)

Posted

Schick Krona krabber

Rapira Platinum Lux mesje (4)

Edwin Jagger 23mm dino kwast

Palmolive Classic crème

Pitralon Classic AS

De Palmolive Classic glijdt goed, en beschermt goed, maar toch blijf ik meer een zeep-fan. Morgen dus maar weer eens een scheerzeep in plaats van een crème.

Posted

Merkur Futur op stand 5

Dorco DT301 (3)

Plisson L'Occitane kwast

Strop Shoppe Baker St. zeep

aluin

Thayers Cucumber Witch Hazel met Aloë Vera

Proraso asb (wit)

Ai 2 scheerbeurten geleden zo'n fantastische scheerbeurt gehad, deze keer toch een pak minder. De zeep was ook geen succes bij mij, maar misschien heb ik niet voldoende (of te nat) geladen. Hoe het ook zij, ik moest bij de derde gang herladen omdat het schuim te dun was. Wat ook kan natuurlijk is dat de zeep een stuk beter presteert bij een volledige puck ipv een staaltje ...

Hoe dan ook, stand 5 lijkt veel te agressief voor mij bij de Futur, althans met dit mesje. Volgende beurt dan toch maar niet stand 6 uitproberen zoals eerder gepland, maar terugkeren naar stand 3. Als dat dan weer beter gaat kan ik eventueel beginnen experimenteren met het combineren van verschillende standen in 1 scheerbeurt.

Resultaat is desondanks BBS in 3 gangen, zij het met een rode hals en enkele bloedplekjes. Ik kon het niet laten om tegen de vleug in te gaan in de hals, ondanks de scheerbrand ...

Posted

Omega varkenskwast

Tabac stick scheerzeep

Jaguar NOS mes

Brut aftershave

Nivea sensitive ASB

Vanmorgen voor de eerste keer met een open mes geschoren. Pff, dat valt nog niet mee!

Vooral het vinden en aanhouden van de goede hoek van het mes is lastig. Een te kleine hoek

zorgt ervoor dat het mes "plakt" in de zeep. Een te grote hoek zorgt ervoor dat het mes "haakt".

Ik heb geconcentreerd twee keer met de vleug mee geschoren. Tussendoor regelmatig vers

schuim aangebracht waarbij ik het schuim wat "natter" heb gehouden dan normaal; ik heb het

idee dat het mes dan wat soepeler glijdt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het schuim de tijd heeft

gehad om op te drogen op m'n gezicht; gebrek aan techniek heb ik gecompenseerd met tijd!

Het uiteindelijke resultaat is redelijk te noemen, vergelijkbaar met een keer met de vleug mee

scheren met de Merkur Digress, voldoende om netjes op het werk te verschijnen.

Met slechts een klein sneetje in de kin waar geen aluin aan te pas hoefde te komen ben ik al

met al een tevreden scheerder!

Posted

Hoe dan ook, stand 5 lijkt veel te agressief voor mij bij de Futur, althans met dit mesje. Volgende beurt dan toch maar niet stand 6 uitproberen zoals eerder gepland, maar terugkeren naar stand 3. Als dat dan weer beter gaat kan ik eventueel beginnen experimenteren met het combineren van verschillende standen in 1 scheerbeurt.

.

Ben je tevreden met de Dorco mesjes?

Ik kan me vaag herinneren dat ik ook moeite had met tegen de baardgroei in scheren met dat mesje.

Lang geleden, en ik had toen ook geen vergelijkingsmateriaal.

Posted

Heel goed mhhartsta! Gefeliciteerd!

Ik kan me nog goed herinneren dat ik, als beginner met open mes (een jaar terug is dat ongeveer), ook problemen had met indrogend schuim. Dat kwam inderdaad door concentratie, langzaam werken, gebrek aan techniek en dus extra voorzichtig. Je zult merken dat dat tussentijds bijsoppen eigenlijk best snel niet meer nodig gaat zijn.

Je hoek zul je ook snel genoeg goed houden: je hand leert de feedback van je mes interpreteren en corrigeert automatisch waar nodig. Het enige wat nodig is om dat te bereiken: regelmatig scheren met het mes. En dat wil je sowieso, daarom ben je hier :-)

Natter schuim is wel een goeie. Ik meen dat Snuff dat ook doet bij tegen de vleug, zoiets heb ik hier eens gelezen geloof ik.

Voor nu: goed gedaan, hou vol, en welkom bij de club!

Posted

gNS7BDz.jpg

Prep: Geen

Brush: Plisson

Razor: Edwin Jagger DE89

Blade: Personna Blue (1e)

Lather: L'occitane Cade Creme Raser

After: Hema aftershave Balm

Weer maar eens een scheer crème gebruikt voor mijn SOTD. Wel erg makkelijk en ook gewoon lekker. De crème was een cadeau van mijn vriendin, anders had ik hem nooit gekocht. Erg prijzig maar wel echt kwaliteit hoor! Het schuimt en het blijft een soort verzorgende crème waarmee je je kan scheren. Na het scheren voelt je huid wel wat trekkerig en droog terwijl die dat niet is. Apart gevoel. De Hema ASB past hierbij erg goed.

Posted

- Bartex

- P.160

- Semogue 1520

- Lord L6

- Captain (8)

- Brut Original

Even geen Shave Doctor meer en ook geen Omega van Beun. De eerste omdat ik er niet zo weg van ben, de tweede omdat nu eenmaal de Semogue aan de beurt is op dit moment. De Omega is zonder twijfel een stuk prettiger maar ja, die Portugees moet ook eens af en toe uit de kast..... :roll:

Posted

- Böntgen & Sabin 6/8

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS zagara gelsomino forte asb

Vandaag voor het eerst sinds tijden een foutje. Eén moment van onoplettendheid, het mes te ver op de wang en daarbij de oorlel aangetikt. Een minuscuul sneetje waar ietsje bloed in opwelde. Een beetje koud water en aanstippen met het blok aluin was voldoende om het te dichten. Verder in drie gangen een VLS. Geen prik van de aluin, en ook vandaag hield de Pinaud zich koest. Afgemaakt met de bij de zeep passende asb.

Posted

Ikon shavecraft 101

Gillette silver blue

Semogue 620

Essence of Scotland Mountain Yew

Cade asb

Posted

Gillette Rocket HD500 (nee, geen Schick Krona :D )

Rapira Platinum Lux mesje (5)

TFS Tobacco Verde harde scheerzeep

HEGA Rakbalsam aftershave

De Gillette Rocket verbaast me altijd een beetje; hij voelt veel agressiever dan de Schick Krona krabber, maar ik scheer me er niet gladder mee. Toch is een keer afwisselen wel leuk, ik moet de Krona alleen niet te lang alleen laten ;)

Voor de rest weer een prima scheerbeurt, met de TFS "Dure" zeep en het Rapira Platinum Lux mesje. De Tobacco Verde blijft tot nu toe mijn favoriete TFS geur. Geen zoet, en lekker fris.

Posted

Turkse varkenshaar (Lider 1),

Monsavon_Bol a raser,

Fatip Grande Rutinia,

Lord_Platinium 3e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De Monsavon_Bol a raser en de Turkse varkenshaar (Lider 1) , simpele kwast, simpel zeepje, maar een prima schuim en daar gaat het toch om.

Mesje en krabber:

De Lord_Platinium voor de 3e x gebruikt. Hij blijft goed op snit. In de Fatip een erg effectieve beurt! Iets agressiever, dan gisteren in de Fatboy, en zeker zo'n goed resultaat. Glad, BBS met een DFS afloop. Lijkt inderdaad, dat het mesje zich op zijn gemak voelt in de wat minder milde krabber. Resultaat BBS,

Alles overwegende en afgewerkt met mijn eigen AS en ASB ben ik weer een tevreden mens. Nu nog even wat zon er bij en dan kan de dag weer niet kapot.

Posted

.

Ben je tevreden met de Dorco mesjes?

Ik kan me vaag herinneren dat ik ook moeite had met tegen de baardgroei in scheren met dat mesje.

Lang geleden, en ik had toen ook geen vergelijkingsmateriaal.

Ik heb met die Dorco de eerste keer een fantastische scheerbeurt gehad, in de Merkur Futur op stand 3. In 3 gangen glad, derde gang tegen de vleug in, bijna geen prik. De 2 scheerbeurten daarna gingen echter een stuk minder. Nu, dat kan aan het mesje liggen, of het feit dat ik de Futur op agressievere standen heb gezet. Of andere variabelen zoals scheerzeep (heb telkens een andere gebruikt).

Volgende scheerbeurt wordt terug op stand 3 met de Dorco, hoe die zal aflopen lees je donderdag dan wel in de SOTD ;)

Posted
Natter schuim is wel een goeie. Ik meen dat Snuff dat ook doet bij tegen de vleug, zoiets heb ik hier eens gelezen geloof ik.

Inderdaad, ik gebruik de zeep die in mijn borstel zit voor de drie passes. Eerste is volste dikste schuim zeg maar, tweede is iets dunner en de laatste pass is eigenlijk meer water dan schuim en dat werkt voor mij best bij tegen de draad in scheren.

Dit is ongeveer de dikte van het schuim bij de tweede pass, laatste is nog dunner

01-how-to-shave-beard-lathered-up.jpg

Posted
Gillette Rocket HD500 (nee, geen Schick Krona :D )

Rapira Platinum Lux mesje (5)

TFS Tobacco Verde harde scheerzeep

HEGA Rakbalsam aftershave

De Gillette Rocket verbaast me altijd een beetje; hij voelt veel agressiever dan de Schick Krona krabber, maar ik scheer me er niet gladder mee. Toch is een keer afwisselen wel leuk, ik moet de Krona alleen niet te lang alleen laten ;)

Voor de rest weer een prima scheerbeurt, met de TFS "Dure" zeep en het Rapira Platinum Lux mesje. De Tobacco Verde blijft tot nu toe mijn favoriete TFS geur. Geen zoet, en lekker fris.

@ ik schrik ervan geen krona... als dat maar goed gaat

Posted

Lord S625

Lord Platinum (4)

Plisson L'Occitane

Arko Moist

Nivea Sensitive ASB

Prettige scheerbeurt met deze Lord combinatie.

Posted

Inderdaad, ik gebruik de zeep die in mijn borstel zit voor de drie passes. Eerste is volste dikste schuim zeg maar, tweede is iets dunner en de laatste pass is eigenlijk meer water dan schuim en dat werkt voor mij best bij tegen de draad in scheren.

Dit is ongeveer de dikte van het schuim bij de tweede pass, laatste is nog dunner

Bedankt voor je reactie, ik zal straks het schuim ook dunner laten dan gisteren. Ben benieuwd!