Tony Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 (edited) Daar ik mij een aantal maanden geleden heb voorgenomen mijn collectie straights van 75 naar circa 50 stuks terug te brengen lopen alle "meer van het zelfde" messen de kans om aangemerkt te worden om aan de kant gezet te worden. Tot op heden heb ik nog geen enkel frans mes in de verkoop gedaan wat er op duidt dat deze voor mij vaker meer een eigen karakter hebben dan bijvoorbeeld de Solingen messen. Een andere mogelijke reden zou kunnen zijn dat het vaak wat zwaardere messen betreft waar ik duidelijk een voorkeur voor heb. Reden om ze een keer de revue te laten passeren. Ik zie ook graag andere coupe choux in deze post als jullie ze willen tonen. 1.TI evide sonnant 1196 6/8 en 1/2 hol 2. Le Grelot 97 21mm en 1/2 hol 3.Le Talisman van Peroux Cognet 20mm en 1/2 hol 4. Le Grelot au Fusil Rouge 50 6/8 en 1/2 hol 5. Le Grelot 151 5/8 en 1/2 hol 6. Kabrand 21 mm en 1/2 hol 7. Guion Aine 7 20mm Near Wedge 8. Jean a Paris 20mm Near wedge 9. Noname Near wedge 6/8 10. Veritable Brossard 22mm Near Wedge 11. Gollin a Paris 19mm Near wedge 12. Noname Near wedge 18mm 13. Paces Wedge aan de punt 7/8 en bij de hiel 13/16 Moet nog aan gepoetst worden Edited January 27, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 C'est une très belle collection des coupe-chou français mon ami! Zelf heb ik geen enkel Frans mes meer maar ongetwijfeld volgen hier bladzijden vol foto's van andere leden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Mooie Franse collectie!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Ik vind dat een mooie rij Tony. Waarom denk je dat je sans noms Frans zijn? Hebben ze enige identificatie als een nummertje ergens? Wat van mijn Fransen. Ze zijn hier al eens voorgesteld: Mn eerste scheerbeurt met open mes was met deze full hollow Rameau. Een Le Colombe 13/16 De IC Vincent 13/16-6/8 near wedge wacht op scales. Pradel-Chomette & Barge-Collange 7/8 full hollow Sreiht 7/8 full hollow Nog een Sreiht, 13/16 1/1 of 1/2 hollow Le Grelot 13/16 1/1 hollow, of full, zoiets. ManuFrance Frameback changeable weekset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 (edited) @efsk, Ook jouw rijtje mag er zijn. De twee sans noms hebben geen enkele identificatie, ik kan het natuurlijk mis hebben, het is puur op gevoel en overeenkomsten met andere messen dat ik ze als Frans identificeer. Ik vind de scales van je eerste mes zeer fraai, eigen werk? Edited January 26, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 TI-vervangende scales die er door een vorig eigenaar of wellicht de handelaar op zijn gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Goed. Er liggen er nog wat rond hier. Thiers Issard "Le Zèbre" frameback,13/16 op zn breedst. Kabrand 6/8 L. Pllleray "Le Perplex" frameback, 13/16 op zn breedst (dat zijn drie L in dat Pllleray. Zo staat het op de tang namelijk) Auclair 11/16 full hollow M. Chanudel "Le Phare" 6/8 full hollow David Issard 13/16 full hollow Deze heeft een kleine frons en wordt dus iets smaller. Thiers Issard Le Dandy 13/16 full hollow Colibri 13/16 full hollow Van de in deze reeks getoonde messen zijn Kabrand en de Dandy scheergereed. Scheren lekker. In de vorige reeks is alleen de ManuFrance weekset niet scheergereed. De rest scheert lekker Herstel: de Vincent in de vorige reeks is ook nog niet aan scheren toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts