Ga naar inhoud
Gast Gusto

Koken

Aanbevolen reacties

Net als scheermessen. 2K; 5K; 10K; Naniwa Chosere (thans Professional); dan 16K Shapton doch sla de (Jap)Nakayama over; strop met Crox en strop daarna met 1 micron diamant spray.

Ik vind doorgaan op schoon leer voor keukenmessen niet echt nodig. Het is een keer aardig om dit te doen om te pogen te bewijzen dat je van een losliggend half tomaatje, zonder dit te beroeren, een flintertje transparant af kunt snijden, zonder dat dit tomaatje een millimeter van zijn plaats wijkt, maar dit is leuk voor show maar heeft voor de praktijk geen betekenis.

Immers, heb je je mes naar dit niveau opgewerkt dan heeft het - al behoort het tot de wereldtop - na het doen van zijn ding met een lamsbout, zijn met schoon leer gewonnen eigenschappen al verwerkt.

J

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt, heren!

Net een, weliswaar al geruime tijd op mijn wensenlist staande, Lignum 3 Molenmes besteld!

Iets met 'enabling society'... :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

voor mij is het er vandaag ook niet van gekomen... zie ik net dat om de hoek deze winkel zit:

https://www.meesterslijpers.nl

maandag maar eens gaan kijken, De Buyer pannen, Herder messen, Merkur scheermessen etc. helaas verkopen ze geen scheerzeep en whisky maar als jullie nog meer tips hebben van spullen die ik niet nodig heb dan hoor ik dat graag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Gusto
voor mij is het er vandaag ook niet van gekomen... zie ik net dat om de hoek deze winkel zit:

maandag maar eens gaan kijken, De Buyer pannen, Herder messen, Merkur scheermessen etc. helaas verkopen ze geen scheerzeep en whisky maar als jullie nog meer tips hebben van spullen die ik niet nodig heb dan hoor ik dat graag!

Sigaren & cognac?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Langspeelplaten.

Armagnac.

Calvados.

Cider.

Moderne Science Fiction.

Klassieke literatuur.

etc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Gusto

Een flesje Romanée-Conti :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Gusto

Na mijn tips, zal je zakgeld wel op zijn ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
En natuurlijk ook een platenspeler voor die langspeelplaten ;)

In mijn naiviteit ga ik er vanuit dat een ieder die heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
En natuurlijk ook een platenspeler voor die langspeelplaten ;)

deze zijn gelukkig aanwezig alhoewel de elpee collectie kan blijven groeien. net ontdekte ik wel dat ik nog geen motor heb! zal me eens verdiepen... :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dit onderwerp bewust een beetje ontweken... Heb van mezelf toch al een bijna onverzadigbare koo(p/k)drang :)

Ben zelf ook geneigd wat moeite te doen voor m'n eten. DeBuyer pannen heb ik naar zitten kijken. Helaas had m'n vriendin toch een voorkeur voor anti-aanbak dus het zijn Greenpan 's geworden. ( in ieder geval geen teflon maar heb toch m'n vragen over de levensduur)

Wel heb ik een koolstofstalen pannetje dat we ooit eens in Denemarken hebben gekocht, perfect ding en de reden dat ik zelf voor DeBuyer wilde kijken.Gewoon huismerk van de Coop supermarkt aldaar. Helaas dacht een tijdje terug hier in huis iemand dat 't een mooi maatje voor de zuurkool zou zijn.. hetgeen -in mijn ogen logischerwijs- geen goede combinatie was..

Het fabrieksmatig geblauwde oppervlak was ver te zoeken.

th_WP_20140818_001.jpgth_WP_20140819_003.jpg

Gelukkig was het met wat huisvlijt op te lossen...

Verder heb ik naast de gangbare Sabatier en Solinger koksmessen een Herder K2 in koolstofstaal Ik vindt het een ideaal ding en grijp er dus veel naar... Wel wat aan de kleine kant maar prima mee te werken. Misschien juist wel door zijn formaat omdat deze dus aanzienlijk minder log gehanteerd kan worden. Het is naast mijn VG-10 Nakiri de enige in de keuken die na de BBW door gaat tot stroppen aan toe.

Nu spreekt een Nesmuk me aan de ene zijde ook wel aan anderzijds lijkt het me weer een enigszins onbeholpen ding, puur op basis van de looks... maar in dat brute zit dan ook weer de charme...

Vooralsnog vind ik de vanaf-prijs van 400 euro genoeg om me te bedwingen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Helaas had m'n vriendin toch een voorkeur voor anti-aanbak dus het zijn Greenpan 's geworden.

Hebben ons vorig jaar ook laten verleiden hierdoor, k*t met dt :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die pan na de bloedige aanslag met zuurkool, aiaiai! Daar zou ik heel verdrietig van worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
net ontdekte ik wel dat ik nog geen motor heb! zal me eens verdiepen... :D

Je kunt een motor hebben en toch on topic blijven:

Camp%20cooking%20setup.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die pan na de bloedige aanslag met zuurkool, aiaiai! Daar zou ik heel verdrietig van worden.

Ja, dat was " zuur":) Gelukkig kon ik haar nog weerhouden om hem weg te gooien omdat ze onder de indruk was dat t nooit meer wat zou worden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cees, doen, een goede investering!

Afgelopen middag arriveerde de door mij bestelde DeBuyer Mineral B Element koekenpan. Vanmiddag even zoet geweest het het inbranden van de pan in meerdere dunne laagjes en afgelopen avond zijn de eerste biefstukken in de pan gegaan.

In ben dik tevreden met het resultaat, wat een verschil met een teflon pan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Gusto

Gefeliciteerd met je aankoop Cees!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Gusto

Dames en heren,

bij lekker eten, mogen de frieten niet ontbreken!,

Dus net even de frietketel aangezet :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dus net even de frietketel aangezet

Die hebben we de deur uit gedaan, gebruiken tot volle tevredenheid een Airfryer van Philips. Toch krokante frieten zonder olie. Alle beetjes helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben ook zo'n apparaat sinds kort, maar vreemd genoeg bak ik er van alles in behalve friet en snacks. Die blijven voor mij echt het lekkerst uit een normale frietpan.

Een hele hoop andere dingen zijn echt super uit de airfryer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.