Frup Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Hallo mannen (vrouwen?), Ik heb al flink wat informatie uit dit forum opgehaald. En er is een wereld voor me open gegaan. Met dank aan alle hier gedeelde ervaringen! Het is daarom nu niet meer dan redelijk dan dat ik mij ook eens netjes aan jullie voorstel: de naam is Frup (55 jaar). Na heel wat experimenten met elektrisch scheren (van alles geprobeerd) en daarna met Mach 3 mesjes, ben ik nu dan uiteindelijk een double edge safety razor mes gaan proberen. Ik heb eerst een heleboel Youtube filmpjes bekeken, die ik hier vond. En daarna de stoute schoenen aangetrokken. Scheren was voor mij altijd een doffe ellende. Altijd geïrriteerde huid en vooral ingegroeide haren en ontstekingen. Alle producten voor een gevoelige huid hielpen mij niets. Soms zat er wel een centimeter lange haar onder de huid. Scrubben leverde alleen maar meer irritatie op. Veel gezocht en gelezen. Ik gebruik nu een exfoliant (werkt fantastisch) en ben overgestapt naar een safety razor, met hulp van info op dit forum. Tot nog toe bevalt het mij heel goed, had ik veel eerder moeten proberen! Spannend die eerste keer. Maar wat een heerlijke ervaring! Wel erg wennen hoor. Vooral teveel druk in het begin. Mijn eerste spulletjes: Muhle R89, Proraso pre-shave (die witte pot), Proraso zeep (groen), Muhle synthetische kwast, Astra Superior Platinum, TOBS pencil, Muhle kom en een leeg blikje Mentos mints. Inmiddels na een enkele scheerbeurten, geen bloederige ongelukje meer. Dus misschien ook eens andere mesjes proberen? De Astra scheert heel soepeltjes. Ik heb een vrij milde baardgroei en mijn haren groeien (geloof ik) alle kanten op. De Proraso vind ik prettig en het zeep maken lukt al aardig. Ik had echter verwacht dat de huid gladder zou aanvoelen. Ik bedoel, na één haal voelt de huid wat stroef. Dus ik zeep dan voor een tweede keer. Klopt dat, of heb ik de zeep dan niet goed gemaakt? Ik heb nu al wel zin om ook andere zepen en mesjes te proberen. Over TFS/BDF lees ik veel positiefs. Qua mesjes heb ik eigenlijk nog geen idee wat ik straks zal proberen. Er is zoveel keus. Iemand een tip wat ik na Astra eens zou kunnen proberen? Of kan ik die beter blijven gebruiken? Ja, de draad over de-mesjes heb ik gelezen. Ok, voor een eerste post lijkt me dit voldoende. Groeten, Frup Link to comment Share on other sites More sharing options...
skippy Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Hartelijk welkom Frup! Blijf hangen, lezen, schrijven en scheren en het komt allemaal goed. Mooi dat het DE-scheren tot nu toe al een verbetering voor je is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Hoi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Welkom Frup. Wat betreft de mesjes, je zou de mesjes van de Hema eens kunnen proberen. Deze worden door velen goed bevonden. Bij mij bevallen ze prima. Ik gebruik ze in een EJ 89 en die heeft dezelfde 'kop' als jou Muhle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Welkom, de TFS/BDF is zeker een aanrader. Gewoon meteen een mesjes sampler bijbestellen en uitproberen. Mooi dat je nu tenminste plezier beleefd aan het scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Welkom Frup! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Welkom Frup, veel plezier hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Welkom Frup! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Welkom Frup. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Hartelijk welkom Frup! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Welkom en veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Welkom Frup! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Welkom Frup Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Welkom en veel lees- en scheerplezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Welkom ! betreft mesjes zou ik je Lord,Gillette 7 O clock,Gillette Silver blue, Rapira en Personna Lab blue kunnen aanraden.Hier heb ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk, zelf goede ervaringen mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandefrische Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Ook welkom dan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Welkom Frup. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackSam Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted February 4, 2015 Author Share Posted February 4, 2015 Welkom ! betreft mesjes zou ik je Lord,Gillette 7 O clock,Gillette Silver blue, Rapira en Personna Lab blue kunnen aanraden.Hier heb ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk, zelf goede ervaringen mee. Bedankt voor je tips. Dit zijn enkele die ik elders op het forum ook tegenkwam en graag eens zal proberen. Het zal lastig worden om de verschillen te voelen ben ik bang. Tot nu bevallen de Astra's goed en ik heb het idee dat ik de techniek onder de knie begin te krijgen. Slechts af en toe een wondje en scheerbrand. Het scheren is ook wel een prettig moment voor jezelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Wanneer je er aan toe bent (dan heb je ondertussen de juiste techniek ontwikkeld) is een probeerpakket een aanrader. Bij BdF verkopen ze die onder andere. Daar zitten verschillende soorten mesjes in om uit te proberen. Mocht je een mesje minder bevallen, bewaar deze dan voor een later moment voor in een andere krabber. Dat zelfde mesje kan ineens heel anders scheren in een andere krabber. Suc6 Frup Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Welkom hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 2, 2015 Share Posted March 2, 2015 Het is al weer veel te lang geleden dat ik in de Welkom sectie heb gekeken . Alsnog van harte welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts