Jump to content

En weer een nieuweling

Stef

Recommended Posts

Beste collega scheerders,

Ik ben Stephan, 36 jaar en ben recentelijk weer geïnfecteerd met het scheervirus.

Mede door de geboorte van mijn zoontje heb ik er veelal geen tijd en rust voor gehad om me uitgebreid te scheren. Een paar maanden geleden ben ik toevallig op het forum terecht gekomen en werd erg enthousiast door de verhalen van alle lotgenoten.

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Fatip grande en heb een serie test DE mesjes besteld bij tryablade.com (een erg fijne site om niet meteen een kapitaal aan bulk mesjes uit te geven, moet ik zeggen). Ik heb ze nog niet allemaal uit kunnen proberen, maar de Astra SP en feather glijden alsof er niets te scheren valt :P. Aan zepen ben ik al geruime tijd fan van Proraso (groen), net als hun AS lotion en ASB. Verder zit in de collectie: ToBS Jermyn, Dr Harris Arlington en de Cella (heerlijk!!!). Ik merk al wel dat het erg slecht voor de portemonnee is om te vaak op het forum te kijken ;)

Qua splashes en AS heb ik een aantal Pinaud Clubmans (citrus musk, musk, original) en een osage rub (vast voor de zomer) op bestelling, samen met de Floid amber en een paar testers (ben heel erg benieuwd naar deze twee !!!). Ik ben het er met mezelf over eens dat de vitage geuren het helemaal voor me zijn. De bay rum wil ik graag nog eens uitproberen, maar vraag me af in hoeverre dit te overheersend is of valt dat wel mee? In dat geval... welke bay rum blijft wel aanwezig, maar niet te enthousiast?

Ik hoop nog veel te leren en te lezen op het forum en zelf mijn ervaringen te delen.

Groeten Stephan

Bedankt voor de reacties allemaal!

Welkom op het forum, wat de bay rums aangaat lees dit eens.

Snuff: Mooie link! Ik heb verscheidene threads gelezen, maar deze is wel behoorlijk doorslaggevend.

Denk dat ik voor de Pinaud Virgin Island Bay Rum ga. Waarschijnlijk "love it or hate it", maar gezien de hoge positieve feedback en goede beschikbaarheid in Nederland wellicht de beste keuze. De Ogallala zou via Fruugo ook hier geleverd kunnen worden. Misschien ook een kanshebber als de Pinaud bevalt!

Welkom Stephan 8-) Toevallig heb ik de Bayrum van Pinaud. Ik houd er wel van, maar het is een zware en kruidige geur die een tijd blijft hangen. Misschien een idee om eerst ergens te ruiken indien mogelijk voordat je een hele fles aanschaft.

Ik heb een sample Lustray Bay Rum besteld. Zal uiteraard niet het zelfde zijn, maar dan weet ik in ieder geval de richting om in te zoeken en of ik uberhaupt van kruidnagel hou :D Ik weet zo geen testertje van de Pinaud te vinden helaas...

• 2 weeks later...