Mooly Posted February 9, 2015 Posted February 9, 2015 Viel me op dat er nog geen beoordelingen zijn van de Ladas Super Stainless. Dit mesje gebruik ik nu een aantal dagen in de EJ89 en mij viel me op dat ik hem net zo prettig vond als een Rapira. Voelt aan alsof je iets beter moet opletten in vergelijking met de Rapira. Iets agresiever maar zelfde resultaat. Zijn er andere die ook dit mesje hebben geprobeerd?
DeFries Posted February 9, 2015 Posted February 9, 2015 Ik heb deze in een proefpakketje maar ben er nog niet aan toegekomen om ze te proberen. Heb me altijd al afgevraagd wat ze met oude lada's deden, omgesmolten naar scheermesjes klaarblijkelijk Hopelijk scheren ze beter dan ze rijden
Mooly Posted February 9, 2015 Author Posted February 9, 2015 Ja was er ook een beetje huiverig voor maar dat omsmelten heeft voor mij goed geholpen
Edsel Posted February 9, 2015 Posted February 9, 2015 Ik heb hele goede ervaringen met de Ladas in combinatie met mijn L6 krabber. Het mesje voelt scherper aan dan de Rapira super stainless. Ik heb met hetzelfde mesje 5 prima scheerbeurten gehad.
Robert79 Posted February 9, 2015 Posted February 9, 2015 Ik kon me er ook wel aardig mee scheren maar ik vond het de minste uit de Rapira reeksIk vond dat ze na zo'n 3 beurten vrij snel achteruit gingen en ik blij mocht zijn met 5 beurten met pijn en moeite.
vandefrische Posted February 9, 2015 Posted February 9, 2015 Ik kon me er ook wel aardig mee scheren maar ik vond het de minste uit de Rapira reeksIk vond dat ze na zo'n 3 beurten vrij snel achteruit gingen en ik blij mocht zijn met 5 beurten met pijn en moeite. De minste uit de reeks vind ik het ook. Ik probeer echter niet de 5 scheerbeurten te halen. Voor de prijs van deze mesjes gooi ik ze gewoon na 3x weg; een fijne scheerbeurt is me dan toch meer waard dan de nieuwsgierigheid naar aantal beurten.
meemai Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 Kan er morgen 100 ophalen op het postkantoor. Voskhod bevalt me wel dus Ladas hopelijk ook, verder gewoon gekocht uit nostalgie vanwege de auto ja..
marco Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 He Mark!! Hoe gaat het? Dat is heel lang geleden zeg!
meemai Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 He Mark!!Hoe gaat het? Dat is heel lang geleden zeg! Yo! we zullen hier maar niet gaan slowchatten maar ik maak misschien een comeback. Alles gaat nu wel redelijk, met jou en je gezin hopelijk ook.
jctsoares Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Volgens mij heb ik ook nog Ladas en Sputnik liggen van een russisch proefpakket die Ik nog niet heb geprobeerd. Alle andere russische Voskhod, Rapiras etc. zijn me redelijk goed bevallen dus ik ga binnenkort die Ladas eens proberen.
Robert79 Posted June 19, 2015 Posted June 19, 2015 Die Sputnik's vind ik trouwens ook geweldig en gaat eigenlijk vrij geleidelijk achteruit. Dus vrij veel beurten zijn er wel uit te halen.
Harkos Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Net even kijkend hoe vaak ik een ander mesje had gebruikt, zie ik een verschil in mijn registratie. Blijkt, dat ik jullie mijn ervaringen met het laatste Ladas mesje heb onthouden. Bij deze dus. Welnu, ben best te spreken over dit mesje. Mijn gemiddelde ligt op dit moment op 7,9. Dat is inclusief SE en Injector mesjes. Ergo scoort de Ladas best goed met 7x. Moest het mesje de 1e beurt even inlopen was het daarna 3 beurten constant, om vervolgens langzaam aan kwaliteit in te boeten. Echter niet zo, dat het stoorde. Het mesje was ook betrouwbaar in zijn resultaat. Geen hoekgevoeligheid of bijterigheid. Mijn beoordeling: Goed. Een goed mesje, er zijn betere. Ik zal ze niet kopen. Enkel omdat in dezelfde prijsklasse Rapira Platinum Lux en Voskhod me net even beter bevallen. Het is een nipt verschil, maar ach waarom te veel meer van hetzelfde in huis hebben. De rest blijft voorlopig voor de verzameling bewaard. 1- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable Het is de 2e x dat ik een Ladas gebruik. De vorige deed 7 beurten. Eens zien hoe het dit keer gaat. In het begin voelt dit mesje wat rauw, maar dat stoort niet. Het scheren gaat zoals gewenst. In de loop van de 3 rondes knapt de rauwigheid ook wat op. In de Fat Boy scheert het geheel aardig en ben ik in 3 rondjes absoluut glad. Klein haaltje in mijn nek, die ik altijd meeneem. Waarschijnlijk even met een verkeerde hoek aangetikt, maar ja zit aan de achterkant, dus gaat blindelings en is dit niet aan het mesje te wijten. Gewoon foutje van de bediening. 2- Krabber: Above the Tie_S1 Was de Ladas gisteren wat rauw in gebruik, was deze vanmorgen zo mak als een lammetje. Doen wat het doen moet en goed. In de S1 voelt het meteen vertrouwd en goed. Dat mesje scheert prima in deze krabber. Best tevreden. Een goede scheerbeurt van 3 ronden en omdat er nog voldoende schuim was ook nog eens de halsstreek wat extra aandacht besteedt. Alles mooi glad 3- Krabber: Ikon_Shavecraft 101 Het mesje doet het de 3e x zeker zo goed als de 2e en dus veel beter, dan de 1e. Duidelijk een mesje dat even moet inlopen. Moet de hoek niet te overdreven groot maken, want dan voel ik een lichte neiging tot bijterigheid. In de Ikon een prima resultaat. Wel duidelijk waarneembaar of de oc kant of de dichte kant wordt gebruikt. De OC is een stuk effectiever, dan de dichte kant. In beide gevallen echter een prima baardreductie. 4- Krabber: Merkur_510 Progress De Ladas hoefde vandaag maar 1,5 ronde. Die deed het op zijn slofjes. Geen bijzonderheden. De 1e 1,5 ronde was voor de Feather AC SS. In de Progress moest ik heel even wennen aan het massale gevoel, maar daarna ging het weer prima. 5- Krabber: Fatip Grande Rutinia De Ladas deed het nog prima na de rustperiode, tijdens de Tiger carbon sessie. Toch een groot verschil tussen deze stainless mesjes en de carbon, die de afgelopen dagen in gebruik was. Als ik dat nu zo vergelijk, ben ik met de Ladas prima geschoren, maar leverde de 5e x met de carbon, zie voorgaande Sotd's, een zachter gevoel op na het scheren dan dit mesje na 5x. Toch lijkt de Ladas nog goed mee te kunnen. In de Fatip een moeiteloze en gladde beurt. Moest wel even op de hoek letten. Als deze te groot werd, meldde het mesje zich op een irritante wijze. Echter met het kopje erbij, was de beurt zeer effectief en goed. Dus mag de Ladas na het behalen van mijn 5 norm nog door naar mijn gemiddelde van 7,9 inmiddels. 6- Krabber: Mühle_R41 (2015) Het mesje is wat minder vanmorgen. Niet slecht, maar wel over het hoogtepunt. Misschien ligt dat ook wel wat aan de krabber, immers de R41 is geen doetje en dan ook nog de tamme uitvoering vanmorgen. Ben prima glad geschoren, maar voelt wel licht geïrriteerd. Morgen nog even in een soepele krabber proberen, maar meer als 7 wordt het zeker niet voor deze Ladas. 7- Krabber: Windrose_D-04_RVS greep Het mesje deed het nog redelijk, maar toch zo, dat hij in de spaarpot is verdwenen. In de Windrose-D 04, een Lord L6 kloon, nog een goed glad resultaat. Ook geen irritatie of hoekgevoeligheid. Het is echter genoeg na 7 x Wordt vlot minder dat mesje.
marzman Posted April 29, 2016 Posted April 29, 2016 Die Ladas heb ik ook nog liggen uit een Russch pakket. Het zijn prima mesjes, alle mesjes in dat pakket eigenlijk wel. Al heb ik er nog maar een paar uit gebruikt.
efsk Posted April 29, 2016 Posted April 29, 2016 Misschien ligt dat ook wel wat aan de krabber, immers de R41 is geen doetje en dan ook nog de tamme uitvoering vanmorgen. Als het de tamme uitvoering is, is het dan niet juist wél een doetje?
Harkos Posted April 30, 2016 Posted April 30, 2016 Misschien ligt dat ook wel wat aan de krabber, immers de R41 is geen doetje en dan ook nog de tamme uitvoering vanmorgen. Als het de tamme uitvoering is, is het dan niet juist wél een doetje? Heb een R41 2011 en een R41 2015 (vorig jaar bij Mühle meegenomen). Ook die 2015 is behoorlijk effectief. Voor een doetje iets te, maar ja wel veel vriendelijker dan de 2011.
Recommended Posts