Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Colibri no.7 7/8

- Jerusalem silvertip

- BdF classico

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- The Shave Doctor aftershave gel

Weer een prima beurt met de Colibri. In drie gangen een VLS. Een enkel prikje van de aluin, ietsje meer van de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Merkur 37c

Lord platinum

Simpson chubby 2 syntheet

TFS sottozero forte

Floid blue

Posted

- Warme douche

- Tabac scheerstick

- Merkur Digress XL Brass

- Omega varkenskwast

- Derby mesje (3e x)

- Brut AS

In 2 passes glad, mijn standaard scheerbeurt.

Scheerstick altijd in combinatie met de varkenskwast.

Kan er weer fris tegenaan.

Posted

Lord L6

Ladas Super Stainless (1)

Gillette sensitive gel

Nivea sensitive ASB

Prima en snelle scheerbeurt, waarbij het mesje makkelijk de stoppels een kopje kleiner maakt. Lekker glad resultaat en een goed begin van de nieuwe werkweek.

Posted

Merkur 34C

Gillette 7 o'clock geel (7)

Mitchell's Woolfat

Semogue SOC

Speick asb

Shea Butter

Fijne scheerbeurt,goed begin van de week

Een fijne (werk)week allemaal!

Posted

Bartex als preshave

Lord L6

Feather (7)

Semogue 1305

Palmolive crème

Aluin

Etos ASB

Prima scheerbeurt. Morgen wel een nieuw mesje.

Posted

Vero Black Fibre Harkos®,

Bea_Jabón de afeitar,

Gillette Fat Boy adjustable,

Souplex_B keuze 8e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De Vero Black Fibre Harkos® met de Bea_Jabón de afeitar staaf was een uitnodiging tot gezicht-schuimen. Eerste keer met de black fibre. Nou dat was niet mis. Staaf over de stoppels kwastje warm water en soppen maar. Genoeg schuim voor 3x.

Mesje en krabber:

De Souplex_B keuze voor de 8e x gebruikt. Mesje wordt merkbaar wat minder, maar nog steeds goed bruikbaar. In de Fatboy eerst op 6 en laatste gang op 8 was weer een zeer effectief beurtje. Lekker glad en prettig geschoren. Resultaat BBS,

De bekende afwerking eigen Bay Rum en ASB. Zo kan ik er weer even tegen. Morgen een volgend optreden van de Souplex in de L6, benieuwd of dat nog goed gaat.

Posted

Gillette Slim adjustable op 6

Voskhod (3)

L'Occitane Plisson

Tabac scheerzeep

Aluin

Floïd Black

Kruidvat asb

Voskhod houdt zich nog goed in de Slim, voelde wel al iets achteruitgang in vergelijking met gisteren, maar ga het zeker nog een keer gebruiken.

Op zich niet slecht, want in de EJ89 was het na drie keer al afgelopen.

Begon het inzepen met de Vero, maar pakte al weer snel de Plisson erbij. Terwijl ik vorige keer nog dacht dat het wel ging met de zwijntjes, maar vandaag had ik er echt geen behoefte aan. Weer lekker de zachte Plisson gepakt dus.

Posted

Lord L6

Lord Super Chrome

Omega 10019

Caola Barbon Shaving Cream

Speick ASL

Ik had de Caola scheercrème een tijd niet gebruikt, maar was aangenaam verrast. Schuimt makkelijk op, goede verzorging en ruikt ook nog eens prima.

Posted

Setup:

Edwin Jagger DE3D14bl

Gillette Silver Blue Mesje (4)

Semogue SE 2013 Kwast

Proraso Wit Zeep

Proraso Wit ASB

Resultaat:

DFS :D

Merk dat het mesje wat botter wordt.(morgen vervangen)

Posted

'IDEAL Russian adjustable Razor

Sputnik

Muhle Silvertip Fiber

Proraso Pre-Shave groen

Proraso Scheerzeep Rood

Aluin

Foid Amber

DVH ASB

Vandaag deze krabber dus geprobeerd met een Sputnik mesje.Het was een prima combi.Blijkbaar is dit een mesje wat gemaakt is voor een milde krabber.

