Gilbert Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 In dit forum lees ik positieve verhalen over Proraso. Nu zie ik dat er verschillende soorten zijn en ik weet wat de verschillen zijn. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaring en waar jullie het meest tevreden over zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Ik heb de witte, groen en blauwe gehad. De blauwe vond ik ronduit smerig (muffe zeep met een lichte hint van drop/anijs) ruiken dus die is snel de deur uit gegaan. De witte is een prima zeep en erg mild voor de huid, mijn vader gebruikt deze als zijn alttime favorite. Maar voor mij staat de groene toch boven aan, heerlijk fris menthol zeep met een aangename masculine geur. Samen met de pre-shave en aftershave een verkwikkende combi. Ik gebruik deze vaak als het erg warm is. Let wel op want dit is een zeep met menthol en eucalyptus er in, daar moet je wel van houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Op dit moment, is de witte, mijn favoriet (groene nog niet gebruikt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Toen is begon met echt nat scheren had ik de groene aangeschaft. Toen ben ik er gelijk achter gekomen dat zeep met menthol en/of eucalyptus niet mijn ding waren, veel te koud op de huid. De groene laat wel overal 'n witte waas, op je de scheer spullen achter, na gebruik... Ik weet niet of de andere kleuren dat ook doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Ik ken alleen Groen (ook de pre-shave), erg lekker, erg fris, maar ik kan mij voorstellen dat de overdaad een menthol & eucalyptus niet voor iedereen is. Ik vind het -zeker voor de prijs- een zeer goede zeep -schuimt goed, scheert lekker. Wit staat op mijn verlanglijstje, Sandalwood (Rood) is niet echt mijn ding, Blauw zo te horen ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Toen is begon met echt nat scheren had ik de groene aangeschaft.Toen ben ik er gelijk achter gekomen dat zeep met menthol en/of eucalyptus niet mijn ding waren, veel te koud op de huid. De groene laat wel overal 'n witte waas, op je de scheer spullen achter, na gebruik... Ik weet niet of de andere kleuren dat ook doen... Dat doet de witte ook, maar eenvoudig schoon te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Dat doet de witte ook, maar eenvoudig schoon te maken. Dan zal de rode 't ook wel doen... En de geuren zijn ook niet zo geweldig, vind ik. Maar voor de prijs en scheer eigenschappen moet je 't niet laten. Die groene was voor mij enkel om te proberen of 't scheren met het open mes iets was. Na de eerste keer gelijk 5 zepen van TFS besteld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Ik gebruik alleen de witte (sensitive) preshave van ze. Doet het prima, als je iets aan een preshave hebt, maar momenteel gebruik ik Bartex voor dat doel en die bevalt misschien nog wel beter want neutraler van geur waardoor de scheerzeep zelf beter overkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cintoonnik Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 De groene in combi met de pre en after shave is erg verfrissend. Ik vind de witte ook lekker fris. De rode sandalwood is erg lekker hoewel ik na wat andere sandalwoods te hebben geroken deze wat chemisch vind. Enige nadeel van proraso is dat de zeep lastig van je krabber gaat. Blijft een dikke smurrie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beun Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Ben in het bezit van de blauwe, de scheereigenschappen zijn heel goed, de geur is stukken minder. Dus denk dat deze niet meer gebruikt gaat worden. Toen ik net begon met DE scheren had ik de gehele witte lijn van Proraso gehaald. Alleen de asb is gebleven. De rest heeft een enkeltje prullenbak gekregen na 5/6 keer te hebben gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Bij mij zijn enkel de rode en groene Proraso zeep, de groene preshave en de groene aftershave lotion en balsem nog in gebruik. De blauwe en witte versies bleken niks voor mij. Het blijft naar mijn mening een heerlijke zeep! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Leuk om alles hiervoor te lezen. Ik heb de groene, rode en witte hier staan maar alle drie nog niet gebruikt. Menthol (zekers zomers) is wel mijn ding, Sandalwood kan ik straks vergelijken met mijn TOBS Sandalwood. