Jump to content

Bedankt iedereen!


Panamera

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Ook ik lees al een tijdje mee en zeg hierbij eerst maar eens BEDANKT :D tegen iedereen die hier ervaringen opschrijft. Ze hebben mij erg geholpen! Na jaren Mach3 vond ik het tijd voor wat anders (en ja, ook iets goedkopers mag ook wel eens...). Misschien is het nog wel het leukste dat ieders ervaringen weer een beetje anders zijn en er een oneindig aantal mesjes en zeepjes enz. enz. zijn.

 

Ik ben drie weken geleden rustig begonnen met een EJD89L en een Mühle silvertip kwast. Ik had ook Mühle Aloë Vera zeep, maar dat was echt wennen om daar mooi schuim van te krijgen. Lukt nu wel aardig, maar met TOBS Sandalwood gaat het makkelijker en steeds beter. Nadeel van deze Mühle kwast is dat het meeste schuim er in blijft zitten, tenminste, die indruk heb ik. Verder prima ding hoor: lekker zacht en droogt goed!

 

Ben meteen met Astras (die groene verpakking) aan de slag gegaan. Mijn kinharen zijn volgens mij keihard, dus wilde ik beginnen met iets goed scherps. In het begin een paar sneetjes, maar nu gaat het eigenlijk bijna altijd goed. Vandaag kwam de Fatip Grande via BdF binnen (en nog wat leuke zeepjes) en die scheert nog wat beter vind ik. Da's mijn allereerste indruk althans. Die open kam ziet er nogal dramatisch uit, maar ik heb juist het idee dat het mesje daardoor wat meer schuim "onder zich" heeft hierdoor in vergelijking met een gesloten kam.

 

Vooral na de 2e en 3e keer met het Astra mesje vond ik het bij de bakkebaard/wangen niet meer zo glad. Pas bij de 3e pass vond ik het dan acceptabel. Ik hoop dat de Fatip daar wat meer voor elkaar krijgt.

 

Ik blijf wat voorzichtig wat betreft de hals. Nieuw mesje of niet, soms voel ik daar één haartje wel heel ruw wakker worden [ het gevoel van blijven haken of een bloederig vervolg] door een plotse en brute ontmoeting met een scheermes... Voorlopig laat ik het daar vooral bij WTG en XTG...

 

Wat mij VEELgeholpen heeft waren deze tips:

 

1. "aaien"!!!! Met een Mach3-krabbertje kun je/moet je drukken, nu gewoon de zware kop tegen je huid laten leunen en er over laten glijden. Reductie in plaats van denken dat je er alles in een keertje afscheert. Meerdere passes.

 

2. Tijd nemen voor wat voorbereiding. De scheerzeep is al een verrassend groot verschil met het spuitbusspul. Ik gebruik ook de mooie scheerhanddoeken van Mühle. Die maak ik nat en warm ze een dikke minuut op in de magnetron! Werkt super! (zo warmen ze bij het Chinese restaurant ook die citroendoekjes voor je handen, zag ik) Even op je gezicht is 's ochtends vroeg ook echt fijn.

 

3. Voel / kijk in welke richting je haar groeit, bij DE lijkt dit belangrijker dan bij cartridges

 

4. Niet teveel variabelen veranderen anders kom je er niet snel achter wat voor jou werkt. Ik blijf daarom voorlopig met de Astra's wennen en ga daarna de andere die ik heb liggen eens rustig testen: Timor, Derby, Gilette (ben even kwijt welke) en Personna.

 

Mijn scheerblooper tot nu toe: Onderdeel van de kop verkeerdom geplaatst, waardoor het mes niks raakte en alleen het schuim van mijn gezicht verdween... (Was wel een heeeeel comfortabele 'scheerbeurt'... :oops: )

 

O ja, echt fun aan dit nieuwe-oude scheren:

- het geluid!

- de zeepjes (lekker afwisselen + voelt achteraf lekkerder op de huid)

- preciezer kunnen "richten"

- backhand shaving (heel voorzichtig, maar erg leuk)

 

Kortom: Nogmaals dank en iedereen veel plezier met scheren en rondhangen op dit forum!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tjonge, wat een warm onthaal! Dank u allemaal!

 

Welkom (Porsche?) Panamera 8-)

 

Helaas kan ik niet zoveel op Mach-3 cartridges besparen dat er binnenkort een echte Porsche Panamera voor de deur staat.

 

Ik rijd nog wel in een eh... "hele vroege Porsche" rond, die is ook prima! Uit 1966 in de kleur "Seesand":

 

20130327_145837-02.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zo, en is dat ook jouw optrekje? ;)

 

Nee hoor, die boerderij is (als ik het goed heb) bij Zevenhuizen, waar ik langs kwam en hem toen voor een mooi plaatje dankbaar als achtergrond gebruikt heb...

 

Hij is van 1966, dus ontsnapte hij aan de winterstop-regeling voor oldtimers. Maar in de wintermaanden rijd ik er sowieso niet echt mee. Hij is er vooral voor mooi weer ritjes in de zomer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.