CeesT Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Hoi, Dit verhaal gaat niet worden wat de titel doet vermoeden. Mijn vrouw Carolien wees me er vandaag op dat er nog een flesje advocaat lag wat we ooit gekocht hebben voor een bezoekje van haar moeder maar waar het lieve mens maar een glaasje van op heeft gepeuzeld. Wat doen we daar me vroeg ze? Nou vind ik alcohol weggooien per definitie een slechte zaak, wij Brabo's tuffen daar immers niet in, dus ik vroeg haar om het nog even te laten staan en dat ik wel zou kijken of het te pruimen was. Ik kon het immers altijd nog naar de waterzuivering sturen. Daarstraks kwam ik thuis van mijn werk en heb me een glaasje van die gele kledder ingeschud, lepeltje er bij en ik moet toegeven dat het helemaal niet verkeerd smaakt. Ik zal het nooit voor mezelf aanschaffen maar dit driekwart flesje gaat er toch wel in. Opa zit aan de advocaat en het is nog best lekker ook moet ik tot mijn schande bekennen. Dus geen Bram Moszkowicz of Gerard spong maar Zwarte Kip voor mij vanavond.
marzman Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Je moet eigenlijk nog wat ijs inslaan, ik vind het vooral lekker op ijs
Snuff Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Advocaat is des duivels, zowel de echte als die in een fles
Shaving Silly Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Oh ja lekker met ijs en slagroom en stukjes banaan , tussen een puddingbroodje ook zoooooooooo lekker !!
Marcel Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Vroeger, toen kinderen nog alcohol kregen, kreeg ik van een oudtante wel eens advocaat met Nescafé korrels erover en daarover weer slagroom. Ik zou er nu niet meer aan moeten denken maar ik vond dat best lekker.
efsk Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Kwark. Advocaat met een klodder kwark. Heerlijk. Overigens moet je, als je de kans hebt, eens een advocaat van over de grens proberen. Die in Nederland willen ze allemaal graag in de supermarkt verkopen en hebben dus alcohol-percentages van 14-17%. In Duitsland echter kun je advocaat verkrijgen met 20-22%. Is toch wat anders. Grote grap is natuurlijk dat je dan alsnog met een fles Bols zit.
marco Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Tokkelroom vond ik volgens mij ook altijd wel smakelijk. Wat zachter en zoeter van smaak.
mhharsta Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Vroeger, heel vroeger werden zogenaamde "sneeuwsterren" gegeten. Een taart van cake gevuld met advocaat en slagroom, bestrooid met poedersuiker. Erg lekker met een extra scheut advocaat. Geniet van je flesje Cees!
marco Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Ja, die halve bollen waren dat toch? Stervormige ingesneden en flink gevuld.
LongShave Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Vroeger, heel vroeger werden zogenaamde "sneeuwsterren" gegeten.Een taart van cake gevuld met advocaat en slagroom, bestrooid met poedersuiker. Erg lekker met een extra scheut advocaat. Geniet van je flesje Cees! Tja, jeugdherinneringen.....
KugelFanger Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Hoi, Dit verhaal gaat niet worden wat de titel doet vermoeden. Mijn vrouw Carolien wees me er vandaag op dat er nog een flesje advocaat lag wat we ooit gekocht hebben voor een bezoekje van haar moeder maar waar het lieve mens maar een glaasje van op heeft gepeuzeld. Wat doen we daar me vroeg ze? Nou vind ik alcohol weggooien per definitie een slechte zaak, wij Brabo's tuffen daar immers niet in, dus ik vroeg haar om het nog even te laten staan en dat ik wel zou kijken of het te pruimen was. Ik kon het immers altijd nog naar de waterzuivering sturen. Daarstraks kwam ik thuis van mijn werk en heb me een glaasje van die gele kledder ingeschud, lepeltje er bij en ik moet toegeven dat het helemaal niet verkeerd smaakt. Ik zal het nooit voor mezelf aanschaffen maar dit driekwart flesje gaat er toch wel in. Opa zit aan de advocaat en het is nog best lekker ook moet ik tot mijn schande bekennen. Dus geen Bram Moszkowicz of Gerard spong maar Zwarte Kip voor mij vanavond. hmmm doe mij toch maar een wiskey
Recommended Posts