c0ldc0ne Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Geen idee of dit onderwerp al eens ter sprake is gekomen en elders kon ik er niet echt veel over vinden. Ik zie/lees vaak in scheervideo's/forum-berichten dat men een wasbak vol met warm water laat lopen en hiermee: een kom met scheerschuim en/of kwast warm houdt; het scheermes tijdens en tussen de diverse gangen uitspoelt; het gezicht tussen of na de gangen afspoelt. Maar persoonlijk lijken mij punt 2 en 3 vanuit het oogpunt van hygiene niet echt verenigbaar. Ik vind het tenminste geen fris idee om m'n gezicht te wassen met water waar ik een aantal keren m'n kwast in heb uitgespoeld. Ik spoel daarom mijn mes, kwast en gezicht af met lopend water (kraan gaat na gebruik uiteraard wel elke keer dicht, in tegenstelling tot die het kennelijk geen probleem vinden om hun water ruim 20 minuten aan één stuk voluit te laten doorlopen ). Heb ik deze video's/berichten verkeerd geïnterpreteerd en gaat het anders in z'n werk, of zijn er toch mensen die zich op deze manier scheren? En wat is de geprefereerde methode bij de Sha Soc leden?
cobus75 Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Ik doe het als volgt. ik was me gezicht met vers lauw stromend water,zet dan mijn lege ovale voormalig ysbakje onder de dan warme straal tot die vol is. doop dan 1 x me scheerkwast in het warme water in me ovale water bakje en knijp hem uit. ga fijn de vergulde hand harde scheerzeep strijken en zo nu en dan een drupje water extra mee pakken zit je gezicht royaal in de scheerzeep, dan pak ik me scheermes. en die doop ik na ieder korte haal in dat zelfde ovale water bakje, ben je na de 2e passes klaar dan leeg je de ovale water bak en was je hem om en zet je hem weg. nu onder de water straal je scheer gerei schoon spoelen en dan je gezicht me lauw water uit de kraan schoon spoelen en je scheer gerei af drogen en klaar ben je voor vandaag. groetjes co.
moxie66 Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 mijn kwast laat ik staan in een kop water tijdens het douchen. scheermes spoel ik af onder de kraan. Kraan aan en uit dus. Na elke scheerbeurt spoel ik mijn gezicht onder de kraan. De kraan laten stromen lijkt me geheel zinloos en een verspilling.
highlander78 Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 mijn kwast laat ik staan in een kop water tijdens het douchen. scheermes spoel ik af onder de kraan. Kraan aan en uit dus. Na elke scheerbeurt spoel ik mijn gezicht onder de kraan. De kraan laten stromen lijkt me geheel zinloos en een verspilling. Zelfde routine hier!
talibeard Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Geen van beide. Ik gebruik een kom (inh. ca 1 liter) die ik vul met warm water, in eerste instantie maak ik daar mijn borstel in nat en tijdens het scheren spoel ik er mijn krabber in uit. Na het scheren gaat het scheerwater weg in het toilet dus ook nooit last van verstopping. Dan spoel ik mijn gezicht zowel als mijn scheerspullen onder een lopende kraan. Dus alleen voor en na het scheren de kraan open, tijdens niet tenzij ik een paar druppels water nodig heb om mijn borstel wat natter te maken.
pk39 Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Ik scheer me altijd na het douchen. Kwast heeft dan al even in kop met heet water gestaan. Deze kop gebruik ik tijdens het scheren om mn krabbertje af te spoelen. Na elke pass weer schoon en warm water er in
Snuff Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Wasbak vol met water, apart kommetje met water voor borstel, afspoelen van scheergerief gebeurd tijdens het scheren in de wasbak (en indien een open scheermes afvegen aan een natte spons), achteraf alles grondig reinigen met warm water.
michigalex Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Hier alleen een kommetje warm water waarin kwast even kan staan. Daarna kwast uitschudden en kommetje opnieuw vullen met warm water. Dat water gebruik ik om m'n kwast in te dopen. Terwijl ik op m'n gezicht schuimpie maak. Verder ook een natte spons om open mes aan af te doen tijdens scheren.
FairArie Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Geen van beide. Ik gebruik een kom (inh. ca 1 liter) die ik vul met warm water, in eerste instantie maak ik daar mijn borstel in nat en tijdens het scheren spoel ik er mijn krabber in uit. Na het scheren gaat het scheerwater weg in het toilet dus ook nooit last van verstopping. Dan spoel ik mijn gezicht zowel als mijn scheerspullen onder een lopende kraan. Dus alleen voor en na het scheren de kraan open, tijdens niet tenzij ik een paar druppels water nodig heb om mijn borstel wat natter te maken. Hier ook, alleen is de kom een normale plastieke drinkbeker.
marco Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Ik kan mijn kraan niet elke keer open en dicht draaien. Mijn vrouw staat namelijk meestal te douchen op het moment dat ik me sta te scheren. Dat zou een hoop echtelijke ruzies veroorzaken denk ik....
skippy Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Ik gebruik eigenlijk altijd de kraan. Alleen de kwast laat ik tijdens het douchen voorweken in een mok. Verder heb ik een kommetje die ik gebruik voor schuim maken in de kom, en voor het bewaren van mijn blokje aluin. Mijn wasbak is zo'n designer-ding die te laag is om vol te laten lopen, en het stopje van de afvoer sluit ook niet goed af. Ik wil ook niet nog een extra kom gebruiken, want er staat al zoveel troep sinds ik begon met DE scheren. Ik laat gewoon de warme kraan heel langzaam lopen tijdens het scheren, meestal heb ik daar ook genoeg aan, maar als ik dan meer water nodig heb hoef ik tenminste niet te wachten op heet water. En ja, ik scheer mij nog met heet water.
Johan Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Ik doe een Tupperware bakje in de wasbak, en dat vul ik met heet water.
0013 Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Ik ben ook van het langzaam laten lopen van lauw-warm water, net langzaam genoeg dat er nog afzonderlijke druppels vormen onderin.. Dat spoelt ook beter de schuim uit m'n krabber dan een iets sneller lopende kraan... De inslag van elke afzonderlijke druppel geeft een tik op het schuim Mijn jaar 17 jaar oude CV ketel is snel van slag dus als ik elke minuut 2x het warm water open en dicht doe maakt hij steeds meer bijgeluiden...
c0ldc0ne Posted January 31, 2015 Author Posted January 31, 2015 Wat me vooral opviel in die video's en berichten is dat sommigen blijkbaar hun gezicht wassen met water uit dezelfde bak als waarin ze hun kwast en mes uitspoelen, en juist dat lijkt me zo... jakkie? Ik zou het gevoel hebben dat ik m'n net afgeschoren stoppels weer in m'n gezicht sta te smeren. Net zoiets als je tandenpoetsen met je eigen badwater.
Johan Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Wat me vooral opviel in die video's en berichten is dat sommigen blijkbaar hun gezicht wassen met water uit dezelfde bak als waarin ze hun kwast en mes uitspoelen, en juist dat lijkt me zo... jakkie? Ik zou het gevoel hebben dat ik m'n net afgeschoren stoppels weer in m'n gezicht sta te smeren. Net zoiets als je tandenpoetsen met je eigen badwater. Mwah ... 99,9% water en zeep, 0,1% stoppels ... ik zou er geen probleem mee hebben.
efsk Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Mn mes veeg ik af aan een spons, aan de kwast zitten geen stoppels en die bevochtig ik hooguit een keer extra tijdens het scheren. Kortom, tot na de scheerbeurt is de bak water zo schoon als mn handen het achterlaten.
c0ldc0ne Posted January 31, 2015 Author Posted January 31, 2015 Wat me vooral opviel in die video's en berichten is dat sommigen blijkbaar hun gezicht wassen met water uit dezelfde bak als waarin ze hun kwast en mes uitspoelen, en juist dat lijkt me zo... jakkie? Ik zou het gevoel hebben dat ik m'n net afgeschoren stoppels weer in m'n gezicht sta te smeren. Net zoiets als je tandenpoetsen met je eigen badwater. Mwah ... 99,9% water en zeep, 0,1% stoppels ... ik zou er geen probleem mee hebben. Ik denk dat die verhouding ook voor badwater opgaat, maar of ik m'n tanden er nou mee zou willen poetsen...?
vandefrische Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Net zoiets als je tandenpoetsen met je eigen badwater. Ach, als je bedenkt, dat je na een restaurantbezoek vrijwel zeker de Coli-bacterie van de kok binnen hebt.
efsk Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Ik denk dat die verhouding ook voor badwater opgaat, maar of ik m'n tanden er nou mee zou willen poetsen...? Dat heeft daarmee van doen dat zeep, net als de meeste tandpasta's trouwens die ik derhalve ook niet gebruik, nu eenmaal geheel niet lekker is.
Johan Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Ik denk dat die verhouding ook voor badwater opgaat, maar of ik m'n tanden er nou mee zou willen poetsen...? Je zit toch niet met je kont in het scheerwater? Ik denk dat badwater toch iets meer vervuild is dan scheerwater
c0ldc0ne Posted January 31, 2015 Author Posted January 31, 2015 Ik denk dat die verhouding ook voor badwater opgaat, maar of ik m'n tanden er nou mee zou willen poetsen...? Dat heeft daarmee van doen dat zeep, net als de meeste tandpasta's trouwens die ik derhalve ook niet gebruik, nu eenmaal geheel niet lekker is. Ik denk niet dat mijn mening wat dit betreft verandert als ik zonder zeep zou badderen. Maar goed, het verklaart wel waarom sommigen het blijkbaar geen punt vinden om zich met scheerwater te wassen.
c0ldc0ne Posted January 31, 2015 Author Posted January 31, 2015 Je zit toch niet met je kont in het scheerwater? Hoe weet jij d... eeh... ik bedoel, natuurlijk niet! Ik denk dat badwater toch iets meer vervuild is dan scheerwater Het zit natuurlijk ook maar tussen de oren, maar ik heb een vreemd gevoel bij het idee om me te wassen met iets dat ik net van m'n lijf verwijderd heb. En ik heb toch echt geen smetvrees.
marzman Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Ik laat een klein bakje water vollopen (hele wasbak is niet nodig) en spoel daarna mijn gezicht af met water uit de kraan. Dat bakje zit dan vol zeep en haren.
Recommended Posts