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mooly Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Heb de witte, groene en rode. Vind de groene erg fijn, maar als ik merk dat me huid wat gevoeliger is wil ik nog de witte pakken. De rode weet ik niet wat ik mee moet.. Er is een fijne schuim uit te krijgen maar de geur is persoonlijk niet mijn ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Hier nog een forumrecensie van rood Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Blauw en wit heb ik nooit geprobeerd, de rode zeep gebruik ik sporadisch maar vind ik wel aangenaam ruiken. Van de groene lijn gebruik ik het meeste. De zeep komt in de zomer regelmatig aan bod, de preshave gebruik ik om mentholloze zepen wat verkoeling te geven en de beide aftershaves komen het hele jaar door regelmatig aan bod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stef Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Ik heb de groene zeep en AS lotion en de witte pre shave en ASB. De pre shave vind ik erg fijn. Erg verfrissend en op basis van groene thee en havermout. Blauw en rood heb ik geen ervaring mee. Afgelopen vakantie in Italie zo'n beetje het hele schap leeggehaald. Kost daar een niets, vergeleken met hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Heb de witte, groene en rode.Vind de groene erg fijn, maar als ik merk dat me huid wat gevoeliger is wil ik nog de witte pakken. De rode weet ik niet wat ik mee moet.. Er is een fijne schuim uit te krijgen maar de geur is persoonlijk niet mijn ding. Als je er vanaf wilt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gilbert Posted January 31, 2015 Author Share Posted January 31, 2015 Dank voor alle reacties, leuk om te lezen! De komende dagen ga ik de witte Proraso zeep proberen. Dat zal ook mijn eerste kennismaking met Proraso zijn. Ik ben heel benieuwd en hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen. Rondom de wastafel wordt het overigens wel steeds voller met al die potjes, kwast etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gilbert Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Gisterenavond de witte geprobeerd. Lekker schuimend. Aan de geur moet ik even wennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0013 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Ik vind de witte (zeep) aanvoelen als wat ik uit de beschrijving van de groene zou verwachten... Dat wat verkoelende effect, moest ik toch wel even aan wennen voor ik 't prettig vond. .. De groene moet ik nog proberen maar stel ik maar tot een gunstiger jaargetijde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gilbert Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Ik vind de witte (zeep) aanvoelen als wat ik uit de beschrijving van de groene zou verwachten... Dat wat verkoelende effect, moest ik toch wel even aan wennen voor ik 't prettig vond. .. De groene moet ik nog proberen maar stel ik maar tot een gunstiger jaargetijde In de toekomst zal ik die groene ook nog wel eens gaan proberen. Eerst nog de DVH uitproberen. In het bakje ruikt het in ieder geval aangenaam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gilbert Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Hoe zit dat trouwens met die jaargetijden? Is dat zo belangrijk voor welke zeep je gebruikt of is het meer kwestie van gevoel en maakt het eigenlijk niets uit. Smaken verschillen, niet waar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
0013 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Denk dat persoonlijke voorkeur de belangrijkste motivatie is, Ik kan me voorstellen dat in de winter in m'n koude slaapkamer een te hoge dosis verkoeling niet prettig is... denk dat je dan al snel wat "warmere" ervaringen opzoekt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Klopt, de frisheid van proraso groen past over het algemeen wel meer bij warm weer, en het houterige van proraso rood meer bij koud weer. Maar er zijn ook mensen die houden van openhaardvuur in de zomer, of van een ijsco in de winter. Smaken verschillen inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Ikzelf ben ook begonnen met de gehele witte lijn van Proraso wit.Geur was wel okee, maar niet het belangrijkste omdat ik op dat moment nog een geirriteerde huid had, dus een aanrader is deze wat betreft de gevoelige huid. Ik heb later de groene creme in de tube nog gebruikt en was zo tevreden dat ik, vervolgens toen de creme op was, de groene zeep en de rode ging aanschaffen.Eigenlijk vind ik ze allebij even lekker, maar ook ik heb wat meer de neiging naar de rode versie vanwege de tijd van het jaar.Maar over 3.5 week ga ik 4 weken op vakantie naar Thailand, dus dan ga ik Proraso groen meenemen. De blauw versie is geloof ik alleen in creme uitvoering(tube) maar nooit de behoefte gehad om die te kopen.De blauwe ASB is weer een ander verhaal.Deze vind ik betreft verzorging de allerbeste die er is, maar heb m niet meer omdat ik geen geirriteerde huid meer heb en kan veroorloven om een Floid amber te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts