Beun Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Heren, Ik zit met het probleem dat ik in mijn hals irritatie blijf houden. Nu zit ik erover na te denken om een slant scheermes te kopen, bijvoorbeeld een Merkur 39c. Is dit een goed idee? En zoja, is de 39c een goede keus of kan ik beter voor de Merkur 37c gaan? Alvast bedankt!
Carloz Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Ik heb de 39c en de Ikon 102. Beide leveren goede prestaties, de 37c is hetzelfde als de 39c maar met een korter handvat. Ik heb geen grote handen maar vind de 39c goed in de hand liggen, bijkomend voordeel is dat het geheel net wat zwaarder is. Ook qua prijs aantrekkelijk dus ik zou voor de 39c gaan. Mild & effectief. Uw ervaring kan uiteraard anders zijn.
efsk Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Hoe scheer je je hals? Zo er iets mis is met de manier waarop je je daar scheert gaat een nieuwe krabber niet helpen, dus misschien is het een idee als we dat s onderzoeken?
Tjebbe Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Hoi Beun, ik heb een 37c die ik sinds de aanschaf van een iKon Slant niet meer gebruik. Mocht je interesse hebben, laat maar weten via PB.
marco Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Kijk, meteen een aanbod. Goed geregeld! Behalve dat, +1 wat Richard schrijft.
marco Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 En Tjebbe, kan je die avatar aanpassen? Ik krijgt altijd zo'n onstuimige trek in Bossche Bollen wanneer jij online bent...
Beun Posted February 5, 2015 Author Posted February 5, 2015 Hoe scheer je je hals? Zo er iets mis is met de manier waarop je je daar scheert gaat een nieuwe krabber niet helpen, dus misschien is het een idee als we dat s onderzoeken? Richard, Het is op één plek, en de haren schieten daar alle kanten op. Ik 'aai' de hals daar zoveel mogelijk richting de kaaklijn schuin naar boven. Want de haren lijken die kant op te gaan. Maar sommige haren zitten juist weer de andere kant op en dat veroorzaakt de irritatie.
Tjebbe Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 En Tjebbe, kan je die avatar aanpassen? Ik krijgt altijd zo'n onstuimige trek in Bossche Bollen wanneer jij online bent... Haha, lekker hé!
talibeard Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Hoe scheer je je hals? Zo er iets mis is met de manier waarop je je daar scheert gaat een nieuwe krabber niet helpen, dus misschien is het een idee als we dat s onderzoeken? Richard, Het is op één plek, en de haren schieten daar alle kanten op. Ik 'aai' de hals daar zoveel mogelijk richting de kaaklijn schuin naar boven. Want de haren lijken die kant op te gaan. Maar sommige haren zitten juist weer de andere kant op en dat veroorzaakt de irritatie. Ik heb twee 'cirkels' in mijn hals met de groeirichting alle kanten op. Ook de slant geprobeerd (37G, G niet C) maar ondanks dat die prima scheert maakt die het op voornoemde plaatsen alleen maar lastiger. Mijn oplossing is juist een mildere krabber en een zoektocht naar een mesje dat met die plekken overweg kan. UEKAZ natuurlijk maar ik heb veel meer profijt gehad voor dat 'probleemgebied' met het zoeken naar een geschikt mesje dan met het zoeken naar een krabber. Ik heb vooral veel gehad aan het scheren met carbonstalen mesjes. Voelen over het algemeen ruwer maar zijn veel vergevingsgezinder voor je huid.
Beun Posted February 6, 2015 Author Posted February 6, 2015 Ik gebruik nu Personna's of Astra's. Deze mesjes bevallen mij het allerbeste en heb er al behoorlijk wat getest. De krabber die ik gebruik is een Mühle r89. Dus ik denk dat die mild genoeg is.
talibeard Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 Het gaat dan toch altijd weer om de combinatie van mesje en krabber vermengd met een forse dosis UEKAZ. Zelf vind ik de Mühle weliswaar behoorlijk mild maar het is beslist geen krabber die het bij mij goed doet op de moeilijke plekjes. Voor mij scheren de 3-piece Merkurs (zoals 23C en 33C) evenals de Lord L6 veel en veel aangenamer, net als de beduidend minder milde Fatip en de nog veel mildere Gillette Tech, hoewel ik bij de laatste wel aanloopproblemen had omdat die wel heel erg mild is. Met Personna's kan ik ook best uit de voeten, ligt wel aan het type, maar met Astra's wordt het in om het even welke krabber niks op die plekken in mijn hals en krijg ik steevast 'epileer' uitslag.
raycar20 Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 had ook het zelfde probleem EJ jagger 89 met alle merken mesjes geprobeerd, sinds een half jaar een 39c met gillette 7 o,clock sharp edge [de gele doosjes] en geen problemen meer,met astra,s erg veel last ik zou zeggen zeker een slant proberen
Noud Posted June 15, 2015 Posted June 15, 2015 Een onbekende die al in oktober 2013 is geregistreerd!
Recommended Posts