Jump to content

Recommended Posts

Posted

Op aanraden van vele fora en recensies te hebben gelezen het ik afgelopen week de Floid Amber besteld en binnengekregen. Hoewel 99,999 % van de mensen weglopen met deze klassieke geur, vind ik het ronduit vies (no offense to the lovers). Volgens mijn vrouw herinnerd ze zich eerder haar oma dan opa met deze geur (kan natuurlijk ook zijn dat ze een erg mannelijke oma had 8-) ) en een bejaardenhuis (ook dit zou een erg hip, macho tehuis kunnen zijn geweest in Italië of Spanje)

Het zoete is erg overheersend aanwezig, hoewel ik toch wel van iets zoets in een geur hou (naast citrus, musk en (niet tè overheerdende) kruidige geuren). Wellicht ligt het ook aan mijn huid, want in de fles ruikt het zowaar lekkerder dan eenmaal opgebracht. Een uurtje, na intrekken veranderd er helaas niets aan.

In alle ijverigheid had ik ook de floid black besteld, samen met een sample blue. Gisteren, een dag later dan de amber, binnengekomen en al met de moed, diep in de schoenen gezakt, durfde ik toch de fles te openen en eraan te snuiven. De déjà vu alarmbellen stonden al uit. Maar gelukkig…in één woord geweldig. Zowel de black als blue. Ze zijn wel compleet verschillend van elkaar. De black zou volgens menig persoon zwaarden en meer aanwezig omschreven worden dan de amber, maar bij mij is dat niet het geval. Ook zou het vergeleken worden als een zoetere Paco Rabane – One million.. Ook dit zal op mijn huid anders overkomen, want daar heb ik totaal geen associaties mee (gelukkig :D ). Al met al dus toch een goede gok geweest om deze erbij te bestellen.

Het jammere van vele van deze klassieke geuren is dat ze niet even in menig winkel getest kunnen worden en dus bij veel overtuiging op de gok besteld moeten worden, wat helaas soms verkeerd uitpak. Bij Paul Kox heb ik een aantal extra samples besteld, waarvan ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om ze te testen, gezien de overdaad aan andere geuren. Hier zit o.a. bij : Musgo Real classic en spiced citrus, draggon noir en lustray bay rum (om een idee te krijgen, gezien de virgin island er niet was) Gezien ik een newbie op het forum ben, maar de uitdrukking geweldig en op zijn plaats vind, gooi ik hem er ook maar in …UEKAZ!

Posted

Jammer van de Amber. Ik heb een fles Vitos, deze schijnt lichter te geuren dan Floïd Amber, en ik vind het heerlijk! Maar het blijft inderdaad altijd een gok omdat je bijna nergens even kan snuffelen aan dit soort klassieke aftershaves. Ik vind zelf de Black wel op one million lijken, maar een wat warmere, donkerdere geur hebben.

Posted

Ik zeg niks want er staan hier nog 10+ flessen allerhande Floid in de voorraadkast 8-) Maar ja ik ga dan ook al richting opa.

Posted
Ik zeg niks want er staan hier nog 10+ flessen allerhande Floid in de voorraadkast 8-) Maar ja ik ga dan ook al richting opa.

:lol::lol:

Ik weet het ook niet... er zijn genoeg "opa" geuren die ik wel lekker vind!

Posted

Zelf heb pas geleden de Floid Amber ook gekocht bij BDF.Zelf ben ik er helemaal weg van want iknzie dat er al 30% al uit is in 5 weken tijd :D

Posted

Robert... als die leeg is, weet je me te vinden he? ;)

Vanavond de 400ml Floid blue besteld...mmmm :mrgreen:

Posted
Zelf heb pas geleden de Floid Amber ook gekocht bij BDF.Zelf ben ik er helemaal weg van want iknzie dat er al 30% al uit is in 5 weken tijd :D

Wat?! Dat is wel bizar veel in 5 weken tijd. Je neemt niet af en toe een slokje? ;)

Posted

Nee, ik scheer voornamelijk alleen mn baard en gebruik alleen hierbij aftershave.

Als je bijna iedere dag scheert, en dan ook nog de Floid gebruikt, dan gaat het hard.Dus ook bij een 400ml fles :D