gyedema Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Tijdje terug een FB uit 1959 via eBay op de kop kunnen tikken: birthyear razor! Was alleen een E4, en aangezien ik uit september ben, had ik graag een E3. Naja. De E4 naar Dave Glynn benaderd met het verzoek er een mooi nieuw laagje nikkel op te zetten. Dave stelde gelijk voor om te kijken of hij nog een E3 had in dezelfde of betere conditie, en em om te ruilen. Dat leek me een top voorstel. Anyway, razor opgestuurd en het lange wachten begon. Uiteindelijk, na totaal iets van 3 weken, bericht: hij is klaar, en wordt opgestuurd. Alleen: foutje... hij bleek in Rhodium te zijn uitgevoerd... Hmm. Check de pics en kijk hoe blij ik was. Pics van Dave van before en after volgen nog! ps. Gisteravond gelijk een Astra blue mesje erin en scheren maar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Dit zijn dus al de fotos van de replated? Wat een vet ding is het ook Damn _O_ Netjes gedaan ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Ziet er mooi uit, wat was eigenlijk de oorspronkelijke beplating van zo'n Gillette en wat is het verschil? Blinkt Rhodium harder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 Oorspronkelijk is een FB van messing, wat vernikkeld wordt. Standaard bij replating wordt ie eerst volledig uitelkaar gehaald, daarna gestripped (dus kaal messing gemaakt): Daarna wordt de boel vernikkeld en weer inelkaar gezet. Wil je em "extra-shiny" en een stuk duurzamer dan enkel nikkel, dan komt er rhodium over het nikkel heen. Er zitten dus in mijn geval 2 acties in: eerst vernikkelen, daarna rhodium. Daarna de boel weer in elkaar... Dave doet overigens vrijwel alle werk voor Executive Shaving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Mooie scheermes heb je daar gyedema! @marzman, zover ik weet is de oorspronkelijke Fatboy voorzien van een nikkel coating. Rhodium is harder en sterker dan nikkel. Nikkel heeft overigens enigszins een rozige gloed, terwijl rhodium een meer chroom effect heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Erg netjes hoor! Je hebt wel dubbele mazzel gehad, eerst die omruil, daarna de vergissing met rhodium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oogje Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Ziet er zeer strak uit! Zulke "foutjes" zijn niet zo erg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Widowmaker Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Prachtig werk. Snap dat je daar blij van kunt worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bar_Bier! Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Als alles goed gaat en ik blijf het nieuwe oude scheren leuk vinden dan wil ik ook nog wel zoiets aanschaffen, een '66-er als het kan Mooi ding! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Dan wordt het een Slim; de FB is na 1961 niet meer gemaakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Niet dat dat zo'n straf is, het zijn ook erg goede krabbers. Alleen wat minder bekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Zeker geen straf nee. Ik moet er nog eens een scoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bar_Bier! Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Dan wordt het een Slim; de FB is na 1961 niet meer gemaakt... Dus ik ben niet oud genoeg? Ik wil een Fatboy! Oké, dan wordt een Slim (uit '66) én een Fatboy.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brackpc Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 wees blij, ik denk dat een vintage krabber uit 1987 krabber vinden nog een lastige opgave wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Zeer mooi. Wat ik wel persoonlijk vond was dat het scheren net iets anders was na de uitvoering in Rhodium, zou dat dunne laagje voldoende zijn om al een ietswat ander gevoel te geven bij het scheren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bar_Bier! Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 wees blij, ik denk dat een vintage krabber uit 1987 krabber vinden nog een lastige opgave wordt Dat zou best eens kunnen Zeer mooi. Wat ik wel persoonlijk vond was dat het scheren net iets anders was na de uitvoering in Rhodium, zou dat dunne laagje voldoende zijn om al een ietswat ander gevoel te geven bij het scheren? Ik denk van wel, wellicht dat Rhodium anders reageert op zeep dan nikkel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel146 Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Ziet er mooi uit. Ik zit in spanning te wachten tot me aristocrat terugkomt die is ook bij dave namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts