Jump to content

SOTD 26 januari - 1 februari 2015

cutthroat

Recommended Posts

- Böntgen & Sabin 6/8

- Jerusalem silvertip

- Stirling Soap Texas on Fire

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- The Shave Doctor aftershave gel

Het is al weer een tijdje geleden dat deze Böntgen & Sabin aan de beurt was. In mijn herinnering voelde dit mes wat rauw. Geometrie is in orde, op dezelfde manier geslepen en gestropt als de andere messen. Een klein mysterie dus. Mijn herinnering klopte in ieder geval, want ze voelde nog steeds rauw. Wel in drie gangen een VLS.

Aluin gaf een paar prikjes, en de Pinaud hield zich verbazingwekkend genoeg koest. Afgesloten met de Shave Doctor aftershave gel. Klaar voor een nieuwe werkweek.

Edwin Jagger DE89

Muhle Silvertip fiber

Tailor of old bond street Sandalwood creme

Thayers, Alcohol Free Toner, Unscented Witch Hazel with Aloe Vera Formula

Kiss My Face, Lavender Shea, Moisturizer

Jeruzalem Fibre Harkos®,

Tobs Jermyn Street Sensitieve,

Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole,

Derby_Super Stainless 5e x

Floid Mentolado,

l'Oreal Men Expert,

Kwast en zeep:

De Jeruzalem Fibre Harkos® met de Tobs Jermyn Street Sensitieve een gouden combi. Beetje crème aan de kwast, ruim water in de scuttle, even door kloppen, schuimexplosie en een heerlijke geur. Op het gezicht aangebracht een mooie vette schuimlaag, die het mes goed deed lopen.

Mesje en krabber:

De Derby_Super Stainless voor de 5e x gebruikt. Derby's scoren in het algemeen niet hoog, maar deze doet het toch al weer goed voor de 5e x. Zal ook wel aan de krabber liggen, want ik kan Met de 39C Slant eigenlijk altijd goed uit de voeten. De combi doet goed zijn werk, het resultaat is goed, maar niet voortreffelijk. Resultaat BBS,

Afgewerkt met de Floid en l'Oreal weer een lekkere scheerbeurt.

Kijken of die Derby morgen nog bruikbaar is.

Vandaag een 4 dagen baardje eraf gemaaid met mijn Hart steel 7/8 die ik van Ron (snuff) heb overgenomen

Setup:

Semogue LE 2011

TFS Zagara Gelsomino

Hart Steel 7/8 vierkante kop

Pinaud special reserve

Prep asb

Met 3 gangen weer heerlijk glad de week in :D

Gillette Slim adjustable op 7 en 5

Rapira platinum lux (9)

L'Occitane Plisson

Cella

Aluin

BdF Raffinato asb

Met de richting mee op 7 en dwars op de richting op 5. Het mesje blijft goed presteren, al kon ik vandaag wel voor het eerst iets aan achteruitgang voelen, maar nog niet noemenswaardig.

Dit mesje krijgt wel meteen een top 3 notering in ieder geval.

De asb zorgt weer voor een heerlijk zachte huid, goed begin van de week dus.

Gillette Slim adjustable op 7 en 5

Rapira platinum lux (9)

Met de richting mee op 7 en dwars op de richting op 5. Het mesje blijft goed presteren, al kon ik vandaag wel voor het eerst iets aan achteruitgang voelen, maar nog niet noemenswaardig.

Dit mesje krijgt wel meteen een top 3 notering in ieder geval.

Gelukkig is er nog iemand overtuigd geraakt van dit mesje :D

Lord S625

Sputnik (3)

Omega 10019

TFS Bergamotto Neroli

Nivea Sensitive ASB

Op zich een goede scheerbeurt in twee passes (helaas geen DFS); ik raak echter nog niet overtuigd van dit mesje in combinatie met de S625 krabber (hetzelfde gold voor de Voskhod in de L6) Morgen maar in een andere krabber proberen (de Schick Krona), wellicht dat het dan anders aan zal voelen.

De TFS presteerde zoals gewoonlijk erg goed en de Nivea rondde de scheerbeurt netjes af.

Maar eens een "ik ben er nog steeds" SOTD van mij ;)

Schick Krona krabber

Personna Platinum Chrome mesje

Whipped Dog synthetische kwast

De Vergulde Hand scheerzeep

Kruidvat ASB

Davidoff "Cool Water" EdT

Was al lang geleden dat ik DVH zeep had gebruikt. Ik blijf het een goede zeep vinden, die wel veel water nodig heeft om lekker glad te voelen.

Lord L6

Hema mesje

L'Occitane Plisson

Pre-shave Proraso groen

Proraso groen scheerzeep

Vandaag een vers Hema mesje geladen in de L6 maar vond het mesje ruw en wtg maar xtg en atg vrij soepel en comfortabel.De scheerbeurt heb ik opnieuw afgesloten met de Proraso pre-shave.In drie passes was het resultaat BBS :D

Plisson L'Occitane

Tabac Original zeep

EKD #14 22mm

Tunney aluin

Ik sta keer op keer versteld hoe makkelijk en vooral hoeveel schuim die kwast maakt met een beetje zeep, zeker zo'n vlot schuimende als deze.

Scheren ging als een wilde, in drie gangen als een spiegel, lekker vlot, lekker soepel. De aluin deed niks.

Mühle R89

Astra SP

'Trekpleister Omega'

Palmolive crème

Kruidvat 'The Shave Doctor' asb

Vandaag een 'Trekpleister Omega' gekocht en deze meteen aan de test onderworpen. Deze kwast is erg fijn, hij heeft genoeg stevigheid en persoonlijk vind ik hem fijner dan mijn silvertip. Misschien ga ik een enkele Omega uit de koffer dan toch een kans geven. De asb van Kruidvat geeft een licht trekkend gevoel, dus dit is een één keer en nooit meer geval. Al met al een hele fijne scheerbeurt.

- Kropp 11/16 vierkante teen

- Jerusalem silvertip

- BdF mistero

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- Nivea sensitive asb/shea butter

In drie gangen weer een VLS met deze heerlijke Kropp. Geen prik van de aluin, geen prik van de Pinaud en afgemaakt met de Nivea asb met een likje shea butter.

Schick Krona

Sputnik (4)

Omega 10019

TFS Bergamotto Neroli

Nivea Sensitive ASB

De Sputnik vormt met de Krona voor mij een betere combinatie dan met de Lord krabber. Een fijne scheerbeurt met een lekker glad resultaat.

Misschien ga ik een enkele Omega uit de koffer dan toch een kans geven.

Je moet ze dus allemaal proberen voor je wat weet. En daar gedegen onderzoek vereist is, het gaat tenslotte om een object wat je meerdere keren per week in het gezicht streelt, kan je dat niet bij slechts éen poging laten doch zijn meerdere vereist. En dan, na twee jaar lang kwasten testen, dan kun je bepalen welke het best bevalt en dus mag blijven. :twisted: