Ga naar inhoud
Gast Gusto

Koken

Aanbevolen reacties

We mogen wel vlees, maar minderen bewust.

Een entrecote met een mooie vetrand gaat er nog steeds in hoor,
maar zo weinig mogelijk koolhydraten en suikers in het vervolg.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zoek naar een redelijke vervanger voor iets als aardappelen, rijst en pasta vandaag koekjes gebakken van wat gekookte linzen, winterwortel, rode puntpaprika, wat havermout, chia, quinoa, psylliumvezel, gemalen kaas, teen knoflook, een ui en een ei, Srilankaanse roasted curry poeder. Zeg maar een soort vegaburger, maar dan niet om vlees te vervangen. Beetje knutselen met keukenmachine en koekenpan, even na garen in een matig warme oven (120º) om de quinoa ook gaar te krijgen, die had ik beter even voor kunnen garen, maar nu neemt hij vocht uit de groenten op in de oven. Voltreffer, zitten wel wat verborgen koolhydraten in, maar de meeste ingrediënten lijken me verantwoord.

BonenAspergesVisGroenteburger.thumb.jpg.aebe7e6b0019f05600d9418bbb582378.jpg

Gewokte sperziebonen en groene asperge erbij. Een moot kabeljauw gedeeld en wat grote garnalen. Het buikje is voorlopig weer verantwoord vol.

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lekker hoor.
Kikkererwten, mung bonen en zwarte boontjes kun je ook goed gebruiken.
En soja bonen zijn lekkerder dan je zou verwachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@RolfMetHaar Klopt, lusten we ook allemaal graag,

maar in het kader van LCHF (weinig koolhydraten en veel vet) benadering van ons voedsel,

dat het mogelijk maakt diabetes 2 om te draaien, zijn gedroogde bonen en peulen minder gewenst🤓

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Harkos schreef op 22-1-2019 om 18:07:

@RolfMetHaar Klopt, lusten we ook allemaal graag,

maar in het kader van LCHF (weinig koolhydraten en veel vet) benadering van ons voedsel,

dat het mogelijk maakt diabetes 2 om te draaien, zijn gedroogde bonen en peulen minder gewenst🤓

Er zijn inmiddels zat kookboeken en websites te vinden voor koolhydraatarm dieet. Mijn vrouw heeft ook diabetes, en als ze zich er goed aan houd zijn haar glucose waardes perfect!

Ik doe ook mee met dit dieet en mis de aardappelen weleens, maar ik voel me een stuk prettiger dan eerder toen we eigenlijk alles gewoon aten. 

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lamb-Bhuna

5.thumb.jpg.93d9497c8a99edc4a7da326509bcbaa3.jpg

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Groene curry met roerbakgroenten en varkenshaas, daarbij bloemkoolrijst, kan het woord haast de strot niet uit krijgen, maar best lekker.
Volgens het weinig koolhydraten en lekker vet eten, schijnt gezond te zijn.

GroentenGroeneCurrieVarkenshaasBloemkoolrijst.thumb.jpg.9cc5d237516606aec1d91b41b5c43ddc.jpg

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In het begin bakte ik de bloemkoolrijst nog op, nu doe ik het direct uit de keukenmachine bij de maaltijd. Ik mis de rijst niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tjebbe schreef 5 minuten geleden:

In het begin bakte ik de bloemkoolrijst nog op, nu doe ik het direct uit de keukenmachine bij de maaltijd. Ik mis de rijst niet meer.

Even opbakken met een gefruit uitje in kokosvet heeft mijn voorkeur. Dan even in de oven op 70º laten staan, terwijl ik de andere dingen doe.

Kan er inderdaad niet over klagen en aan wennen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag een in reuzel gebakken en in de oven rosé gegaarde eendenborst. Daarbij in de reuzel en het eendenvet gesauteerde gemengde groenten met sesamolie, oestersaus en soja.
Weer lekker en verantwoord gegeten!

GemengdegroentenEendenborst.thumb.jpg.308732e4b02f08bcd6de6e2151f4f699.jpg

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

klinkt bijna vetarm.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
klinkt bijna vetarm.
Dat hoeven wij dus niet, deze aanpak heet dan ook weinig koolhydraten en veel vet

Harrie Kosses

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatste tijd enige lekkere maaltijden klaar gemaakt in de DO en op de bbq.
Laten we beginnen met bavette taco's. Heerlijk met groente en guacamole.

Afgelopen vrijdag een hussel chilli potje gemaakt met restjes was er nog lag.(genoeg over daarna dus rest in de vriezer als er minder tijd is)
Heerlijk en best heet..
Gehakt.
Spekjes.
Knoflook.
Ui
Specerijen
Bruine bonen.
Spinazie
Bokbier.

44e8f30717213ce6ca695326b20f2c83.jpgc7f08f6ceda8ea74ea012a5c4dbbe08b.jpg

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.