Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

FlyingEagle.thumb.jpg.cca0de2b7a22df6aa67eb1f771049de6.jpg

Ga niet overdrijven, maar dit is slecht. Het slechtste carbon mesje ooit gebruikt. Denk niet ik ben nieuw, en zal wel meevallen, NEE, je stopt meteen met ouderwets (Nederlands voor Vintage) scheren. Glaskrabben is ook niet aan te raden.

1- Wist dat dit niet een erg best carbon mesje is uit eerdere ervaring, maar was vergeten hoe het werkelijk was.

Nou in de Pearl, waar ik normaal toch erg goed mee uit de voeten kan, was het een avontuur. Na 4 x nog steeds niet het gewoonlijke resultaat. Grof korrelig schuurpapier en verder geen haalbaar resultaat.

2- Niet doen, koop nooit Flying Eagle.

Zelfs de Fatip wordt er niet goed van.

Naar index Harkos

Edited by Guest
Posted

Van Deal Extreme met geel en roze papiertje? Die heb ik ook, vond ze nog best ok scheren. Wel lijkt het staal veel dunner te zijn als van andere DE-mesjes en volgens mij is het ook geen carbon steel (wordt wel zo verkocht)

Posted

Ik vind de Flying Eagles ook niet echt een supermesje maar ik heb twee typen en daar zit toch nog wel verschil tussen.

Deze zijn best bruikbaar maar niet erg comfortabel en ook niet heel erg schonend en deze en die vallen echt tegen; ik kan me er weliswaar schadevrij mee scheren maar zo voelt het niet als ik bezig ben en het resultaat is met wat goede wil te omschrijven als een SAS (sociaal-aanvaardbare scheerbeurt). Waar ik me met de eerste nog 2 a 3 keer kan scheren is het met het tweede type na één keer wel over.

Ps. De links zijn uitsluitend om de goede plaatjes te laten zien; ik kan de leveranciers noch aan- noch afraden. Bij de eerste moet je wel meteen een containertje bestellen geloof ik....

Posted

Okee, ik heb dus de versie gehad die

marzman had gepost.Zelf had ik die toen gebruikt met een EJ DE8911bl en was toch bruikbaar.

De carbon versie heb ik nooit gebruikt en heb daar ook geen behoefte naar.Want na de Lord 'Captain' heb ik dat beaamt dat zo'n mesje voor mij een hel is.

Posted
De carbon versie heb ik nooit gebruikt en heb daar ook geen behoefte naar.Want na de Lord 'Captain' heb ik dat beaamt dat zo'n mesje voor mij een hel is.

Niet alle carbon-mesjes over dezelfde kam scheren ... ;)

Posted

De krabber maakt ook nog uit. Captains in een EJ vind ik ook niks, maar in mijn Pearl, Chinese Tech en Lord L6 scheren ze erg goed.

Ik weet eigenlijk niet eens meer in welke krabbers ik het Flying Eagle mesje heb geprobeerd (dat maakt mijn hele vorige post dan misschien wel vrij nutteloos ;) )

Posted

In de Lord L6 heb ik de Captain ook gebruikt en daar werkte hij ook het beste in bij mij.

Maar dan nog kreeg ik me na 3 passes niet echt glad en na de 2e beurt kon ik m captain alweer weggooien.

• 1 year later...
Guest Gusto
Posted

2de poging om met het "unieke mesje" te scheren

Na 2 trekkerige slechte gangen, het mesje terzijde gelegd.

Conclusie: trekkerig en bot = onbruikbaar mesje. :evil: