Gilbert Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Waar kan ik, evt. hier in het forum, een complete handleiding vinden over het hele scheerproces (bij gebruik van een safety razor). Dus hoe beginnen, pre-shave, aftershave, scheren, uitscheren etc. etc. Ik wil het traditioneel scheren natuurlijk wel goed uitvoeren! Dank!
Snuff Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Even alles opschrijven zou enkele weken in beslag nemen, neem hier eens een kijkje, eventueel met google vertalen.
Marcel Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Lees deze post van Lampuhkap eens door om te beginnen: viewtopic.php?f=6&t=4
Gilbert Posted January 24, 2015 Author Posted January 24, 2015 Lees deze post van Lampuhkap eens door om te beginnen:http://shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=6&t=4 Leuk, dank je!!
Gilbert Posted January 24, 2015 Author Posted January 24, 2015 Even alles opschrijven zou enkele weken in beslag nemen, neem hier eens een kijkje, eventueel met google vertalen. Interessant, veel informatie
FairArie Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Lees deze post van Lampuhkap eens door om te beginnen:http://shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=6&t=4 Dit is inderdaad een mooi begin en deze paragraaf is veelzeggend; De scheerbeurt is iets waar ieder zijn eigen invulling aan geeft. Wat voor de één goed werkt, werkt niet voor de ander.....
marco Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Zeker, maar daar moet iedereen toch zelf achter komen na een tijdje scheren. Dan merk je ineens dat je eigen manier het lekkerste werkt, ook als anderen zeggen van niet
QuantumCat Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Het is handig om een soort van handleiding te hebben, om ergens mee te beginnen, maar eigenlijk is het meer een recept: voeg kruiden naar eigen goesting toe of juist niet.
CeesT Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Het is handig om een soort van handleiding te hebben, om ergens mee te beginnen, maar eigenlijk is het meer een recept: voeg kruiden naar eigen goesting toe of juist niet. Helemaal mee eens, bij mij kan het hele ritueel van keer tot keer verschillen. Hangt er voornamelijk van af of ik veel of weinig tijd heb, veel of juist weinig zin om te scheren en omdat ik vaak 's avonds laat scheer kan het er zelfs van afhangen of de Beagles erg moeten p*ssen of niet. Meest al bereik ik wel, op welke manier ik me ook scheer, een voor mij bevredigend resultaat.
Barbiere di Figaro Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Hoe je het ook doet, welk ritueel ook, in welke volgorde ook, voor of na het douchen, veel of weinig water, koud of warm, dassenhaar of varkenshaar, zachte zeep, creme of harde zeep, DE-mes of straight, met of zonder pre-of aftershave, één ding is gegarandeerd: Met het klassieke scheren wordt je scheerbeurt van een noodzakelijk kwaad tot iets waar je echt vaak naar uit zult kijken. En waar je veel meer voldoening uit haalt. Dat op zich is een voordeel waarvan je je na verloop van tijd niet meer bewust bent, maar van onschatbare waarde!
vandefrische Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Wat een mooie woorden allemaal... En zo verdomd waar!
CeesT Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Wat een mooie woorden allemaal... En zo verdomd waar! Helemaal mee eens. Ik ben zojuist weer even een half uurtje ontspannend bezig geweest in de badkamer. Ik heb weer een BKZ (Baby Kontjes Zacht) gezicht .
FairArie Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Met het klassieke scheren wordt je scheerbeurt van een noodzakelijk kwaad tot iets waar je echt vaak naar uit zult kijken. En waar je veel meer voldoening uit haalt. Dat op zich is een voordeel waarvan je je na verloop van tijd niet meer bewust bent, maar van onschatbare waarde! Mooi gezegd. Het klassieke scheren brengt mij een terugkerende "zen momentje"; http://zenhabits.net/the-zen-of-shaving-how-a-double-edge-razor-can-change-your-life/
Gilbert Posted January 31, 2015 Author Posted January 31, 2015 Met het klassieke scheren wordt je scheerbeurt van een noodzakelijk kwaad tot iets waar je echt vaak naar uit zult kijken. En waar je veel meer voldoening uit haalt. Dat op zich is een voordeel waarvan je je na verloop van tijd niet meer bewust bent, maar van onschatbare waarde! Mooi gezegd. Het klassieke scheren brengt mij een terugkerende "zen momentje"; http://zenhabits.net/the-zen-of-shaving-how-a-double-edge-razor-can-change-your-life/ Wat een mooi verhaal The Zen of Shaving... Je zou je bijna twee maal per dag gaan scheren. Nu nog wat extra tijd in de ochtend...
Beun Posted January 31, 2015 Posted January 31, 2015 Wat ik zelf doe is mij meestal 's avonds voor het slapen gaan scheren. Dan kan ik het op mijn gemak doen. Maar als ik vrij ben dan sla ik de avond van tevoren over en doe ik het heel rustig de volgende ochtend.
Ray71 Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Als ik ieder beschreven werkwijze zou willen uit proberen, zou ik zeker een mooie hoge leeftijd moeten bereiken Maar ik denk dat ik door de vergaarde informatie zeker een mijn passende scheerbeurt kan uitvoeren
Recommended Posts