Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Koraat 8/8 schorkopf

- Jerusalem silvertip

- TFS DiVino

- Aluin

- Vitos

- The Shave Doctor aftershave gel

Een uitstekende, heerlijke scheerbeurt met de nimmer teleurstellende Koraat. In drie gangen weer een VLS. De aluin gaf ietsje prik, de Vitos deed niks. Afgemaakt met de Shave Doctor aftershave gel, en weer klaar voor een nieuwe week.

Posted

Lord L6

Rapira Swedish Super Steel (2)

Kent Infinity silvertex

TFS Bergamotto Neroli

Nivea sensitive asb

Hele fijne scheerbeurt met een VLS / DFS als resultaat. Een goed begin van deze nieuwe werkweek.

Posted

Vanmorgen:

Schick Krona krabber

Personna Platinum Chrome mesje

Edwin Jagger L synthetische kwast

Palmolive stick

Kruidvat ASB

Cella 1897 Eau de Lavande

Posted

Jeruzalem Fibre Harkos®,

Proraso groen XS ©Harkos,

Gillette Slim adjustable,

Personna_Super 3e x

Pinaud-Clubman_Osage Rub,

Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem,

Kwast en zeep:

De Jeruzalem Fibre Harkos® met de Proraso groen XS ©Harkos levert een superieur koelend schuim met een sterke menthol noot. Geen schuim voor watjes! Hier wordt je wel echt wakker van. :mrgreen:

Mesje en krabber:

De Personna_Super voor de 3e x gebruikt. Doet het absoluut goed. Perfecte snit. In de Slim adjustable op 5 een uiterst comfortabele beurt. In 3 doorgangen perfect glad. Resultaat BBS,

Zie volgende bijdrage: Proraso XS ©Harkos

Geheel afgewerkt met de Osage Rub en uiteindelijk Nivea Sensitive ASB, is het velletje misschien nog te redden :oops: .

Posted

Setup:

Edwin Jagger DE3D14bl

Souplex Mesje (4)

E.J Best Badger XL Kwast

TFS Geel Zeep

The Shaving Doctor ASB

Resultaat:

DFS :D

Het mesje was wat "hakerig", morgen maar een vers mesje.

Posted

Fatip Grande

Polsilver SI 3x

Proraso rood scheerzeep

Aluin

Floid blue

Vandaag dezelfde combi gebruikt als gisteren, alleen dit keer Proraso rood.

Ook vandaag met de Fatip een bbs maar weer 4 kleine bloed vlekjes en wat irritatie omdat ik meerdere keren over dezelfde plek heen moet, wat ook mn probleem gebied is.

Ik denk dat ik voor de Fatip niet de techniek heb of dat mn huid er niet geschikt voor is.

Vanaf nu staat ie te koop in 'de markt'

Posted

Setup.

Turks krulstaartje.

Palmolive classic creme

Een kamasori mes.

Asb van Armando.

Goede scheer beurt,is toch uitkijken en voorzichtig doen met zo'n Japans mes.

Een bloed puntje maar toch een dfs.

Posted

Gillette Tech

Feather

L'Occitane Plisson

Cella

Floïd Black

Kruidvat asb

Pfff.... Ik heb anderhalf potje Cella in een gruntal bakje weten te proppen. Van één (aangebroken) potje is nog een beetje over, ik denk zo'n 20%.

Zie daar maar eens normaal bij te komen met je kwast.... Irritant zeg! Die potjes zijn al zo smal en dus ook iets aan de diepe kant voor een Plisson. Maar ik zal dat kreng leegmaken!

Posted

• Fatip Piccolo
  • Super Iridium Extra Stainless *1
  • Semogue 620
  • TFS Anniversary
  • Floid Black

Het was al weer even geleden dat ik een Super Iridium mesje gebruikt had. Volgens mijn herinnering geen succes maar het was het eerste mesje dat ik te pakken had in het bakje met losse mesjes dus een nieuwe poging gewaagd.

En... Deze keer eigenlijk niets mis mee. Gleed soepel en ik heb er een bbs aan overgehouden.

Ik heb ook gemerkt dat ik erg aan de MWF gewend ben geraakt de afgelopen tijd. Het was weer even wennen om een goed schuim met de TFS Anniversary te krijgen maar damn.. die geur, daar houd ik van.

Posted

Merkur 37c

Astra SP

Omega zwijnenkwastje

D.R. Harris Marlborough

BAUME.BE asb

De tweede keer met de Merkur en het was weer een genot. Nu nog met een Asta de volgende keer de Gillette Rubie proberen.

De zeep was echt romig en laat een heerlijk gevoel achter. De asb doet het zoals gewoonlijk heel goed dus daar hoor je mij niet over klagen.

Een verdomd lekkere scheerbeurt.

Posted

- Vincent 6/8 near wedge

- L'Occitane Plisson

- BdF raffinato

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- Nivea sensitive asb/shea butter

Het was weer eens de beurt aan de Vincent. Niet moeders mooiste, maar mede dankzij het gewicht wel een hele fijne scheerder. En ook vandaag weer in drie gangen een VLS. De aluin hield zich koest, de Pinaud gaf ietsje prik. Afgemaakt met de Nivea asb en een flinke lik shea butter om de door de kou van de afgelopen tijd erg droge huid wat extra te voeden.

Posted

Bartex als preshave

Mühle R89

Voskhod (4)

Semogue 1305

DVH zeep

Aluin

DVH ASB

VLS in drie gangen. Mesje werd wat trekkerig dis morgen een verse.

Posted

Bartex als preshave

Mühle R89

Voskhod (4)

Semogue 1305

DVH zeep

Aluin

DVH ASB

VLS in drie gangen. Mesje werd wat trekkerig dis morgen een verse.

Posted

Bartex als preshave

Mühle R89

Voskhod (4)

Semogue 1305

DVH zeep

Aluin

DVH ASB

Een VLS in drie gangen. Morgen wel een vers mesje. Deze begon na de vierde beurt toch wat trekkerig aan te voelen.

Posted

Lord L6

Rapira Swedish Supersteel (3)

Kent Infinity Silvertex

TFS Bergamotto Neroli

Nivea sensitive ASB

Ook tijdens de derde scheerbeurt een heeerlijk smooth mesje met een VLS / DFS als resultaat. Ik ben benieuwd naar de duuraamheid van het mesje. Met de normale Rapira super stainless red ik 4 prima scheerbeurten.

Posted

Rod Neep_Silverip extra dense,

La Toja,

Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole,

Personna_Super 4e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De Rod Neep_Silverip extra dense met de La Toja was een prima setje om te bakkesschuimen. Voor de derde doorgang moest nog wel even wat zeep aangevuld worden, maar was weer een prima scherend schuim.

Mesje en krabber:

De Personna_Super voor de 4e x gebruikt. Zo te zien doet hij het nog wel een paar keer. In elk geval haalt hij mijn 5 norm. De vorige Personna deed het 8 x, dus eens zien hoever ik met deze kom. In de 38C, de allemansvriend, was het mesje onmerkbaar aanwezig. Geen geluid, niets trillen, gewoon strak de baard er af. Resultaat BBS,

Afgewerkt met mijn AS en ASB, zit ik weer als een jonge god, maar wel iets krakend, achter mijn computer.

Posted

Schick Krona krabber

Personna Platinum Chrome mesje

Edwin Jagger L synthetische kwast

ARKO stick

Kruidvat ASB

Cella 1897 Classica

De Kruidvat ASB is helemaal niet gek, zo in de winter.

Posted (edited)

Merkur Futur op stand 3

Dorco ST301, verpakt onder het Colruyt-merk Boni (1)

Plisson L'Occitane kwast

TFS Tabacco Verde Forte

aluin

Nivea Sensitive asb

Een FANTASTISCHE scheerbeurt gehad vanmorgen! Het mesje gleed echt moeiteloos over mijn huid, zonder trekkerig gevoel aan de haartjes. En ATG gegaan in de hals, zonder problemen. Het kan zijn dat dit komt doordat het al van donderdag geleden is dat ik me geschoren heb, ofwel is de Futur en de Dorco zo'n geweldige combinatie. In ieder geval, zo goed als BBS in 3 gangen en de aluin gaf bijna geen prik. Beter dan dit kan het niet ... of toch? ;)

In de drukte mijn vorige scheerbeurt (van donderdag) vergeten melden, maar daar was het hem vooral om de blauwe Astra te doen in de Lord L6. Ook een goeie combinatie, maar wel scherp. Had bij de eerste gang al meteen een bloedplekje onderaan de kaak. Desalniettemin komt het (voorlopig) toch in de top 3 terecht wat betreft mesjes in de L6.

Edited by Guest