Jump to content

Recommended Posts

Posted

Op zoek naar een nieuwe fles Musgo Real Classic aftershave kwam ik terecht op de site van Man and Shaving. Hier schrok ik van de prijs, €38,50. Elders (all over the world en in NL, BDF) kost een fles Musgo ca. €23,50-€25,00.

Een prijsverschil van maar liefst 60%. M&S gaf het volgende antwoord op mijn vraag (n.a.v. het exorbitante prijsverschil):

"Wij hanteren zoveel mogelijk de winkeladviesprijzen van de leverancier/fabrikant. In geval van €24,- is de marge zo minimaal (er gaat ook nog 21% btw vanaf) dat je geen normale gezonde bedrijfsvoering kan doen.

Daar komt bij dat ons assortiment zeer uitgebreid is, onze verzendkosten zijn laag en wij hanteren gratis retourneren"

Rechtvaardigt dit het enorme prijsverschil?

Posted

Nou kunnen wij natuurlijk niet bij hun in de keuken kijken, maar wat mij betreft is dat verschil te groot. Dus ik koop er niet, heel simpel.

Niet alleen die aftershave die jij aanhaalt is opvallend veel duurder. Een ander voorbeeld: Pinaud Citrus Musk

29 euro bij M&S

18,95 bij BdF

24,90 bij scheerwinkel.nl

Paul Kox had hem voor 17,95.

Lijkt me duidelijk....

Posted

Ook voor mij zou een dergelijk prijsverschil maken dat ik daar niet koop. Nu gebruik ik geen aftershave dus ik koop dit sowieso niet dus zal dat geen diepe indruk maken.

Posted

Blijkbaar voor M&S wel.

Ik vind het ook heel goed en sportief dat ze je een correct antwoord geven, overigens.

Het is natuurlijk wel aan jou als consument om te kiezen waar je bestelt.

Posted
Blijkbaar voor M&S wel.

Ik vind het ook heel goed en sportief dat ze je een correct antwoord geven, overigens.

Het is natuurlijk wel aan jou als consument om te kiezen waar je bestelt.

Het is inderdaad fijn dat ze sowieso antwoord hebben gegeven. Alleen het gegeven dat alle andere webshops met de lagere prijs geen "normale gezonde bedrijfsvoering" kunnen hebben is volgens mij larie.

Wat zou de inkoopprijs van zo'n fles zijn??

Posted

Ik koop er zo en zo niets meer na een klantenservice-missertje. Zit nog op bericht van M&S te wachten. Heb het gelukkig wel rechtstreeks met Bluebeards Revenge kunnen regelen.

Posted

Het lijkt me niet dat alle andere shops deze producten tegen de inkoopprijs verkopen. Er moeten wel gezinnen van eten.

Dus misschien doet M&S de inkopen verkeerd.

Posted (edited)

Dat is wel een heel groot verschil!

Ik ken de site een beetje.

Misschien proberen ze te compenseren voor producten waarbij ze hun marge lager laten?

(Zeg ik héél naief -ik weet dat electronica & computerzaken dat wèl met kabeltjes doen)

Edited by Guest
Posted

De occasionele koper zal zich hieraan wellicht niet storen, de prijsbewuste gaat rondschoppen. Winkels mogen voor mijn part gelijk welke prijs hanteren, of ze mij als klant kunnen strikken is een andere vraag.

Posted
De occasionele koper zal zich hieraan wellicht niet storen, de prijsbewuste gaat rondschoppen. Winkels mogen voor mijn part gelijk welke prijs hanteren, of ze mij als klant kunnen strikken is een andere vraag.

Mee eens. Dat strikken zit hem overigens niet alleen op de prijs vast.

Posted

Een normale marge in een gewone fysieke winkel is pak hem beet 100% op de inkoopprijs. Bij (verplichte) adviesverkoopprijzen ligt de marge vaak (gevoelig) hoger dan die 100% maar het ligt wel aan het product en de afname. Omdat een webshop veel minder vaste lasten heeft dan een fysieke winkel is het vragen van de adviesverkoopsprijs voor een gezonde bedrijfsvoering natuurlijk een lachertje tenzij de fabrikant het eist van de verkoper. Als de rest van de wereld het kan voor die c.a. €25 kan doen, tja, dan doen ze bij M&S iets fout.

Posted

Wat is het probleem? Grootste probleem bij winkels is het maken van te weinig marge per product, of te weinig verkopen. En kennelijk hanteren zij een rekenmodel waarbij ze met een voor hun acceptabele marge hoger uit komen dan een ander op dit product. Op andere producten misschien lager, of niet. Wie weet kopen zij wel in bij een partij waar jij ook in kan kopen tegen een lagere prijs. ;)

Wat dat betreft sluit ik me aan bij Marcel;

Nou kunnen wij natuurlijk niet bij hun in de keuken kijken, maar wat mij betreft is dat verschil te groot. Dus ik koop er niet, heel simpel.
Posted

Als ik mijn verkoopadvies prijzen vergelijk van mijn groothandel met internet winkels dan liggen die prijzen over het algemeen niet ver uit elkaar.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens tegen inkoopprijs verkoop , ik had een keer een partij bussen lak daar was geen doorkomen aan maar ik kreeg een wasmachine en droger cadeau bij zo'n grote hoeveelheid en die waren inkoop 9,95 dus jaren die lak voor een tientje verkocht. Je verdiend er geen bal op kost zelfs maar soms kan je het maar beter kwijt zijn zolang het product goed is.

Dus misschien kopen die andere webwinkels heel voordelig in of partijen ?? Ik vind 60 procent ook een groot verschil maar je kan iemand niet verplichten om onder de verkoopadviesprijs te gaan verkopen, hij denkt misschien beter 60 procent winst op 1 flessie dan de halve voorraad moeten verkopen voor een beetje omzet te halen. [ als we er van uit gaan dat het de verkoopadvies prijs is die zij dan als enige aanhouden ??]

Posted

Ook in Duitschland volop "Musgo real" producten te koop bij webwinkels.

http://www.heldenlounge.de/index.php?cl=search&searchparam=musgo&ldtype=grid&_artperpage=12&listorderby=oxvarminprice&listorder=asc&pgNr=0&cl=search&searchparam=musgo&isextsearch=true#producttop

http://www.dergepflegtemann.de/index.php?listorderby=oxprice&listorder=asc&cl=search&searchparam=musgo

En wel voor een redelijke prijs, en dit zijn (hele)grote webwinkels met een perfecte service.

Ach, wat dondert het: de markt reguleert zichzelf!

Posted

Veelal dicteert de markt of de prijs goed is of niet, zo ook bij dit product. Het is elders voor minder te koop, echter is het bij beide leveranciers het zelfde product. Zij kunnen dus met elkaar concurreren in prijs en service maar met een flesje aftershave valt daar niet veel aan te doen.

Het verhaal over de BTW is natuurlijk bullshit want die wordt gewoon doorberekend aan de klant.

Dus in dit geval doet Men & Shaving iets niet goed, maar mogelijk zijn andere producten bij hun weer goedkoper dan bij de concurrent.

Posted
Veelal dicteert de markt of de prijs goed is of niet, zo ook bij dit product. Het is elders voor minder te koop, echter is het bij beide leveranciers het zelfde product. Zij kunnen dus met elkaar concurreren in prijs en service maar met een flesje aftershave valt daar niet veel aan te doen.

Het verhaal over de BTW is natuurlijk bullshit want die wordt gewoon doorberekend aan de klant.

Dus in dit geval doet Men & Shaving iets niet goed, maar mogelijk zijn andere producten bij hun weer goedkoper dan bij de concurrent.

Zoals Marcel al eerder aangaf, zijn nagenoeg alle artikelen bij M&S (een stuk) duurder dan bij andere (NL) webshops. Ze hebben nu een actie van 15% korting op Musgo. Dan nog betaal je 45% meer dan bij andere zaken.

Posted

Ik ben ook iemand die vrij trouw een rondje prijsvergelijkingssites doet. Bij bekende verkopers waarmee ik goede ervaringen heb wil ik nog wel eens een kleine toeslag betalen om niet voor de zoveelste keer mezelf ergens te moeten aanmelden.

Echter als het een significant verschil wordt ben ik al snel geneigd m'n heil elders te zoeken.

Wel aardig dat ze nog een half zinnig antwoord geven en niet met een totaal uit de duim gezogen kletsverhaal komen. Het is eenieder vrij natuurlijk om geld te verdienen... anders kun je niets uitgeven :D

Posted

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze "ander" soort publiek willen aantrekken ?? Meer de Jup die een keer iets koopt om te scheren voor een bevriende Jup ?

Waarom scheer ik en mijn Turkse conculegaas voor een tientje en Barbier Jan H voor de zelfde behandeling voor weet ik veel 30,- ??

Waarom betaald mijn klant 19,- bij mij om door mijn tropische verassing geknipt te worden en is de zelfde leerling 2x zo duur als hij in een andere kapsalon staat ??

Uitstraling van het bedrijf !!! En met je uitstraling komt een bepaald publiek en die gaan niet voor de koopjes die willen veel betalen want duur is goed !!

Posted

Dat geldt denk ik voor webshops minder dan voor fysieke winkels. Bij webwinkels kies je voor snelheid, service en prijs, bij een winkel van baksteen waar je heenmoet voor uitstraling en voor gevoel wat je krijgt bij de rest van het publiek.

Posted

Daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden. Manandshaving is ook een fysieke winkel en heeft dus een hoop meer kosten dan alleen een webshop.

Posted

Paul Kox heeft een winkel, scheerwinkel.nl idem. Ik heb mijn Osage Rub destijds gekocht in een fysieke drogist in hartje Utrecht, 5 euro goedkoper dan m&s. Schiet mij maar lek hoor.

Posted

Ik zou zelf wel bereid zijn om iets meer te betalen als de service subliem zou zijn. Helaas is dat naar mijn ervaring bij M&S ook nog niet het geval. Voor mij is het dan snel over.

Posted
Paul Kox heeft een winkel, scheerwinkel.nl idem. Ik heb mijn Osage Rub destijds gekocht in een fysieke drogist in hartje Utrecht, 5 euro goedkoper dan m&s. Schiet mij maar lek hoor.

Hmz... Dan zijn ze gewoon te duur.

Posted

Hmz... Dan zijn ze gewoon te duur.

Veel op de website van M&S is gewoon te duur t.o.v. andere webwinkels. Veelal kun je het zelfs beter in het buitenland halen (incl. verzendkosten). Alleen moet je dan wat langer wachten.