Jump to content

Wel of geen pre/ after-shave?

Gilbert

Recommended Posts

Ik heb nog geen enkele pre-shave gevonden die voor mij iets toevoegd aan het scheren. Of je after-shave wil gebruiken staat je vrij, niks moet. Er zijn heel wat mensen die bijvoorbeeld Shea Butter gebruiken ipv after-shave.

De vragen die je in verschillende secties hebt gesteld is echt qua persoonlijke voorkeur. Ikzelf vind het met momenten fijn om een pre-shave te gebruiken. De after-shave is dan weer een must, anders heb ik veel irritatie.

Je kan altijd ergens een goedkope pre-shave halen en als het niks is dan verkoop of ruil je het goedje.

Ik heb trouwens laatst bij de Etos scheerolie gezien voor €2,- het lijkt mij dat je daar geen buil aan kan vallen.

Ik zie voor mijn scheerbeleving geen toegevoegde waarde van een pre shave. Ik heb aanvankelijk Bartex enkele malen gebruikt, maar heb de pot al snel afgedankt. Ik was mijn gezicht eerst met olijfolie zeep, laat dit even de baardstoppels week maken. Na het afspoelen breng ik de scheerzeep aan voor de eerste pass.

Ik scheer bij voorkeur met koud water, omdat dit voor mij het beste resultaat levert.

Ik gebruik beiden, ik vind het prettiger om een pre-shave te gebruiken, maar of het echt meerwaarde heeft -ik heb het niet getest zonder, maar ik vind het gewoon lekker om een zachte pre-shave olie of heerlijk geurende pre-have crème aan te brengen, als onderdeel van het ritueel.

De after-shave, ik gebuik gels & balsems, dat vind ik echt een toegevoegde waarde hebben. Mijn huidje voelt prettiger (rustiger) en zachter na gebruik.

Probeer het zelf eens, zou ik aanraden. Jezelf scheren is iets persoonlijks. Niets moet, alles mag.

Ik gebruik beiden. Pre shave gebruik ik echter alleen die enkele keer dat ik niet ga douchen voor het scheren. Wanneer ik wel een douche neem alvorens te scheren, dat is meestal, zijn de baardharen al zacht genoeg en heeft het gebruik van een pre shave weinig tot geen nut. Als pre shave gebruik ik trouwens Pro Raso of ToOBS Pre shave oil in willekeurige volgorde. Geen van beiden heeft echt mijn specifieke voorkeur.

Na het scheren een fijne ASB of een fijne splash, soms beiden.

Afhankelijk van waar ik dat moment zin in heb, meestal wel een ASB. Preshave als ik lekker de tijd neem omdat het dan zo bij het ritueel hoort. Douche, preshave, scheren, aluin, aftershave, ASB als de ultieme verwenbeurt, douche, scheren, ASB als de tijd 's ochtends wat krapper is (maar ik toch even wil genieten om de dag met een gladgeschoren glimlach te willen beginnen).

Dank voor informatie en gebruikerservaringen!

Ik heb in het verleden wel eens ASB gebruikt maar vond dit niet prettig ruiken. Maar misschien zijn er wel goede ASB's op de markt. Het probleem vind ik dat ik niet al te veel geuren door elkaar wil gebruiken, dus ASB en ook nog baardolie...

ASB's zijn er ook met een neutrale geur, persoonlijk vind ik de aftershave creme van Proraso erg goed, die heeft een neutrale en prettig subtiele zeepgeur. Verder is het persoonlijk en heeeel veel proberen.

...... dus ASB en ook nog baardolie...

Even voor de begrippen; baardolie en preshave zijn toch weer twee verschillende dingen.... ;)

Ja dat is duidelijk. Wat ik bedoel te zeggen is dat als ik na het scheren een ASB gebruik en daarnaast wat baardolie in mijn baard ga doen, er wel een bijzondere geurmix komt :-)

Ok duidelijk. Nou is het wel zo dat de geur van de meeste aftershaves behoorlijk snel verwaterd; er zijn er maar een paar die én blijven hangen én daarbij nog behoorlijk aanwezig zijn. Een aftershave als Speick zou heel makkelijk kunnen; goed verzorgend met een lichte milde geur waar je al snel weinig tot niets meer van ruikt.

Er wordt me steeds meer duidelijk...ben heel benieuwd naar al die verschillende ASB's. Binnenkort maar eens wat bestellen :)

Als ik je een kleine tip mag geven. Als je de ASB van DVH eens zou willen proberen ga dan eens kijken bij zo'n op=op winkel bij je in de buurt of zo. Goede kans dat je daar voor een scheet en twee knikkers een tube op de kop tikt. Let ook op de aluin daar daar wordt je in die winkels ook vaak mee doodgegooid.

Ik zag trouwens laatst ook dat "vriend" Marco de DVH in de aanbieding heeft.

Bij de weg, de ASB van The Shave Doctor, verkrijgbaar bij het Kruidvat, bevalt me ook erg goed vooral als je hem i.c.m. een after shave wilt gebruikten. Als je hem opbrengt ruikt het een beetje citrusachtig maar dat is met een minuut of twee, drie verdwenen en kun je je gang gaan met welke splash dan ook.

8845912768542.jpg

Bij de weg, de ASB van The Shave Doctor, verkrijgbaar bij het Kruidvat, bevalt me ook erg goed vooral als je hem i.c.m. een after shave wilt gebruikten. Als je hem opbrengt ruikt het een beetje citrusachtig maar dat is met een minuut of twee, drie verdwenen en kun je je gang gaan met welke splash dan ook.

8845912768542.jpg

Dat is idd een zeer fijne ASB, die heb ik niet voor de geur, zoals CeesT ook al aangeeft, maar ik vind'm wel erg fijn voor mijn tere huidje, als ik er net in 3 passes met mijn straight overheen gegaan ben.