Marcel Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Even voorstellen.... Ik ben Marcel, en sinds begin 2011 enthousiast aan de slag gegaan met Double Edge scheren. Om scheercarriere begon ik rond m'n 16e, toen ik een driekoppige Philishave van m'n ouders kreeg. Veel baardhaar van belang had ik toen nog niet, dus dat ging prima met dat ding. Enkele jaren later begon ik echt irritatie te krijgen na de scheerbeurten met de Philishave, dus ik begon eens om me heen te kijken naar alternatieven. Dat werd natscheren; een Gillette Sensor op de kop getikt, een goedkope pure badger kwast, en uiteraard een kuipje Vergulde Hand. Er veranderden wat dingen, zoals een overstap naar de Mach 3, een Omega kwast erbij en af en toe, een spuitbus scheerschuim/gel. Maar gedurende een jaar of 20 is dat ongeveer wat ik gebruikte. Dat werkte allemaal redelijk en scheren deed ik niet vaker dan eens in de 3 dagen. Maar was het echt fijn, dat scheren? Nee, en duur bovendien. Uiteindelijke schoor ik me hooguit een keer per week, en mocht een baardtrimmer het vuile werk opknappen tussen die scheerbeurten door. Ik werd al een keer getriggerd door een kennis die een straight had aangeschaf, maar na een bezoek aan m'n ouders kwam ik ineens de oude DE krabber van m'n pa tegen. Een engelse Super Speed. Als jochie keek ik vaak vol bewondering toe hoe hij daar mee bezig was, inclusief kwast en de onvermijdelijke scheerstick van Vergulde Hand. Toen wist ik het, dat moest ik zelf gaan proberen! Dus: op eBay een Gillette Slim Adjustable voor teveel geld gescoord, een samplepack bij Connaugthshaving besteld. En zo is het begonnen. En toen sloeg de verzamelwoede/drift toe Ik ben inmiddels tientallen krabbers, een stuk of 15 kwasten, een paar straight en een zeepje of 25 verder, en het blijft leuk! En nu ben ik benieuwd wie jullie zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts