Jump to content

1920s Gillette

hmmmz

Recommended Posts

Ik heb vandaag op marktplaats voor 10 euro deze krabber gekocht, volgens mij is het een model uit de jaren 20.

$(KGrHqR,!mIFH(6J7wRiBR5QHiK)EQ~~60_85.JPG

Iemand die weet hoe ik deze weer een beetje mooi en glimmend kan gaan krijgen? Zijn hier poets en polijstmiddelen voor?

Dit is een ball-end old type, volgens mij zijn deze vanaf pak 'en beet 1910 tot in de jare jaren 30 geproduceerd. In grote aantallen, maar het zijn uitstekende krabbels, hoewel behoorlijk agressief.

Deze lijkt me al goed schoon. Ik zou om te beginnen eens wat tandpasta er op loslaten, dat polijst enigszins. Een milde metal polish kan ook, maar probeer je in te houden ;)

Ik heb zelf nog nooit een krabber uitgekookt aangezien ik daar meerdere slechte verhalen over heb gelezen. Water wat net vande kook af is gebruik ik wel af en toe icm afwasmiddel, als een krabber erg smerig is.

Ik heb wel eens eerder een krabber gekookt wat prima ging, alleen was dat geen goud kleurige.

Heb op B&B dit topic gevonden:

http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/282986-Just-won-my-first-Gillette-Ball-End Iets over de helft van de pagina heeft iemand voor en na foto's. Hij gebruikt scrubbing bubbles en maas polish. Iemand die weet waar ik dat kan krijgen?

Ik verwacht ook niet dat er zo veel verzamelaars zijn die tegen elkaar op gaan bieden. Een tientje voor een oud mes is een mooie prijs, denk ik. Maar ja, ik ben geen verzamelaar, dus eigenlijk dien ik mijn mond te houden over prijzen en producten.

• 1 month later...

Is Commandant niet iets té agressief?

Ik gebruik het namelijk om krassen in de lak van mijn auto te verwijderen en volgens mij doet Commandant dat door een dun laagje van de toplaag te verwijderen. Best sterk spul dus.

Heb nog een potje staan dus zal het eens proberen op een oude bluetip die ik nog heb liggen.