Jump to content

Recommended Posts

Posted

Allen,

Zoals de titel al aangeeft, ik ben op zoek naar een nieuw scheermes. Ik scheer nu zo'n 2 jaar met safety razors. Ik gebruik nu soms m'n muhle R41 2013, maar voornamelijk mijn Merkur 39C. De R41 vind ik eigenlijk iets te licht. Ben tevreden over de 39C maar denk dat het beter kan.

Nu zit ik zelf te denken aan de Futur. Voornamelijk door de instelbaarheid en zeker ook door zijn gewicht, waar een progress bijvoorbeeld vrij licht is.

Ik hoor graag jullie advies/ervaringen, en natuurlijk evt suggesties voor wat anders.

Bedankt!

Posted

Als je de Muhle R41 zwaarder wil maken, kan je er eventueel een ander handvat op plaatsen. Ik gebruik bijvoorbeeld mijn R41 regelmatig in combinatie met een Ikon Bulldog II handvat.

De Merkur Futur is een geweldige krabber, maar ik geef toch de voorkeur aan een Progress. Deze is iets lichter van gewicht, maar is naar mijn mening meer in balans.

Posted

Zelf vond ik de Progress beter dan de Futur. Als je de Progress te licht vind kijk dan eens voor een Mergress of Digress dat zijn zwaardere versies van de Progress.

Posted

Ik heb toch liever een verstelbare denk ik, maar als de financiën meezitten ga ik zeker is kijken voor een ander handvat.

Die Digress kon ik niet. Ziet er interessant uit. Helaas wel 2x zoveel als bijv. een Futur, en nu niet echt haalbaar voor mij.

Posted

Ik heb een mergress, een digress en een futur. En zowel de digress als de mergress zijn favorieten (heb nog meer krabbers). Ik probeer regelmatig de anderen maar de digress en de mergress zijn het fijnste. De mergress met de kortere handle maar het langere uiteinde en de digress met de lange handle en het brass uiteinde. Wat een krabbers. Hun geld meer dan waard.

Posted

Hmmmm, auto onverwachts langs de garage, dus nog even wachten met een nieuw scheermes :oops:

Maar mijn oog is toch wel op de Digress gevallen denk. Met de long handle en brass knop zit hij qua gewicht ong gelijk met de Futur. Het prijsverschil met een standaard Progress is wel vrij fors, maar daar heb ik nu genoeg tijd voor om over na te denken/sparen.

Posted
Ik heb een mergress, een digress en een futur. En zowel de digress als de mergress zijn favorieten (heb nog meer krabbers). Ik probeer regelmatig de anderen maar de digress en de mergress zijn het fijnste. De mergress met de kortere handle maar het langere uiteinde en de digress met de lange handle en het brass uiteinde. Wat een krabbers. Hun geld meer dan waard.

In welke opzichten prefereer jij de Digress boven de Futur?

Posted

Hij manoeuvreert beter. De kop van de futur is toch wel lomp. En het lange handvat met de knop ligt beter in de hand vind ik.

Posted

Ah zo, bedankt. Ja de scheerkop van de Futur had ik ook al een beetje mijn twijfels over. Dat wordt dus sparen voor een Digress :D

Posted

Ik denk dat je hem houdt. Is een bijzonder ding. Welke heb je? De gouden, chromen of de matte?