Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb de mesjes van Astra Platinum.

Daar staan de cijfers 1 t/m 4 op. En wellicht ook op andere merken.

Kan iemand mij vertellen wat de bedoeling is van die codering?

Posted
Dat is de volgorde waarin je het mesje moet gebruiken.

Inderdaad maar trek je daar niks van aan, maakt toch geen ene moer uit.

Posted

Belangrijk is dan wel dat je ook na elke haal het mesje omdraait in de houder, dus wat eerst boven was wordt onder, en omgekeerd. Ik ben dat laatst vergeten en door de resulterende scheerbrand heb ik me ruim een week niet kunnen scheren.

Om dit makkelijker te maken hebben de meesten op dit forum meerdere krabbers, dan kan je gewoon een andere krabber pakken in plaats van het ding steeds open te schroeven. En als bijkomend voordeel gaan je mesjes ook nog eens twee keer zoveel scheerbeurten mee!

Posted

Belangrijk is dan wel dat je ook na elke haal het mesje omdraait in de houder, dus wat eerst boven was wordt onder, en omgekeerd. Ik ben dat laatst vergeten en door de resulterende scheerbrand heb ik me ruim een week niet kunnen scheren.

Om dit makkelijker te maken hebben de meesten op dit forum meerdere krabbers, dan kan je gewoon een andere krabber pakken in plaats van het ding steeds open te schroeven. En als bijkomend voordeel gaan je mesjes ook nog eens twee keer zoveel scheerbeurten mee!

Hoop dat dit niet serieus is......

Posted

Wat iedereen dan weer vergeet te vermelden is dat je een piramide nodig hebt om het mesje te bewaren tussen de scheerbeurten door en tijdens het wisselen je naar het oosten moet kijken terwijl het mesje naar het noorden wijst. Als je dat vergeet heeft het nog geen zin gehad....

Posted
Wat iedereen dan weer vergeet te vermelden is dat je een piramide nodig hebt om het mesje te bewaren tussen de scheerbeurten door en tijdens het wisselen je naar het oosten moet kijken terwijl het mesje naar het noorden wijst. Als je dat vergeet heeft het nog geen zin gehad....

Dit is duidelijker...........

Posted

Vergeet niet dat je ook zo moet staan dat de kleine tenen van beide voeten de grond niet raken terwijl je YMCA twee octaven te hoog neuriet.

Wil je het echt goed doen dan draag je ook nog een gepocheerde eendenreet op je hoofd.

Posted

Kennis over of het de voorkant, de achterkant, een zijkant of de kopse kant van het mesje is wat naar het noorden moet wijzen die je zelf te vergaren.

Posted

Tjonge tjonge, wat een ingewikkelde rituelen. :? Wat ben ik blij dat ik met een open mes scheer. :D Of zo af en toe met een DE waar die nummertjes niet op staan. :lol: Gewoon simpel zonder nadenken.

Posted

Sorry William dat je vraag door ons zo flauw wordt afgedaan, want stomme vragen zijn er immers niet en ik kan me voorstellen dat als dit je eerste contact met dit forum is dat het nogal afschrikt.

Dus allereerst, welkom!

De nummers zijn, zoals al eerder gezegd, bedoeld voor productie- en controle-doeleinden en hebben voor ons als eindgebruiker geen enkele functie. De reden dat je al die flauwekul over je heen krijgt heeft te maken met het feit dat dit een erg veel gestelde vraag is; op Shaving Society valt het nog wel mee maar op bv. Badger & Blade komt de vraag vaak, soms vaker dan één keer per dag, voorbij en de wat meer doorgewinterde forumbezoekers krijgen daar blijkbaar een erg melige bui van. Ik kan niet ontkennen dat ik daar zelf ook last van heb, zo af en toe.

Maar laat je niet afschrikken door die flauwekul; over het algemeen worden mensen hier echt wel serieus genomen. Ik zou zeggen, stel je even voor in het daarvoor bedoelde 'welkom' forum en trek je niks van al deze flauwekul aan! ;)

Posted

Ja weer zitten je maar te fucken. Ook ik heb die vraag ooit eens gesteld en kreeg vergelijkbare reacties.

Posted

Onze Marcel is een kenner!

:D

Welkom William!

Als je ineens denkt: 'help, ik ben terecht gekomen in een club absurde idioten'.

Dan kan ik je geruststellen; dat klopt. Maar over een paar weken ben jij ook zo, dus wees niet bezorgd.

Posted
Onze Marcel is een kenner!

:D

Welkom William!

Als je ineens denkt: 'help, ik ben terecht gekomen in een club absurde idioten'.

Dan kan ik je geruststellen; dat klopt. Maar over een paar weken ben jij ook zo, dus wees niet bezorgd.

Allereerst welkom inderdaad. En Marco heeft helemaal gelijk, bij mij in de omgeving hoor ik steeds meer opmerkingen over 'onze hobby'. Ze zeggen dat wij er nogal in doorslaan, haha.

Posted

Iedereen bedankt voor de overweldigende reactie`s. :D Ik dacht al dat het niet belangrijk zou zijn maar je weet maar nooit.

Dus daarom dacht ik; hier moet ik zijn. En ik snap dat sommige er wel melig van kunnen worden maar daar schrik ik niet van hoor. Ben er zelf ook niet vies van.

Posted

Juist, daar gaan we weer :D

Carlo, ik zei niet aanranden, ik zei pocheren!

Als dit bekend wordt dan mag je zelfs bij de Popcorn geen biertje meer drinken... :D