Splayduke Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 Hallo allemaal, ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum, ik denk vanaf oktober/november zoiets. Nu vond ik het dan ook maar eens tijd om mezelf voor te stellen. Ik ben 26 jaar en woon vlakbij de Duitse grens. Nadat mijn interesse gewekt werd voor irritatievrij scheren ben ik naar de Duitse drogist DM gegaan om daar het volgende te kopen: Wilkinson Classic setje (4 euro ofzo) Palmolive Scheercrème (0,75) Balea synthetische kwast (6 euro) Adidas AS Met de meegeleverde Wilkinson mesjes aan de slag gegaan, maar dat was niet te doen. Enorme razorburn en niet glad. Zonder dit forum had ik de moed allang opgegeven, maar nu wist ik wel beter. Ik heb een samplepack met diverse mesjes besteld (Derby, 2x Astra, Dorco etc etc) Hiermee volop aan de slag. Na een tijdje mezelf een Edwin Jagger DE89L aangeschaft. Ook gelijk een Omega 10049 kwast, Proraso rood en groen en een Proraso ASB blauw gekocht. Wat een verschil met de Wilkinson krabber en het veel te slappe Balea kwastje! Favoriete mesje uit het eerdergenoemde samplepack was de Astra SP (groen). Later nog een sample packje besteld met Feather, Personna Blue en Bolzano Superinox. Feather en Astra SP nu op de gedeelde eerste plaats. Omdat ik redelijk stevige baardgroei heb en de slag nu wel te pakken heb zit ik stiekem te kijken naar een wat agressievere krabber. Volgens mij is de Fatip een logische opvolger, maar misschien hebben jullie nog andere ideeën?
Snuff Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 Welkom! De fatip is een topper en dat voor een schappelijke prijs. Er zijn natuurlijk nog krabbertjes die er zowat tussenin zitten, hangt ook van je vooropgestelde budget af? Om je enig idee te geven hier een lijstje met een aantal krabbers volgens agressiviteit.
Mesmer Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 Welkom hier! En wat betreft de Fatip: doen! Ik heb zelf de Fatip Piccolo. Naast dat het voor mij een fijne krabber is, past de uit elkaar geschoefde Fatip Piccolo ook in een Smint doosje. Paar mesjes er bij en ik heb zo een perfect reissetje.
Splayduke Posted February 11, 2015 Author Posted February 11, 2015 Welkom! De fatip is een topper en dat voor een schappelijke prijs. Er zijn natuurlijk nog krabbertjes die er zowat tussenin zitten, hangt ook van je vooropgestelde budget af? Om je enig idee te geven hier een lijstje met een aantal krabbers volgens agressiviteit. Thanks! Volgens dit lijstje zitten er inderdaad nog wat krabbers tussen de DE89 en de Fatip. Ik kan me nu in 3 passes mooi glad scheren met een Feather in mijn DE89, zonder razorburn of irritatie. Zou de Fatip met een wat milder mesje dan te doen zijn of zou het een te grote stap worden? Qua budget hoeft het voor mij allemaal niet te gek. Vind 20-30 euro zeker genoeg voor een tweede krabbertje. Hoeft wat mij betreft ook niet nieuw te zijn maar ik kan nog niet in de markt Welkom hier! En wat betreft de Fatip: doen! Ik heb zelf de Fatip Piccolo. Naast dat het voor mij een fijne krabber is, past de uit elkaar geschoefde Fatip Piccolo ook in een Smint doosje. Paar mesjes er bij en ik heb zo een perfect reissetje. Bedankt! Is de Piccolo dan veel kleiner dan een Grande? Ik vind mijn DE89 soms al aan de korte kant...
Mesmer Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 De DE89l en de Fatip Piccolo naast elkaar De Piccolo is een behoorlijk stuk kleiner dan de de89
wimbouman Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 Hallo! Je zou inderdaad aan de Fatip kunnen denken. Maar ook de open comb Pearl modellen zijn een stukje directer en effectiever dan je huidige setup. Feather blades zijn ook een goed idee om te proberen.
Splayduke Posted February 11, 2015 Author Posted February 11, 2015 De DE89l en de Fatip Piccolo naast elkaar [afbeelding] De Piccolo is een behoorlijk stuk kleiner dan de de89 Super, hier kan ik wat mee. Denk dat ik dan toch voor een Grande zou gaan!
Splayduke Posted February 11, 2015 Author Posted February 11, 2015 Hallo! Je zou inderdaad aan de Fatip kunnen denken. Maar ook de open comb Pearl modellen zijn een stukje directer en effectiever dan je huidige setup. Feather blades zijn ook een goed idee om te proberen. Bedankt! Feather mesjes gebruik ik nu al in mijn EJ. Bevalt goed maar het mag van mij allemaal nog wat efficienter. Zal ook eens kijken naar de Pearl krabbers. Hoort daar nog een type nr bij?
wimbouman Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 Ah, en er staat een Fatip te koop: viewtopic.php?f=22&t=3045
Robert79 Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 De DE89l en de Fatip Piccolo naast elkaar [afbeelding] De Piccolo is een behoorlijk stuk kleiner dan de de89 Super, hier kan ik wat mee. Denk dat ik dan toch voor een Grande zou gaan! Welkom ! misschien kun je even in je PB kijken ?
