Jump to content

Stirling Soap Co Tea Tree

huib

Recommended Posts

Deze week weer een verzamelingetje samples binnen gekregen. Dit keer van Stirling Soap Co.

Bij mijn bestelling was ook een sample van de Tea Tree toegevoegd, maar ik kan niet aan de geur wennen.

Ik heb een klein stukje afgebroken om te kijken of het bij het opschuimen beter wordt, maar hoewel de zeep uitstekend schuimt en erg lekker voelt kan ik me er niet toe zetten me hier daadwerkelijk mee te scheren.

Dus, te ruil, te leen, te - verzin iets leuks - een geopende maar verder ongebruikte sample van de Tea Tree scheerzeep.

De geur schijnt de hele typische Tea Tree geur te hebben, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik vind het zelf een nogal medicinale, klei-achtige geur.

Opsturen is wellicht niet zo handig, ik denk dat het precies te zwaar is voor een envelop, dus ophalen in de buurt van Delft heeft de voorkeur.

Volgens de website is de puck ongeveer 20-30 gram, hij meet ongeveer 7cm in diameter en dan een mm of 8 dik. Het is een zachte harde zeep, wat harder dan Cella, maar veel zachter dan Dr. Harris.

Heb je daar wat aan?

Heb je daar wat aan?

Ja het toont me toch waarom het inderdaad niet makkelijk is om op te sturen.

De staaltjes die ik heb zal ik anders woensdag eens bekijken hoeveel ze wegen en wat de afmetingen zijn (als je dat nodig acht). Dit zijn ze alvast:

Bald Frog Arabian Hooka (ruikt heel gourmand, met vanille, kanille e.d.)

Strop Shoppe Baker St. (standaard zeepgeur)

TFS Tabacco Verde (raad ik persoonlijk aan, heeft een klassieke groene geur en schuimt supergoed)

Mitchell's Wool Fat heb ik ook nog, maar ik heb gezien dat je die zeep al in je bezit hebt :) Blijft natuurlijk de vraag hoe we de ruil zouden afhandelen, aangezien De Post niet zo'n evidente oplossing blijkt te zijn, en we ook vrij ver van elkaar wonen ... Kiala misschien?

• 2 weeks later...

Klinkt interessant, vooral over de TFS heb ik veel goede verhalen gehoord.

Ik heb de zeep voor de zekerheid nog een keer gewogen, en ik kom op iets minder dan 30 gram, dus dat zou met 2 postzegels moeten lukken - goedkoper dan kiala, dus. Het geheel past ook makkelijk in een envelop, maar of dat bij jou ook zo is weet ik natuurlijk niet :)