Jump to content

Recommended Posts

Posted

Een aantal weken geleden had ik bij 'unuta77' 100 stuks Rapira Platinum Lux mesjes, samen met een Rapira safety razor besteld.Afgelopen dinsdag 20 Januari kreeg ik ze binnen maar het pakte anders uit.IPV een Rapira razor, kreeg ik een russische Adjustable, wat opzich geen straf is.

Ik weet alleen nog niet of ie goed scheert want ik ben nog steeds met de Mongoose bezig.

d4hm0Pz.jpg

zfImxHa.jpg

Omdat mn Russich niet echt geweldig is, kan iemand mij vertellen wie de fabrikant is en of er goede ervaringen mee zijn ?

Posted

De letters op de bijsluiter zijn me te klein en bovendien is mijn Russisch zo roestig als wat maar op het doosje staat in kleinere letters 'scheer apparaat' en met grote letters 'IDEAL'. Weet je nog de fabrikant niet maar als het goed is moet het naar goed Russisch gebruik met adres terug te vinden zijn op die bijsluiter.

Posted

Dat adres staat ook allemaal in het russisch dus veel wijs word ik er niet van.

Het is me eigenlijk een raadsel dat die 'unuta77' me een adjustable opstuurd die hij zelf in zijn Balalaika ebay winkel NIET eens te koop aanbied.

Hoe dan ook, ik ga m wel uitproberen want ik denk dat ie beter is dan de Rapira krabber, die er op het oog toch lichter uitziet.

Mooly, heb jij nog een link van deze onbekende russische Adjustable ?

Posted

Ik ben even op zoek geweest en de firma heet M.I.Kalinina in St. Petersburg. Die maken van alles maar, gezien hun andere aanbod raar genoeg, ook de Ideal. Halverwege deze pagina staat de Ideal maar dan met zwarte greep. Helaas levert aanklikken niet al teveel op maar de firma is dus gevonden.

Posted
Dat adres staat ook allemaal in het russisch dus veel wijs word ik er niet van.

Het is me eigenlijk een raadsel dat die 'unuta77' me een adjustable opstuurd die hij zelf in zijn Balalaika ebay winkel NIET eens te koop aanbied.

Hoe dan ook, ik ga m wel uitproberen want ik denk dat ie beter is dan de Rapira krabber, die er op het oog toch lichter uitziet.

Mooly, heb jij nog een link van deze onbekende russische Adjustable ?

http://www.ebay.com/itm/311212374077?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Posted

Geen idee natuurlijk voor wat betreft kwaliteit en afwerking etc, maar gebaseerd op uitsluitend foto's zou ik zeggen dat ik je Ideal er mooier uit vind zien dan die Rapira-krabber. Daar krijg ik toch een beetje plastic gevoel bij.

Overigens verkoopt unuta77 ook een Lord-krabber, de L122. Geen idee wat voor obscuur merk je in je brievenbus vindt bij aanschaf van dat ding.

Posted

Ik volg deze even!

Ik heb namelijk dezelfde in mijn volglijstje staan...

Erg veel reviews zijn er niet te vinden maar kan me herinneren dat het een -schijnbaar in tegenstelling tot andere Soviet kopieën -degelijk en functioneel ding was...

Op het eerste gezicht een aardige upgrade ten opzichte van die Rapira krabber ( welke weer als 2 druppels water op een Gillette Rubie krabber lijkt, zowel qua ontwerp als verpakking en kleurstelling )

Ik ben benieuwd..

Posted

Vanmorgen heb ik maar is besloten deze soviet 'IDEAL' krabber te gaan testen icm een 'Polsilver Super iridium' mesje en moet voor n eerste keer zeggen dat ie met dit mesje echt super scheert.

Wel had ik in mn tweede pass een bloedplekje onder mn kin, maar dat heb ik wel vaker op die plek met andere mesjes en krabbers.

Kortom ben ik met deze combi tevreden.Een BBS in drie passes.

Posted
Geen idee natuurlijk voor wat betreft kwaliteit en afwerking etc, maar gebaseerd op uitsluitend foto's zou ik zeggen dat ik je Ideal er mooier uit vind zien dan die Rapira-krabber. Daar krijg ik toch een beetje plastic gevoel bij.

Overigens verkoopt unuta77 ook een Lord-krabber, de L122. Geen idee wat voor obscuur merk je in je brievenbus vindt bij aanschaf van dat ding.

Ik ben zelf ook wel tevreden dat ie mij die 'IDEAL' opstuurde :D scheerde bij mij iid goed met een Polsilver mesje.

Over de L122 weet ik niet of de Lord van hem origineel is want ik lees daar bij hem geen revieuw over.Mijn L122 heb ik via 'amazon' en die is goed.

Posted

ik heb deze al een tijdje, maar niet gebruikt omdat hij afgesteld moet worden, het is in principe een kopie van een Gillette.

• 4 weeks later...
Posted

Er zijn twee soorten zo te zien? Een met een metalen plaat in de kop en een met een plastic plaat? En iets andere doosjes?

[edit]ah, die met plastic heeft een langer handvat zo te zien.

Posted

Russen worden de nieuwe Chinezen; het zijn er veel, ze zijn overal en ze maken alles na. Voor je het weet schieten er overal Russische restaurants uit de grond en kan je voortaan aan de drzni drznikov tafel in plaats van een rijsttafel.

Posted
Die russen maken ook alles na. Ben benieuwd naar de reviews

Ik was in de veronderstelling dat de Ideal-krabbers NOS waren en al een tijdje niet meer worden gemaakt. Ergens op B&B opgepikt voor wat het waard is.

Posted

Een glas.......? je bedoeld een fles. :lol: