Jump to content

Haslinger

Beun

Recommended Posts

Ze vliegen een beetje onder de radar, zo lijkt het. Ik heb enkel ervaring met Haslinger Schafmilch en dat is erg goede zeep. Voor de geur hoef je het wat mij betreft niet te doen overigens, deze variant ruikt eenvoudigweg typisch naar zeep. Ik neem aan de de andere varianten meer een eigen smoel hebben qua geur. Maar nogmaals, de prestaties zijn uitstekend.

Blijkbaar is Haslinger in de USA slecht verkrijgbaar, en dan krijgt een zeep al snel weinig aandacht op de diverse scheerfora.

Op het Duitse Gut-Rasiert forum is wel redelijk wat info te vinden over de Haslinger zepen.

Heb toevallig vorige week twee zeepjes van BdF ontvangen (Meeresalgen en Ringelblumen). Nog niet gebruikt. Eerst op naar de Ikea voor grundtalbakjes. Heb nu niets om het in te doen :roll:

Qua geur prima zepen... de rest is mij nog onbekend.

Misschien zijn er meer forumleden die ervaring met deze zepen hebben.

Heb toevallig vorige week twee zeepjes van BdF ontvangen (Meeresalgen en Ringelblumen). Nog niet gebruikt. Eerst op naar de Ikea voor grundtalbakjes. Heb nu niets om het in te doen :roll:

En? Heb je ze ondertussen al kunnen gebruiken?

Ik heb vanmorgen toevallig een Haslinger-zeepje aangebroken (in mijn geval de Honig). Geur is prettig, maar niet overdreven aanwezig. Dat was met mijn eerste zeep (de Proraso-groen) wel anders. :)

Ik ben er na deze ene poging nog niet helemaal uit wat ik er van vind, maar dat is ook m'n eigen schuld omdat ik tegelijk vier variabelen heb gewijzigd: andere krabber (eerste poging met m'n nieuwe Fatip Picolo), andere zeep (gebruikte hiervoor al een paar dagen de TFS Tabacco Verde Forte), een andere manier van opschuimen (voor het eerst in een kommetje) en een andere kwast (Semogue SOC Badger i.p.v. L'Occitane Plisson). Dat is vragen om moeilijkheden. :mrgreen: Ondanks een paar hele kleine schrammetjes (waarschijnlijk de bekende aanloopprobleempjes met de Fatip) en een beetje scheerbrand onder m'n kin was het resultaat toch wel een DFS naar mijn normen.

Het schuim was minder overvloedig dan ik gewend was, maar mogelijk heb onvoldoende van de puck opgepikt. Ook leek het mesje wat minder makkelijk over de huid te glijden dan ik gewend was. De Haslinger is een duidelijk hardere zeep dan de Proraso en TFS. Daarnaast moet ik nog wennen aan de Semogue die toch behoorlijk anders is dan de Plisson.

Aluin gaf een flinke prik, maar liet verder geen bloedplekjes achter.

Al met al een leerzame scheerbeurt en gezien het feit dat er ondanks dat ik zowat m'n complete arsenaal in één keer heb gewijzigd geen hechtingen of andere chirurgische ingrepen noodzakelijk waren, zal die zeep ook wel in orde zijn. :D

En? Heb je ze ondertussen al kunnen gebruiken?

Nee helaas nog niet bij de Ikea geweest. Ben wel erg nieuwsgierig naar de zeepjes ondertussen :)

Ik heb afgelopen week twee Haslinger zeepjes ontvangen. Ben een aantal dagen van huis dus het testen doe ik komende maandag. Daar dan meer over.

Voor nu de vraag: waar doen jullie deze zeepjes in? Voor een Gruntal bakje vind ik ze te klein en ik weiger zo'n mooi nieuw zeepje direct te gaan raspen.

Ze hebben een mooie maat voor onder in een mok oid..

Wat doen jullie?

mesmer,gewoon even de dierenzaak in duiken,je kijkt dan naar de rvs schaaltjes voor puppie''s die zijn er ook in de maat 110 mm x 25 mm hoog,op de bodem is dat 90 mm,deksel? die maak je gewoon of van kunststof of van triplex :mrgreen::mrgreen::mrgreen: werkt uit de kunst

gr.co.

Ik heb afgelopen week twee Haslinger zeepjes ontvangen. Ben een aantal dagen van huis dus het testen doe ik komende maandag. Daar dan meer over.

Voor nu de vraag: waar doen jullie deze zeepjes in? Voor een Gruntal bakje vind ik ze te klein en ik weiger zo'n mooi nieuw zeepje direct te gaan raspen.

Ze hebben een mooie maat voor onder in een mok oid..

Wat doen jullie?

Dat valt toch wel mee, ik zag er vandaag nog 1 voorbij komen voor 8€.

Ik zag ze rond de €15,- exclusief verzendkosten. Waar heb jij die mok gevonden? Want als het echt voor zo'n spotprijsje is dan haal ik er twee :)

Over Haslinger kan ik niet anders dan lovend zijn, met uitzondering van het formaat van de zeep (hoewel dat dan wel weer precies goed is voor in mijn toilettas).

De Schafsmilch is mijn favoriet, zowel in geur als performace. De Salbei is ook te gek net als de Meeresalgen, de Ringelblumen en de Cocos zijn erg goed maar dat zijn toch uiteindelijk voor mij alleen zomergeuren en de Honig is niet mijn geur.

Voor mij een MWF concurrent (lees er hier meer over, ook met een discussie over de geur) http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/316049-Haslinger-w-Lanolin-is-it-as-good-as-The-Fat

• 2 months later...
Guest Gusto

Ik heb vandaag, de Meeresalgen geprobeert, licht prettig parfum, en geweldig schuim. :) (nu nog de 4 andere proberen)

Guest Gusto

Vandaag de Ringelblumen, een sterkere geur dan de Meeresalgen (ik vind hem heerlijk), en hetzelfde goede schuim. :)

Jammer, dat het van die kleine stukjes zeep zijn (60 gram)

• 2 weeks later...
Guest Gusto

Vandaag de Schafmilch, ook een subtiele geur, en het beste schuim, van de haslingers :)