talibeard Posted January 27, 2015 Posted January 27, 2015 Op de één of andere manier voel ik me niet meteen geroepen mijn portemonnee te trekken om dit uit te proberen of mijn vrouw mee lastig te vallen.
LongShave Posted January 27, 2015 Author Posted January 27, 2015 Op de één of andere manier voel ik me niet meteen geroepen mijn portemonnee te trekken om dit uit te proberen of mijn vrouw mee lastig te vallen.
0013 Posted January 27, 2015 Posted January 27, 2015 Mijn eerste associatie is open riool. Dus het kan alleen maar meevallen!
LongShave Posted January 27, 2015 Author Posted January 27, 2015 Artikel: "Samen met geurexpert Tanja Deurloo van Annindriya en onderzoekers & parfumeurs van de Olfactive Design Studio van IFF, één van de grootste parfumhuizen in de wereld, analyseerden we de verschillende natuurlijke elementen van de iep (o.a. bast, hout, bloesem, blad en zaadjes). Met old school technieken als destillatie en extractie en hightech technieken als de Headspace Analyse achterhaalden we de verschillende geurbestanddelen. Iepengeur blijkt zo verrassend genoeg verwant met kokos, salie en kaneel en dat zijn geuren waar heel veel mensen positieve associaties mee hebben. Dus dat kan zeker een reden zijn om verliefd te worden op Amsterdam! Interessant dan ook dat de Universiteit van Wageningen binnenkort start met nieuw onderzoek naar de positieve effecten van natuur in de stad op mensen en zij daarbij de werking van het reukzintuig en de effecten van natuurlijke geuren mee wil nemen. Wie weet is ‘t wel de geur van de iepen die Amsterdam al eeuwenlang zo’n creatieve en geliefde stad maakt… In de tussentijd kan iedereen nu overal genieten van de geur van de bomen aan de grachten en met Eau d’Amsterdam ruiken wat we al eeuwen onbewust waarnemen."
QuantumCat Posted January 27, 2015 Posted January 27, 2015 Mijn eerste associatie is open riool. Dus het kan alleen maar meevallen! Haha precies, de geur een avondtje stappen in de grachtengordel: riool, bier, kots, een hint van shoarma & knofloolsaus en roestende fietsen
Shaving Silly Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Ik vind het flesje al geweldig maar ja ik ben ook een Amsterdammer en van 1 jaar t/m 24 jaar aan de grachten gewoond dus ja lijkt mij een zalig luchtje, de grachten ruiken op een hele speciale manier en nee niet naar kots ahhahhah Ik zeg hebbe hebbe hebbe
highlander78 Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Mijn eerste associatie is open riool. Dus het kan alleen maar meevallen! Haha precies, de geur een avondtje stappen in de grachtengordel: riool, bier, kots, een hint van shoarma & knofloolsaus en roestende fietsen Ik mis alleen nog een vleugje urine om het af te maken.. Edit: riool...juist, dat..
Stoppel Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 (edited) Eea kan uiteraard niet zonder de walm van misplaatste Amsterdams arrogantie. Die miste ik nog Edited January 28, 2015 by Guest
Shaving Silly Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 (edited) Allemaal 'kift' Grijns er is maar 1 Amsterdam en je hebt Amsterdammers en boeren. Edited January 28, 2015 by Guest
LongShave Posted January 28, 2015 Author Posted January 28, 2015 Ik ben er trots op Amsterdammer te zijn. Eau d’Amsterdam is meer voor ladies. Niet mijn geur.
QuantumCat Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Mijn eerste associatie is open riool. Dus het kan alleen maar meevallen! Haha precies, de geur een avondtje stappen in de grachtengordel: riool, bier, kots, een hint van shoarma & knofloolsaus en roestende fietsen Ik mis alleen nog een vleugje urine om het af te maken.. Edit: riool...juist, dat.. Eea kan uiteraard niet zonder de walm van misplaatste Amsterdams arrogantie. Die miste ik nog Wahahaha -precies wat ik voor ogen ..euh "de neus" had! Ik krijg nou eenmaal niet het Frisse-Voorjaars-Lentebloesem-Geur-idee bij "Gedachten aan Grachten", Maar Amsterdammers, troost jullie allemaal, l'Eau de Dordtenaire zou niet gek veel anders ruiken, wij hebben ook grachten, zonder de walm van Amsterdamse Arrogantie, maar daarvoor in de plaats een Snufje Schapekop
Shaving Silly Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Zeg schatje ff dimmen met je Amsterdamse arrogantie !! Wij zijn gewoon trots op Amsterdam en dat mag ook wel want tenslotte hebben wij de Dam, het Paleis , het Anna Frankhuis, Rijksmuseum en ik kan nog wel ff doorgaan en nu ook een geurtje van ons grachtenwater dus alle reden om trots te zijn en dat heeft helemaal nix met arrogantie te maken dat is pure liefde voor je geboorteplaats en liefde voor de mooiste stad van Nederland.
FairArie Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 En? Bevalt het in Amstelveen? stelletje vluchtelingen
ervik Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Als ik zo lees heeft Amsterdam wel vele geur schakeringen. Voor de een 'n odeur voor de ander een geur van herkenning. We zullen wachten op diegene die het luchtje gaat gebruiken bij zijn of haar SOTD. Wat betreft Amsterdam, de een wil er niet wonen de ander niet weg. Voor mij als provinciaal ga ik voor de Tol Hansen gedachte, maar hoop dat het een tegenvaller voor ons wordt. Amsterdamse lucht met een vleugje Johnny en Tante Leen, we wachten beter af. De eerste recensies zullen , met de Amsterdamse diehards, niet lang op zich laten wachten. Overigens volgens Theo (maassen) heeft Amsterdam ook een goede kant. Volgens mij nog een tweede, AJAX Trots zijn op je geboortegrond is een ding maar een nieuwe vorm van eau de cologne, ik twijfel nog. Groeten Ervik
marco Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Was jij niet geboren in Brabant? Dus jullie hebben de Dam enzo... Nou en??
efsk Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Zeg schatje ff dimmen met je Amsterdamse arrogantie !! Wij zijn gewoon trots op Amsterdam en dat mag ook wel want tenslotte hebben wij de Dam, het Paleis , het Anna Frankhuis, Rijksmuseum en ik kan nog wel ff doorgaan en nu ook een geurtje van ons grachtenwater dus alle reden om trots te zijn en dat heeft helemaal nix met arrogantie te maken dat is pure liefde voor je geboorteplaats en liefde voor de mooiste stad van Nederland. De dam: waar je struikelt over de schijtende duiven met enge ziektes, touristen en dus zakkenrollers, en volk wat je dodelijke coke wil verkopen. Het Paleis: waar een hek omheen moet omdat iedereen er tegenaan pist. Het Anne Frankhuis: waar ze ruzie maken over een omgevallen kastanjeboom en wie er nou royalties moet krijgen voor het dagboek. Het Rijskmuseum: waarvan de verbouwing uitliep zodat de Nachtwacht tien jaar in het bouwpuin zat te wachten tot er weer eens een bezoeker naar binnenmocht (en die uiteraard kostentechnisch explodeerde) waarna al die amsterdammers elkander in de haren vlogen over godbetere een fietstunnel. Ik kan je helemaal volgen.
Marcel Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Wees blij dat die Amsterdammers zo arrogant zijn, dan blijft de rest van het land van ze verschoond. Dan kom ik wel af en toe het leuks bekijken wat die mafkezen vele eeuwen geleden door anderen in de schoot is geworpen
marco Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Ach heren en dame, laten we hier niet over bakkeleien. Het is maar op één plaats in Nederland het gezelligste en dat is in Noord Brabant. Als ik kon zou ik de vieze, humeurige, grauwe, ongezellige Randstad zo verlaten voor het mooie zonnige en gezellige Brabant. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, het is mij om het even. Vieze grote drukke steden, waar mensen haast hebben en onplezierig zijn. (over het algemeen dan, er lopen natuurlijk niet alleen maar klootzakken rond. Maar de sfeer in de randstad is nou niet je van het.....) Geef mij maar de Brabantse gezelligheid!
marco Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Verrekte appetjoek jongûh! Het intrigeert jou anders wel, ik heb het maar één keer genoemd, maar onze Tilburgse mattie blijft er op terug komen... He, ff iets anders Carlo. Zit de Ritz nog in het centrum? En die kroeg met iets van 500 bieren ofzo?
Recommended Posts