Jump to content

Recommended Posts

Posted

Waar kan ik, evt. hier in het forum, een complete handleiding vinden over het hele scheerproces (bij gebruik van een safety razor). Dus hoe beginnen, pre-shave, aftershave, scheren, uitscheren etc. etc.

Ik wil het traditioneel scheren natuurlijk wel goed uitvoeren!

Dank!

Posted
Even alles opschrijven zou enkele weken in beslag nemen, neem hier eens een kijkje, eventueel met google vertalen.

Interessant, veel informatie :)

Posted

Zeker, maar daar moet iedereen toch zelf achter komen na een tijdje scheren. Dan merk je ineens dat je eigen manier het lekkerste werkt, ook als anderen zeggen van niet ;)

Posted

Het is handig om een soort van handleiding te hebben, om ergens mee te beginnen, maar eigenlijk is het meer een recept: voeg kruiden naar eigen goesting toe of juist niet.

Posted
Het is handig om een soort van handleiding te hebben, om ergens mee te beginnen, maar eigenlijk is het meer een recept: voeg kruiden naar eigen goesting toe of juist niet.

Helemaal mee eens, bij mij kan het hele ritueel van keer tot keer verschillen. Hangt er voornamelijk van af of ik veel of weinig tijd heb, veel of juist weinig zin om te scheren en omdat ik vaak 's avonds laat scheer kan het er zelfs van afhangen of de Beagles erg moeten p*ssen of niet. Meest al bereik ik wel, op welke manier ik me ook scheer, een voor mij bevredigend resultaat.

Posted

Hoe je het ook doet, welk ritueel ook, in welke volgorde ook, voor of na het douchen, veel of weinig water, koud of warm, dassenhaar of varkenshaar, zachte zeep, creme of harde zeep, DE-mes of straight, met of zonder pre-of aftershave, één ding is gegarandeerd:

Met het klassieke scheren wordt je scheerbeurt van een noodzakelijk kwaad tot iets waar je echt vaak naar uit zult kijken. En waar je veel meer voldoening uit haalt. Dat op zich is een voordeel waarvan je je na verloop van tijd niet meer bewust bent, maar van onschatbare waarde!

Posted
Wat een mooie woorden allemaal... :D

En zo verdomd waar!

Helemaal mee eens. Ik ben zojuist weer even een half uurtje ontspannend bezig geweest in de badkamer. Ik heb weer een BKZ (Baby Kontjes Zacht) gezicht ;) .

Posted
Met het klassieke scheren wordt je scheerbeurt van een noodzakelijk kwaad tot iets waar je echt vaak naar uit zult kijken. En waar je veel meer voldoening uit haalt. Dat op zich is een voordeel waarvan je je na verloop van tijd niet meer bewust bent, maar van onschatbare waarde!

Mooi gezegd. Het klassieke scheren brengt mij een terugkerende "zen momentje"; http://zenhabits.net/the-zen-of-shaving-how-a-double-edge-razor-can-change-your-life/

Posted

Mooi gezegd. Het klassieke scheren brengt mij een terugkerende "zen momentje"; http://zenhabits.net/the-zen-of-shaving-how-a-double-edge-razor-can-change-your-life/

Wat een mooi verhaal The Zen of Shaving...

Je zou je bijna twee maal per dag gaan scheren. ;)

Nu nog wat extra tijd in de ochtend...

Posted

Wat ik zelf doe is mij meestal 's avonds voor het slapen gaan scheren. Dan kan ik het op mijn gemak doen. Maar als ik vrij ben dan sla ik de avond van tevoren over en doe ik het heel rustig de volgende ochtend.

Posted

Als ik ieder beschreven werkwijze zou willen uit proberen, zou ik zeker een mooie hoge leeftijd moeten bereiken :lol:

Maar ik denk dat ik door de vergaarde informatie zeker een mijn passende scheerbeurt kan uitvoeren