efsk Posted February 1, 2015 Posted February 1, 2015 "om naar de volgende bladzijde te gaan." Waarbij ik de keuze heb tussen het knopje danwel een veeg over het scherm. Waarmede we meteen de juiste Nederlandse term voor swipen hebben: vegen. Maar goed. Als ik mijn bril afzet staat het al gauw te ver weg en die bril heb ik niet nodig in bad. Desalniettemin zal ik het eens proberen, het boek naast me op een tafeltje. Naast de handdoek die daar wel ligt om mn handen te drogen als ik het boek weer wil beroeren.
edwin1501 Posted May 4, 2015 Posted May 4, 2015 Ik spring heerlijk onder de douche en las ik opgefrist ben begin ik mijn lather te maken en veelal scheer ik mij dan ook onder de douche. Aan het einde even lekker de kraan op koud en over het gezicht laten stromen en de dag kan weer beginnen. Geen idee of dit onderwerp al eens ter sprake is gekomen en elders kon ik er niet echt veel over vinden. Ik zie/lees vaak in scheervideo's/forum-berichten dat men een wasbak vol met warm water laat lopen en hiermee: een kom met scheerschuim en/of kwast warm houdt; het scheermes tijdens en tussen de diverse gangen uitspoelt; het gezicht tussen of na de gangen afspoelt. Maar persoonlijk lijken mij punt 2 en 3 vanuit het oogpunt van hygiene niet echt verenigbaar. Ik vind het tenminste geen fris idee om m'n gezicht te wassen met water waar ik een aantal keren m'n kwast in heb uitgespoeld. Ik spoel daarom mijn mes, kwast en gezicht af met lopend water (kraan gaat na gebruik uiteraard wel elke keer dicht, in tegenstelling tot die het kennelijk geen probleem vinden om hun water ruim 20 minuten aan één stuk voluit te laten doorlopen ). Heb ik deze video's/berichten verkeerd geïnterpreteerd en gaat het anders in z'n werk, of zijn er toch mensen die zich op deze manier scheren? En wat is de geprefereerde methode bij de Sha Soc leden?
cutthroat Posted May 4, 2015 Posted May 4, 2015 ja wen er maar aan. Ook al wordt je doodgegooit met Engelse termen op scheergebied, wij zijn een Nederlands forum en hanteren onze eigden, Nederlandse terminologie. Doe je dat niet, riskeer je een virtuele correctie
Joris Posted May 15, 2015 Posted May 15, 2015 Ik heb een grote rvs kom (ikea) in de wasbak. Minder water nodig en gemakkelijker schoon te maken. (en geen klachten meer over een vette wasbak na gebruik van een Palmolive stick).
marco Posted May 15, 2015 Posted May 15, 2015 Je moet met die staaf je gezicht insmeren hè, niet de wasbak...
QuantumCat Posted May 15, 2015 Posted May 15, 2015 Ik ververs het water. Maar goed, ik begin met heet water en spoel mijn gezicht met koud water af. Tenzij ik een nacht wil wachten met afspoelen, moet ik wel verversen
Joris Posted May 15, 2015 Posted May 15, 2015 Je moet met die staaf je gezicht insmeren hè, niet de wasbak... ...komt ie nou mee...
Johan Posted May 15, 2015 Posted May 15, 2015 Ik heb een grote rvs kom (ikea) in de wasbak. Minder water nodig en gemakkelijker schoon te maken. Zo doe ik het ook, maar dan met een plastic bakje.
Recommended Posts