Splayduke Posted February 11, 2015 Author Posted February 11, 2015 Ah, en er staat een Fatip te koop: viewtopic.php?f=22&t=3045 Ik kan nog niet in de Markt Maar met dit tempo komt dat vanzelf goed!
Splayduke Posted February 11, 2015 Author Posted February 11, 2015 De DE89l en de Fatip Piccolo naast elkaar [afbeelding] De Piccolo is een behoorlijk stuk kleiner dan de de89 Super, hier kan ik wat mee. Denk dat ik dan toch voor een Grande zou gaan! Welkom ! misschien kun je even in je PB kijken ? Bedankt! Ik heb 0 nieuwe berichten?!
marzman Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 Welkom. Een Fatip zal prima zijn, ik heb zelf een Pearl open comb TTO gekocht als 'logische volgende stap'. Overigens ben ik er voor mezelf nu wel achter dat voor mij de minder agresieve krabbers met een scherp mesje als Feather fijner werken (het blijft wel leuk om af te wisselen met de Pearl) Welkom hier!Ik heb zelf de Fatip Piccolo. Naast dat het voor mij een fijne krabber is, past de uit elkaar geschoefde Fatip Piccolo ook in een Smint doosje. Paar mesjes er bij en ik heb zo een perfect reissetje. Leuk, nooit aan gedacht dat daar ook een hele krabber in kan passen. Heb ook nog een Tech liggen, dat moet ook makkelijk passen.
Splayduke Posted February 11, 2015 Author Posted February 11, 2015 Welkom. Een Fatip zal prima zijn, ik heb zelf een Pearl open comb TTO gekocht als 'logische volgende stap'. Overigens ben ik er voor mezelf nu wel achter dat voor mij de minder agresieve krabbers met een scherp mesje als Feather fijner werken (het blijft wel leuk om af te wisselen met de Pearl) http://www.barbieredifigaro.nl/scheerproducten/scheermes-pearl-oc-tto-sbf-11-black Deze bijvoorbeeld? Of zijn daar ook nog veel verschillen in? Vind een TTO ook wel leuk om te hebben!
Splayduke Posted February 11, 2015 Author Posted February 11, 2015 Welkom. Een Fatip zal prima zijn, ik heb zelf een Pearl open comb TTO gekocht als 'logische volgende stap'. Overigens ben ik er voor mezelf nu wel achter dat voor mij de minder agresieve krabbers met een scherp mesje als Feather fijner werken (het blijft wel leuk om af te wisselen met de Pearl) http://www.barbieredifigaro.nl/scheerproducten/scheermes-pearl-oc-tto-sbf-11-black Deze bijvoorbeeld? Of zijn daar ook nog veel verschillen in? Vind een TTO ook wel leuk om te hebben! Die OC TTO's zien er goed uit! Misschien toch deze ipv een Fatip... Nooit gedacht dat ik zo op kon gaan in iets simpels als scheren!
wimbouman Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 (edited) Nou we het er toch over hebben.... Zeker een aanrader is de Muhle Twist: http://www.barbieredifigaro.nl/scheerproducten/scheermessen/scheermes-muhle-r41-twist Is wel 46 euro, maar een absolute topper voor een wat directer scherend mes, dat toch volkomen foolproof is. Beter dan de fatip, naar mijn bescheiden mening, maar ook duurder. En dan de odd one out: http://www.barbieredifigaro.nl/scheerproducten/scheermessen/merkur-progress-long-handle-510-nl De Merkur Progress. De enige Merkur die ik je zou durven aan te raden. Instelbaar,en door de constructie van de kop de DE die het dichtst bij de singleedge kwaliteit komt. Pracht ding. Edited February 11, 2015 by Guest
LongShave Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 Welkom. Een Fatip zal prima zijn, ik heb zelf een Pearl open comb TTO gekocht als 'logische volgende stap'. Overigens ben ik er voor mezelf nu wel achter dat voor mij de minder agresieve krabbers met een scherp mesje als Feather fijner werken (het blijft wel leuk om af te wisselen met de Pearl) http://www.barbieredifigaro.nl/scheerproducten/scheermes-pearl-oc-tto-sbf-11-black Deze bijvoorbeeld? Of zijn daar ook nog veel verschillen in? Vind een TTO ook wel leuk om te hebben! Die OC TTO's zien er goed uit! Misschien toch deze ipv een Fatip... Nooit gedacht dat ik zo op kon gaan in iets simpels als scheren! That's only the beginning.......
Recommended Posts