Jump to content

Oude of nieuwe krabber?

Gilbert

Recommended Posts

Zijn de krabbers van decennia geleden nog goed te gebruiken of zijn ze ingehaald door de nieuwste inzichten en kun je dus beter een nieuwe krabber aanschaffen?

Je vraag krijgt verschillende antwoorden al naar gelang WIENS inzichten je wenst te verkrijgen.

De inzichten van de scheerinnovatoren hebben ons de Gillette Fusion Multiblade Moisturizing Strip met tralies opgeleverd.

De inzichten van mensen die aandacht besteden aan het scheren stellen dat het zonder de nieuwste inzichten een stuk aangenamer is.

Dit allt natuurlijk onverlet dat er nieuwe modellen krabber verschijnen, elk met hun eigen (eigen)aardigheden en eigen voor- en nadelen, maar in de basis blijft het een stokkie waar een mesje op geklemd wordt.

Waarmee ik maar wil zeggen: oude krabber, nieuwe krabber, uiteindelijk is het een kwestie van eigen voorkeur.

Het is in ieder geval niet zo dat de hedendaagse krabbers de "oude" krabbers overbodig hebben gemaakt. Sommige hedendaagse krabbers worden al een jaar of zestig nagenoeg ongewijzigd gemaakt, zoals bijvoorbeeld de Merkur Progress of Slant.

Als ze nog gemaakt zouden worden zouden het gewoon nog nieuwe krabbers zijn. :roll::P:? Toch?

Hm.... Daar heb je wel gelijk in....

Maar ik voel hier ineens een beetje een sfeertje hangen van: kom laat ik Marco eens uitlachen....

;):D

Zijn de krabbers van decennia geleden nog goed te gebruiken of zijn ze ingehaald door de nieuwste inzichten en kun je dus beter een nieuwe krabber aanschaffen?

Ik heb zowel bij de oude als de nieuwe favorieten zitten. Een aantal nu nog geproduceerde krabbers maken ze al zo lang dat je ze ook als vintage kunt kopen trouwens.

Dank voor alle reacties! Wat een interessant forum is het toch met zoveel kennis in huis. :D

Ik heb zelf een Gillette Slim Adjustable uit mijn geboortejaar 1962 waar ik me nog zeer regelmatig, lees 1 x in de week zeker, mee scheer en die werkt net zo goed als de laatste nieuwe exemplaren in de collectie.

Edited by Guest

Leuk! Zou ik zeker eens proberen. Weet je wat voor krabber het is?

Plaats eens een foto. Altijd leuk om te zien.

Ik weet niet wat voor een het is maar ga het nu zeker navragen. Mocht ik meer weten dan zal ik het hier zeker laten weten, evt. met foto.

Jammer man!

Zo zit ik ook nog af te wachten if de krabber van mijn opa nog ergens ligt. De rest van de spullen heb ik al, zelfs de mesjes die hij gebruikte (Gillette super silver). Maar aangezien hij is overgestapt op cartridge en later electrisch, weet ik niet of hij de krabber heeft weg gedaan. Maar dan zou je ook niet de mesjes bewaren zou ik denken...

Ja ik ook :D

M'n oma, moeder en tante zijn druk bezig met inpakken en uitzoeken voor de verhuizing. Ik hoop dus dat ze het ergens tegenkomen....

Ik hoop het voor je!

Ik heb nog wel een oude handtondeuse, zo een waarvan je de handvaten in elkaar moet knijpen.