Jump to content

Oude krabber (Gillette)

Pastapipo

Recommended Posts

Ik heb een tijd geleden van mijn opa een oude scheerdoos gekregen die van zijn vader geweest is. Hierin zat dit mes, onder de kop staat dat het een Gillette is.

Mechanisme gaat ook heel soepel, voelt nog beter aan dan mijn nieuwe parker krabber :o

Moeite waard om dit een beetje op te gaan poetsen e.d. ?

IMG_20130718_152420.jpg

IMG_20130718_152455.jpg

IMG_20130718_152429.jpg

IMG_20130718_152517.jpg

Tekst onder de kop:

http://i281.photobucket.com/albums/kk230/pettekneuz/IMG_20130718_152545.jpg

Het lukt me niet om het in spoilers te krijgen, sorry. Op de een of andere manier openen ze niet met afbeelding erin.

Deze staan ook op Ebay. Ze zijn niet bijster duur maar worden wel neergezet als leuk scheermes. Ik denk dat het meer een vraag aan jezelf is of je hem wil gebruiken of niet. Tis wel een erfstuk voor jezelf :)

Is dat handvat plastic of metaal? Kan het zo snel even niet vinden.

Weet je toevallig onder welk model?

Ik doe hem sowieso niet weg, maar het is meer de vraag of het een fijn ding is e.d.

Hoe kan ik zoiets het beste reinigen voordat ik hem een keer ga proberen? Of maar gewoon aan m'n gezicht zetten zonder reiniging?

Leuk mes heb je daar hoor. En helemaal omdat het van familie is geweest.

@Lampuhkap, ik denk dat Pastapipo een "t" is vergeten ;) Destijds kostten ze inderdaad niet zoveel. Nou ja....dat is eigenlijk betrekkelijk, want 25 gulden was in die tijd toch behoorlijk veel geld.

Deze week is er via eBay een zogenaamde "double ring" verkocht... voor aardig wat duiten! (klik hier)

Het is toch echt 2,50, kijk maar naar dat plaatje van die folder die ik heb gepost (alhoewel het op dit formaat slecht te lezen is, even in nieuw tabblad openen dus)

En een adjustable met 9 standen voor 6,50

Dat mes van de topicstarter is ook wel bekend als de Gillette knack. Ik heb er ook één en het is een geweldig ding, de steel is van kunststof en heeft genoeg grip, het mesje word goed uitgelijnd en het is een heel mild mes.

Ideaal ding om zorgeloos te scheren bv. op reis.

Hij scheert idd erg fijn, heb er een paar weken terug ook een topic over gestart. Eigenlijk zelfde verhaal, ook gekregen en dat is natuurlijk het leukst.

Wat die 2, 50 gulden betreft, in die tijd had je een zakje patat voor een dubbeltje :D

Dat mes van de topicstarter is ook wel bekend als de Gillette knack. Ik heb er ook één en het is een geweldig ding, de steel is van kunststof en heeft genoeg grip, het mesje word goed uitgelijnd en het is een heel mild mes. Ideaal ding om zorgeloos te scheren bv. op reis.

Is echt een Slim Twist of Super Twist geen Knack. Het verschil tussen een Knack en een (Super/Slim)Twist zit hem in de draaiknop voor de deurtjes. De Knack heeft lagere smallere ribbels en de Twist hogere verder uit elkaar gezette ribbels.

Dat mes van de topicstarter is ook wel bekend als de Gillette knack. Ik heb er ook één en het is een geweldig ding, de steel is van kunststof en heeft genoeg grip, het mesje word goed uitgelijnd en het is een heel mild mes. Ideaal ding om zorgeloos te scheren bv. op reis.

Is echt een Slim Twist of Super Twist geen Knack. Het verschil tussen een Knack en een (Super/Slim)Twist zit hem in de draaiknop voor de deurtjes. De Knack heeft lagere smallere ribbels en de Twist hogere verder uit elkaar gezette ribbels.

Je bent scherp, en je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Die van mij is net als die van de topic starter ook een slim twist. Er staat bij mij geen land van herkomst op alleen Gillette en O1.

Blijft een heerlijk ding, lekker simpel en erg mild, zelfs bij een haastige scheerbeurt bijna onmogelijk om je ermee te verwonden.

Overigens is er ook nog een G1000 die dezelfde kop heeft maar net zo een goedkoop steeltje als die Chinese Gillette tech alleen zit ie natuurlijk vast (TTO) en heeft een kleiner draaiwieltje met amper ribbels erop. Daarmee heb ik me ongeveer 20 jaar geschoren voordat ik scheren serieus begon te nemen. Dat ding is ook al die jaren in de douche tussen de waterleiding en de muur geklemd "opgeborgen" maar heeft ondanks deze mishandeling alleen hele lichte gebruikssporen.

Sommige vlekken krijg je niet weg, tenzij je de complete nikkel laag eraf poetst ;)

Je zou een milde metaal polish kunnen proberen, Commandant of Autosol is hier wel verkrijgbaar.

Ik heb erg goede ervaringen met Maas metal polish, maar die moet je uit het buitenland halen.

• I like it 1

Een snel poetsbeurtje doet al wonderen

IMG_20130719_223404.jpg

Nog tips om het laatste beetje eraf te krijgen? Nu met een tandenborstel en wat afwasmiddel gewerkt.

Houd je tandenborstel maar gebruik nu wat witte tandpasta. Deze heeft een heel fijn schuurmiddel en zou de glans moeten herstellen zonder de nikkellaag te beschadigen.

Sommige vlekken krijg je niet weg, tenzij je de complete nikkel laag eraf poetst ;)

Je zou een milde metaal polish kunnen proberen, Commandant of Autosol is hier wel verkrijgbaar.

Ik heb erg goede ervaringen met Maas metal polish, maar die moet je uit het buitenland halen.

Welke commandant? Ik had het er net met mijn opa over, en hij had het geloof ik over dat gele of vloeibare het beste is in dit geval?

Goede tip puerco, ga ik zometeen even proberen :)

Heb hem zaterdag even snel geprobeerd, alleen boven de lip en kin/hals.

Er zat een feather in, maar hij voelde redelijk mild aan. Misschien is "vriendelijk" zelfs wel het goede woord ervoor.

Volgens mij is dit een blijver! :)