Krabber glijd (stand op 9)met dit mesje erg goed over de huid dus voor herhaling vatbaar.

Op een klein sneetje na (wat al op deze plek al is open is geweest) een prima BBS in 3 passes.

Sneetje heb ik dicht gemaakt met de Aluin en vervolgens afgemaakt met de Floid amber en DVH ASB.Morgen het mesje testen met de Fatip Grande.

Posted

Het is een Slim Adjustable krabber. Óf een Slim Adjustable veiligheidsscheermes. Waarbij ik niet weet of deze ook in het Verenigd Koninkrijk zijn gefabriceerd maar indien wel kun je onderscheid maken tussen Engelse en Amerikaanse Slim Adjustables. Dat is dus geen American Slim Adjustable Razor.

De Slim Adjustable (uit welk land dan ook) is een verstelbare krabber. Dus kun je zeggen Slim Adjustable verstelbare krabber. Niet Slim Adjustable adjustable Razor.

Posted

QnLKVfP.jpg

Pre shave: Prep

Kwast: Semoque 1305

Krabber: Edwin Jagger 89DE

Mesje: 1e Hema

Zeep: HTGAM Cavendisch

After: Hema Sensitive balm

Vanmiddag liep ik in de Hema en ik heb wat met de Hema. Ik heb het idee dat de producten niet overdreven duur zijn en gewoon doen wat ze moeten doen. Ik liep tegen een stelling met onder andere deze Sensitive balm. Op de verpakking staat met Shea Butter. Laatst een stuk over gelezen dat deze boter uit afrikaanse noten erg goed voor je huid is. Hij ruikt erg lekker en voor 3 euro kan je geen kat in een zak kopen toch...

Van @Ngin een potje prep als pre-shave gekregen. Prep is overal goed voor als je de verpakking moet geloven. Tegen muggen, droge huid, zere billetjes, pijnlijke voeten, vastlopende kettingen, vastgeroeste schroeven en andere buitenboordmotor problemen. Ruikt naar een light versie van tijgerbalsem en voelt wat vettig aan. Maar na het opsmeren lijkt het wel alsof mijn huid zich gaat voorbereiden op een scheerbeurt. Verdorie dat is wat je wil in een pre-shave.

De HTGAM schuimt als de beste en met de semoque maak ik de lekkerste facelather. Het Hema mesje heeft me nooit teleur gesteld en ik verheug me al op de aftershave. Geen enke wondje, plekje of dingetje. Mijn huid lijkt wat koud aan te voelen van de prep, geeft een lekker gevoel.

De after shave balm ruikt heerlijk. Hij voelt wat vettig aan maar dat is vrij snel weg. Mijn huid voelt heerlijk zacht aan en ben echt aangenaam verrast. Verrast door de pret en de Hema balm. We laten de V&D gewoon failliet gaan maar de Hema is voor ons mannen!!!!!

Posted

Die ASB van de hema is prima, maar die kwast ziet er uit, als een verzopen kat. :lol:

Posted
Het is een Slim Adjustable krabber. Óf een Slim Adjustable veiligheidsscheermes. Waarbij ik niet weet of deze ook in het Verenigd Koninkrijk zijn gefabriceerd maar indien wel kun je onderscheid maken tussen Engelse en Amerikaanse Slim Adjustables. Dat is dus geen American Slim Adjustable Razor.

De Slim Adjustable (uit welk land dan ook) is een verstelbare krabber. Dus kun je zeggen Slim Adjustable verstelbare krabber. Niet Slim Adjustable adjustable Razor.

Whoehoehoehaha! Legendarisch....

Bedankt voor de glimlach op mijn gezicht terwijl ik onze vervelende shi-tzu uitlaat in dit rotweer :D

Posted

Shavemac silvertip

Dovo Bismarck

TFS Tabacco Verde

Biotherm aftershave lotion

Voor mij de eerste keer met TFS tabacco Verde and het viel erg tegen, geur is sterk maar het ergste is wel dat met mijn huid uitdroogd.

Toch een glad resultaat maar met wat scheerbrand.

Morgen nog maar eens een kans met wat pre-shave.

Posted

On Topic:

Vandaag even een snelle shave gedaan, om mijn 2 dagen stoppels te reduceren tot iets, waar enkel een getrained ook van kan zien, dat het geen BBS shave was.

Het is een DFS geworden, gezien het millimeterwerk op mijn kin en wangen -leek mij dit ook het best haalbaar.

Mijn trouwe WACKER 13/16" gebruikt.

Voorbereiding:

Warme Douche

Verzorging:

Proraso Groen Preshave

Proraso Groen Scheerschuim

Aluin

DVH ASB

Posted

- Kropp 11/16 met rechte teen

- L'Occitane Plisson

- TFS bergamotto neroli forte

- Aluin

- Floid suave

- TFS bergamotto neroli forte asb

Ik word zo langzamerhand depri van dit seizoen en het weer, dus maar een beetje zomer in de badkamer gecreëerd. Daarmee in drie gangen een VLS. Geen prik van de aluin, noch van de Floid. Om het zomerse gevoel te completeren afgemaakt met de bergamotto neroli asb.

Jammer alleen dat je daarna weer de kou en duisternis inloopt :(

Posted

Lord L6

Hema mesje (1)

Semogue 1305

TOBS Sandalwood zeep

Aluin

DVH ASB

Combinatie Lord met Hema is goed. Lekker mild. In drie richtingen geschoren en dat ging nagenoeg probleemloos. Bij de laatste gang een klein bloedpuntje onder de neus.

De TOBS stelt nooit teleur wat geur betreft. Ik vind het een heerlijke, nostalgisch ruikende zeep. Past uitstekend bij het donkere winterweer.

Het opschuimen in de kom met de Semogue ging vandaag goed. Dat lukt mij met de TOBS toch echt niet altijd. Soms is het schuim te dik en te weinig voor 3 passes en de andere keer heb ik ruim voldoende schuim maar is het wat dun. Bij m'n andere zepen en crèmes heb ik daar op een of andere manier toch minder last van.

De aluin gaf nauwelijks prik en de ASB van De Vergulde Hand maakte deze fijne scheerbeurt af.

Posted

Lord L6

Ladas Super Stainless (2)

Kent Infinity

Arko Moist

Nivea sensitive ASB

Master Perfumers Dark Wood

Probleemloze en soepele scheerbeurt waarbij de Ladas prima presteert. Qua gedrag voelt het voor mij aan als een Lord Classic waar ik ook goede ervaringen mee heb (6 goede scheerbeurten).

Posted

Dovo Cellidur 5/8

Muhle Silvertip fiber

Tailor of old bond street sandalwood cream

Thayers, Alcohol Free Toner, Unscented Witch Hazel with Aloe Vera Formula

Kiss My Face, Lavender Shea, Moisturizer

En halverwege ben ik overgestapt naar de Edwin Jager DE want het wilde vandaag echt voor geen meter, de normaal al moeilijke plekjes leken wel bekleed met ijzerdraad i.p.v. haar.

Posted

tl5vTuD.jpg

Prep: Hot Shower

Brush: Semogue 1800

Razor: Edwin Jagger DE89 'Knurled Grip’

Blade: Astra Superior Platinum

Lather: Mickey Lee Soapworks ‘The Kraken’

After: RITUALS No. 14 Fresh Cypress & Tangerine

Hoppa nieuwe aanwinst binnen!

What do you call Barbershop when you don't want to call it "Barbershop"? You call it The Kraken.

We took classic barbershop a step further and incorporated an undercurrent reminiscent of fresh ocean air; hints of salt air, sea kelp and agave. We also added aloe into the base along with the Mickey Lee standard shea butter and lanolin for an even more luxurious post shave feel.

Eerst de kwast laten weken tijdens het douchen, leken wel 2 verzopen katten in de badkamer!; toen begonnen met kopsoppen.

Qua performance geweldig! heeft minder water nodig dan Barrister & Mann, presteert goed, zelfs iets beter naar mijn mening.

Geur gelukkig sterk aanwezig, heb geen ervaring met 'barbershop geuren' maar heerlijk fris en niet zeperig... toch een speciaal geurtje...

Gedverdemme/ pot(ver)dorie/ -dikkeme/-dulleme/-driedubbeltjes, Nu al mijn favoriete zeepmaker!