Jump to content

Recommended Posts

Posted
Ik werk met Wahl en koop ze professioneel maar je hebt ze ook in de winkel de semi versie. Geweldig merk doet het altijd zolang je er geen hond mee gaat scheren en je doet er jaren mee. Gebruik voor je baard de opzetkammen!!

http://www.bol.com/nl/p/wahl-tondeuse-pro-clip-2000-wa8262-902/9000000011874419/

Heb deze ook...

Top ding, heb krullend haar en bij andere tondeuse blijfen de kleine haartjes tussen de opzetkam en tondeuse hangen. Bij deze vallen ze er gewoon tussen door.

Ding voelt degelijk en het mooiste vind ik de uit en aan knop. Het is net of je een flinke schakelaar omzet.

Posted
Ik werk met Wahl en koop ze professioneel maar je hebt ze ook in de winkel de semi versie. Geweldig merk doet het altijd zolang je er geen hond mee gaat scheren en je doet er jaren mee. Gebruik voor je baard de opzetkammen!!

http://www.bol.com/nl/p/wahl-tondeuse-pro-clip-2000-wa8262-902/9000000011874419/

Heb deze ook...

Top ding, heb krullend haar en bij andere tondeuse blijfen de kleine haartjes tussen de opzetkam en tondeuse hangen. Bij deze vallen ze er gewoon tussen door.

Ding voelt degelijk en het mooiste vind ik de uit en aan knop. Het is net of je een flinke schakelaar omzet.

Nadeel lijkt me dat hij niet draadloos is te gebruiken maar misschien valt dat in het niet als je kijkt naar de kwaliteit. Ik heb alleen nodig voor mijn baard. Als ik echt goed begrijp is die Moser Trend Cut wel draadloos te gebruiken. Als je beide met elkaar vergelijkt, mag ik aannemen dat wat kwaliteit betreft, ze niet veel voor elkaar onder doen? Nogmaals, ik heb hem alleen voor mijn baard nodig en niet direct voor mijn hoofdhaar.

Posted

Nadeel van draadloos is dat de motor vaak minder sterk is dat merk ik in de praktijk en dat de batterijen op een gegeven moment niet meer op te laden zijn ?? Of dat de oplader het begeeft , ik doe zo 7 jaar zonder problemen met een Wahl en heb ze draadloos van de Wella en die stoppen na een jaar of 2.

Wat mensen vaak vergeten is het schoonmaken van de messen , losdraaien en schoon borstelen er gaat heel veel in een tondeuse zitten en regelmatig olie er op doen !! Ook belangrijk, je kan beter 1x een duurdere kopen dan 3x iets van Princess zo'n Kruidvat ding.

Posted

Die Moser is ook met snoer te gebruiken ;)

Posted

Die Moser is volgens mij zo'n kleintje ?? Die gebruik ik voor contourlijnen heeft een blad van een 2,5 cm breed volgens mij ? Wahl is veel breder ik denk 4 cm

Volgens mij kan je die Moser niet van binnen schoonmaken of wel kan hij open ?? Ik zou eerder voor een bredere kiezen met snoer en verwisselbare messen, je wil niet weten wat een vuil er in een tondeuse kruipt en daardoor vast gaat lopen.

http://www.happyhairservice.nl/catalogus/product/electra/merk/wahl/productcode/04H041

Posted
Die Moser is volgens mij zo'n kleintje ?? Die gebruik ik voor contourlijnen heeft een blad van een 2,5 cm breed volgens mij ? Wahl is veel breder ik denk 4 cm

Volgens mij kan je die Moser niet van binnen schoonmaken of wel kan hij open ?? Ik zou eerder voor een bredere kiezen met snoer en verwisselbare messen, je wil niet weten wat een vuil er in een tondeuse kruipt en daardoor vast gaat lopen.

http://www.happyhairservice.nl/catalogus/product/electra/merk/wahl/productcode/04H041

De Moser is 4 cm breed, en kan eenvoudig open.

Posted

Kunnen beide genoemde modellen, dus de Wahl en de Moser beide goed gebruikt worden bij de gemiddelde volle baard, snorharen en contouren? Ik bedoel, ik heb geen hele zware grote baard maar een gemiddeld baard. Ik wil graag zo nu en dan de haartjes bijwerken zodat alles er weer mooi verzorgd uit ziet. Ik zou het jammer vinden als ik nu een goede trimmer koop en achteraf blijkt dat ik er weinig aan heb.

Posted

Ik gebruik de QT 4022 van Philips. Ben ik heel tevreden over, en kan draadloos gebruikt worden. Het kan inderdaad wel zo zijn dat de motor daarvan minder sterk is dan bij niet-draadloze/professionele modellen, maar voor mij werkt hij uitstekend. Om de 2-3 dagen trim ik mijn ringbaardje bij tot een halve millimeter.

Ik zie wel hier en daar slechte commentaren online over deze trimmer ...

Posted
Ik gebruik de QT 4022 van Philips. Ben ik heel tevreden over, en kan draadloos gebruikt worden. Het kan inderdaad wel zo zijn dat de motor daarvan minder sterk is dan bij niet-draadloze/professionele modellen, maar voor mij werkt hij uitstekend. Om de 2-3 dagen trim ik mijn ringbaardje bij tot een halve millimeter.

Ik zie wel hier en daar slechte commentaren online over deze trimmer ...

Dank je, ik zal eens googelen. Druk je timmer dan op je baard of ga je er lichtjes over heen? Misschien weet ik nog niet goed hoe een trimmer werkt maar ik wil voorkomen dat mijn baard te sterk gereduceerd wordt. Ik wil geen grote baard maar wel vol en keurig bijgewerkt.

Posted

Inmiddels heb ik een baardtrimmer gekocht: de Remington Barba MB320C. De gebruikerservaringen bij Amazon zijn erg positief. Voorlopig kan ik hier goed mee uit de voeten.

Ik heb hem nu 1 x geprobeerd en hij werkt vooralsnog goed. Ik heb hem op de grootste stand gezet, dus 18 mm maar wat opviel dat er dan toch nog veel van mijn bijna 2 maanden baard afgaat. Het was even wennen want ik had echt gedacht dat er met die stand (advies was ook, altijd met de hoogste stand beginnen) nauwelijks wat af zou gaan. Hebben jullie een idee hoe dat komt?

En wat ik me afvraag, waarom krijg ik geen dikkere baard, of krijgt niet iedereen die? Misschien moet ik gewoon geduld hebben maar ik hoop niet dat ik het trimmen niet op de juiste manier doe. Het lijkt me toch dat je de trimmer op de huid moet zetten en dan moet trimmen in plaats van de uitstekende haartjes alleen weg te halen?

Of moet ik helemaal geen trimmer gebruiken???

Posted (edited)

En dat ga je op een scheerforum vragen of je een trimmer moet gebruiken :roll::roll: scheren die handel !! Lekker alles glad BBS snuitje !!

18 mm is niet zo heel veel, zitten er geen opzetkammen bij ? Je moet tegen de haren in trimmen zodat de tondeuse het haar mooi oppakt en in principe zet je de tondeuse tegen je huid aan , je kan ook met een losse kam werken maar dat is al weer veel moeilijker.

Die opzetkammen heb je in verschillende lengtes zo heb je van Wahl tot stand 4 wat 2 ,5 cm is.

Edited by Guest
Posted
En dat ga je op een scheerforum vragen of je een trimmer moet gebruiken :roll::roll: scheren die handel !! Lekker alles glad BBS snuitje !!

Sommige mensen staan beter met een (getrimd) baardje ;)

Posted

Ik zie het al...volgens mij heb ik de verkeerde kant van het opzetstuk op de huid gezet waardoor er meer haar vanaf is gegaan dan ik eigenlijk gewild had :(

Nouja, het groeit wel weer aan...

Deze dagen ga ik kijken voor een scheerzeep en kwast voor de hals, heb er zin in!

Posted

Tja, dat is het risico, als je adviezen in de wind slaat. :lol: