Ga naar inhoud
huib

Voskhod PIF

Aanbevolen reacties

Wat jij wilt oscar. Ik vind alles best.

Maar goed, dan zal ik een voorbeeld geven in dezelfde context.

Mijn werkgever verkoopt belegde broodjes, mag ik dan thuis nog aardappels eten? Of moet ik loyaal zijn en niet anders eten dan de broodjes van de zaak?

Maar het is duidelijk dat jij precies weet wat ik wel of niet snap en wel of niet mag zeggen.

Wie heeft het hier over fatsoen?

Ik geef slechts aan dat ik het een belachelijk argument vind. Mag dat ineens niet meer?

Jij zei dat hij het niet kón gebruiken, niet dat hij het zelf niet wilde gebruiken.

Sorry dat ik mijn mening gaf, stoute Marco. Ik zal het niet meer doen.

Je vind alles best en je zal je mening niet meer geven? Grapjas! Dat hou je nog geen dag vol en dat heb je eerder al bewezen op dit forum.

Als je goed zou lezen, zou je lezen dat mijn buurman van mening is dat het niet kan. En met je vergelijking tussen aardappels en een broodje in een lunchroom onderschrijf je enkel dat je het niet snapt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier:

Kreeg gelijk een heel verhaal dat hij dat niet kon omdat hij bij Philips had gewerkt :shock::roll: en bla bla bla. Dag buurman!

Zo maar eens kijken of hij nog steeds voor de deur staat de orakelen :ugeek:

Waar staat dat het zijn mening is?

Ik geef met mijn vergelijking hetzelfde argument als jij. Geen andere producten gebruiken dan die van je werkgever uit loyaliteit. Misschien klinkt dat in dit voorbeeld wat vreemder, maar het komt op hetzelfde neer. Denk je dat iedereen die voor een bedrijf werkt dat bepaalde producten maakt of verkoopt niet iets van de concurrent gebruikt?

Ik gaf aan dat ik dat belachelijk vind.

Als het jou ook dwars zit dat ik een mening heb, ga dan lekker een clubje oprichten....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als het jou ook dwars zit dat ik een mening heb, ga dan lekker een clubje oprichten....

Goh Oscar, ben jij vanavond aan de beurt? Vorige week was ik het... :lol: .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goh Oscar, ben jij vanavond aan de beurt? Vorige week was ik het... :lol: .

Ja, je zou bijna zeggen dat er een patroon is. En wie is de gemene deler? Maar het ligt niet aan hem :lol:

Je vind alles best en je zal je mening niet meer geven? Grapjas! Dat hou je nog geen dag vol en dat heb je eerder al bewezen op dit forum.

quod erat demonstrandum :ugeek:

En on-topic; mesjes liggen klaar voor gebruik. Zal komende weken mijn ervaringen bijhouden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteravond het eerste Voskhod mesje uit de actie van Huib (nogmaals dank!) getest.

Mesje geladen in de EJ 89l, icm Omega 10019 en Palmolive classic zeep.

Een verademing in vergelijking met mijn recent gebruikte Dorco st300, Supermax Superstainless en Gillette Blue Blade!

Heerlijk glad in 3 passes, zonder enige vorm van irritatie, gevoeligheid oid.

Qua gladheid en comfort mi vergelijkbaar met het Hema mesje. Dat is althans mijn indruk na het eerste gebruik. Uiteraard volgen er nog meer beurten. In elk geval een veelbelovende en positieve eerste indruk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi om te horen dat de eerste enveloppen aangekomen zijn, en dat de mesjes doen wat ze horen te doen. De tweede lading vond ik net op mijn bureau toen ik mijn wintersportspullen weer aan het opbergen was. Oeps. Ik wist dat ik iets vergeten was, maar in die richting had ik niet gedacht.

Aan iedereen die met smart zit te wachten: nog een paar dagen geduld, dan heb je ze op de mat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren de 2e beurt met het eerste mesje. Zelfde setup als de 1e beurt. Zo mogelijk nog beter dan de eerste keer. Het resultaat is gewoon prima glad, maar het is vooral het fijne gevoel na het scheren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ook erg weg van de Voskhod en de captain red

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, de Voskhod vind ik ook wel goed, maar de Captain is voor mij een wereld van verschil.

En niet bepaald positief.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gister voor het eerst een Voskhod geprobeerd (thanks Huib!). Zoals beloofd deel ik mijn ervaring.

In een R89 met Proraso groen. Hiervoor heb ik eerst Astra's en daarna enkele keren met een Feather geschoren.

Het mesje scheerde bij eigenlijk wat horkerig, ruw als je wilt. Is dit herkenbaar? Of ligt dat aan mij? Maar toch geen wondjes, nou ja, één heel kleintje, of burn. Dus niet verkeerd.

Ik voel wel dat ie minder scherp is dan Feather. Maar toch wel glad. Gladder dan de Astra. Maar volgens mij minder glad dan de Feather. Mijn vrouw echter, die zo haar eigen manier van testen heeft, vond me zeker zo glad :D. We hebben nog maar eens geconstateerd dat de overstap van systeem mesjes naar DE, een goede is geweest. Al met al een prima resultaat met de Voskhod. Het is echter nog te vroeg om te zeggen dat dit mesje mijn favoriet wordt. Nog wat vaker proberen. Vooralsnog blijft Feather bovenaan mijn lijstje staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb 4 scheerbeurten gedaan met de Voshkod. Ik herken je bevindingen gedeeltelijk wel Frup. Het lijkt soms idd een beetje stroef te gaan, maar uiteindelijk ben je erg glad en voelt de huid aangenaam. Een Hema mesje (voor mij een beetje de 'standaard') gaat er wat vlotter doorheen, maar laat uiteindelijk een iets minder aangenaam gevoel achter dan de Voshkod. Het volgende Voshkod mesje ga ik in de Gillette Slim proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelf vind ik de Voskhod wel bij de betere mesjes horen.Ik vind ze beter dan bij voorbeeld Hema of Personna Platinum Chrome.

Bij mij komen de Voskhods alleen goed tot zn recht wanneer ik ze eerst in heet warm water leg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij komen de Voskhods alleen goed tot zn recht wanneer ik ze eerst in heet warm water leg.

Eenmalig of voor elke scheerbeurt? En hoe lang liggen ze dan in het water?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wanneer ik onder de douche ga maak ik eerst een bak warm water en leg hem erin.

En Wanneer ik klaar ben met douchen haal ik hem eruit.

Ik zelf doe dit iedere dag op deze manier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik denk dat die van mij verloren zijn gegaan met de post, of had je 2de lading nog niet verstuurd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb nu drie scheerbeurten met de Voskhod achter de rug.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nu niets meer merk van de ruwheid, die ik bij mijn eerste beurt voelde. Eigenlijk doen ze het best erg goed bij mij.

Zou het iets te maken hebben met het warme bad waarmee Robert79 'n mesjes voor gebruik vertroetelt? Die van mij krijgen een warme douche onder de kraan, maar toch.

Binnenkort weer eens vergelijken met de Feathers. Die mij ook goed bevallen (met R89).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik denk dat die van mij verloren zijn gegaan met de post, of had je 2de lading nog niet verstuurd?

Wat gek, volgens mij heeft iedereen van de tweede lichting ze wel ontvangen. Ik denk dat de postbode zich nu heerlijk aan het scheren is. Of, dat hoop ik tenminste;)

Ik stuur met liefde maandag nog een doosje je kant op, maar als je eerder in de buurt van Delft bent kan je m altijd kopen oppikken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat gek, volgens mij heeft iedereen van de tweede lichting ze wel ontvangen. Ik denk dat de postbode zich nu heerlijk aan het scheren is. Of, dat hoop ik tenminste;)

Ik stuur met liefde maandag nog een doosje je kant op, maar als je eerder in de buurt van Delft bent kan je m altijd kopen oppikken.

Excuus was druk met andere zaken. Ze hebben de weg naar mijn brievenbus niet gevonden helaas.

Als je nog hebt zou ik ze graag ontvangen evt. ook wel tegen de verzendkosten oid :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Voskhod is een prima mesje, die voor mij minimaal met de kop boven het gemiddelde uitstijgt. In het gebruik constant van kwaliteit, ofschoon er wel verschil zit in de eigenschappen op basis van de gebruikte krabber. Inmiddels een aantal Voskhods gebruikt, dus nu een verslag.

1- Dit is het 4e exemplaar van dit mesje, dat ik gebruik. Gezien de historie zijn de verwachtingen best hoog.

In de Ikon een zeer zachte, maar ook erg effectieve scheerbeurt. Dit super scherpe mesje in de uiterst precieze krabber is een erg goede combi. Weinig verschil te merken van de verschillende kanten van de Shavecraft 101.

2- De Voskhod is een lekker mesje met een prima snede.

In de Fatip komt hij helemaal tot zijn recht. De samenwerking is zeer goed. Sommige mesjes geven in de Fatip een wat happerig gevoel, maar dat heb ik met deze helemaal niet. Wel heb ik het gevoel, dat de hoek wat kritisch is om het dunschil effect te voorkomen. Gisteren in de open kam kant van de Ikon was dat overigens met hetzelfde mesje nagenoeg niet. Zo zie je maar, de ene open kam is de andere niet.

3- Het mesje scheert prima. Merk na 3x nog geen achteruitgang.

In de Tech een zeer licht gereedschap. Voelt echt subtiel, maar tegelijk ook betrouwbaar aan. Goed bruikbaar bij een mistige kop situatie, waarbij aandacht voor de scheerhoek minder paraat is en dan ook minder noodzakelijk.

4- Ging er weer door als nieuw.

In de L6 een goed gevoel. Intuïtief en zonder verrassingen de baard er af. Het mesje met de L6 zijn een prima combi. Nog niet eerder gebruikt, maar zal zeker vaker aan bod komen.

5- Mesje geeft geen krimp. Voelt als nieuw. Vandaag dus mijn 5 norm gehaald.

In de Pearl zacht en goed feedback gevend, vlot scherend. Wel even op de hoek letten in de bochten, b.v. kin, maar op de rechte stukken strak en gedachteloos scheren. Ben benieuwd hoelang dit zo gaat. Even terugkijkend lag het gemiddelde op 7,3 beurten. Dit gaat dus al aardig die kant op. Daar is zeker de Pearl ook debet aan, want in die krabber kan ik een bijna dood mesje weer aardig bij zijn positieven krijgen.

6- Is nog steeds erg prettig in gebruik.

In de Tech letterlijk en figuurlijk een lichte set-up. Krabbertje weegt niets en de Voskhod snijdt zonder merkbare tegenwerking, bij de eerste halen even gecontroleerd of ik het mesje er wel in had zitten. Super glad!

7- Tja dat mesje blijft gaan!

In de slant weer een beurt, die niet laat voelen, dat het mesje minder wordt. Blijkbaar zijn Voskhods constant van kwaliteit, want de 3, die ik heb verbruikt waren 8, 6, 8. Deze gaat dus minstens voor 8, ergo zeer constante kwaliteit.

8- Het mesje is het lichtpuntje vanmorgen, blijft gewoon op snee en doet onvermoeid zijn werk.

In de Fat Boy op 7 loopt het erg lekker soepel. In mijn overmoed maar meteen met een XTG begonnen en dat ging moeiteloos, dus direct een ATG er achteraan en na enig bijwerken was het al weer klaar.

9- Mesje deed het uiteindelijk weer goed, maar gezien de omstandigheden, toch maar laatste keer, dus de spaarpot in.

Nou dat "scheren maar" viel dus vies tegen. In de R41 leek het mesje wel net zo scherp als het deksel van een conserven blik, je kan je er lekker aan snijden, maar verder kan je er niets mee. Leek wel of ik met een verfkrabber een staalborstel probeerde te ontharen. Vol ongeloof de L6 uit de kast gepakt en daar het mesje in. Gisteren ging het nog als de brandweer en nu dit? Nee dus. In de L6 ging het scheren weer goed. Echter zo makkelijk leg ik me niet neer bij dingen die niet gaan, zoals ik denk dat het zou moeten kunnen. Dus mesje weer in de R41 en met veel vingertoppengevoel me verder geschoren. Het conservenblik gevoel bleef, maar erg de juiste hoek in de gaten houden, loste het probleem grotendeels op. Weer een duidelijk voorbeeld van de invloed van de krabber geometrie op het gedrag van het mesje.

Naar index Harkos

aangepast door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

VoskhodTeflonCoated.jpg.2017e91f9ca348aa652171875c4d08ad.jpg

Met enig respect is deze Voskhod uit de roulatie genomen. 11 prima scheerbeurten is niet gek. Ben erg gesteld op deze mesjes. Eigenlijk doen ze het in elke krabber min of meer goed, maar nooit slecht. Dit mesje mocht alleen in de Ikon en de Black Beauty, omdat ik niet meer DE krabbers bij me heb, maar dat was dan ook wel een genoegen. Heb nu in totaal 5 Voskhods gebruikt, 1 6x, 2 8x, 1 9x en nu dus 11x. Dit maakt een gemiddelde van 8,4 scheerbeurten per mesje. Scoort dan ook hoog: Zeer goed, een blijvertje, die ik zeker weer zou kopen.

1- Een verse Voskhod ingezet vandaag. Erg prettig.

Nog niet eerder een Voskhod in de Ikon gehad, maar wat is dit goed. Nou is een nieuw mesje bijna altijd wel prettig, maar dit is bijzonder prettig. Ben benieuwd hoelang dit gevoel aanhoud. Denk dat ik in de Ikon nog geen betere combi heb gehad.

2- De Voskhod deed ongemerkt waar hij voor is bedoeld. De baard er af.

In de Ikon echt een onberispelijk gevoel, het mesje doet zijn roep echt eer aan. Zonder enige merkbare weerstand was de baard er in 3 rondes af. Had met de groei mee net zo goed over kunnen slaan, want de scherpte is zo goed dat de haren onmerkbaar worden afgesneden. Zo is scheren een koud kunstje. Inmiddels is het hier 21 en bij jullie 22 uur en is de baard nog steeds niet storend. Zo dicht op de huid scheert deze combi.

3- Het mesje was ook weer erg goed.

In de Ikon weer een top beurt. Gewoon goed. Verder niets aan toe te voegen.

4- Ook deze keer weer een Voskhod waardige beurt.

In de Ikon was 2 passes voldoende met de vleug mee maar overgeslagen, want ik had ""haast"".

5- Zoals te verwachten ging de Voskhod weer als een trein.

Dit keer in de Black Beauty op 6. Prima ronde. Gleed ook heerlijk op de Musgo. Prima 3 eenheid.

6- Blijft gewoon goed zijn werk doen, zonder merbare slijtage.

Deed het opnieuw goed in de Black Beauty. Op 6 weer strak de baard eraf in 3 rondes. De Gillette heeft met het mesje toch meer werk dan de Ikon. Haalt de Ikon eigenlijk in 2 rondes de baard eraf, kan met de vleug wel overslaan, moet de Gillette er wel 3 x overheen.

7- Het mesje is nog steeds in goeden doen.

In de Black Beauty op 6 de volgende prima ronde. Met, dwars-op en tegen de vleug, ook nog even de okseltjes en ik was weer volledig gestroomlijnd voor deze dag. De combi had er absoluut geen probleem mee.

8- Het mesje doet het weer onberispelijk.

In de Ikon voelt net net even beter, dan in de Gillette. Het resultaat vind ik ook gladder.Waarschijnlijk is dit naast de geometrie ook het gewicht van de Ikon. Heb het gevoel, dat ik bij de Ikon geen druk hoef te geven, terwijl de Black Beauty iets druk vraagt om de hals goed in alle richtingen glad te krijgen. Het resultaat is in elk geval prima.

9- Het mesje blijft nog steeds ook deze 9e keer prima. Benieuwd wat er nog in zit.

Weer in de Ikon een fijne snit. Strak en vlot scheren. Ik merk wel, dat ik de open kam kant steeds meer ga waarderen en moet dus oppassen, dat ik het mesje wel eens draai, want het wordt bijna SE met hoofdzakelijk gebruik van die kant. Als die krabber zolang met een mesje kan, is mijn voorraad veruit groter, dan ik ooit op kan maken. Misschien moet ik de mesjes, die ik al aardig aan de tand heb gevoeld, maar korter gaan gebruiken, zodat de voorraad wat slinkt.

10- Dit mesje is verbijsterend goed. 10 x is toch een prestatie en dan nog niet op.

Om te testen of de Gillette er nog mee voort kan, het mesje in de Black Beauty op 7 gebruikt. Prima. Moet wel iets meer druk geven dan in de Ikon, maar gaat bijna vanzelf. Morgen op voor de 11e keer.

11- Het mesje gaat vandaag de spaarpot in. Deed het nog best aardig, maar niet meer super zeker geen BBS zonder trek.

Met enige inzet lukt het om met de Gillette op 6 en de Voskhod een nette scheerbeurt te krijgen, maar het is goed zo. Morgen dus een nieuw mesje.

Vorige aantekeningen:

Voskhod nr 4

Naar index Harkos

aangepast door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voskhod bevalt mij tot nu toe het best in een EJ / Muhle 89.

Ik kan het mesje maar moeilijk plaatsen. Het zit in combinatie met de EJ een beetje tussen een Astra Platinum en een Derby in, maar dan wel met het goede van beide. De scherpte van een Astra en de zachtheid van een Derby zeg maar. En ook bij dit mesje is net als bij de Astra en de Derby het "voor gebruik in heet water weken" een must.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelf ben ik ook erg fan van de Vokshod als dagelijkse mesjes! En laten we eerlijk zijn, die lage prijs op ebay is moeilijk te weerstaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.