Jump to content

Zeep in een potje of tube?

Gilbert

Recommended Posts

Ik weet niet of dit voor alle zepen geld natuurlijk maar meestal is het gewoon dezelfde zeep (ik vermoed dat je creme bedoelt want zeep is moeilijk uit een tube te duwen).

Ja, ik bedoel natuurlijk crème ;)

Ik oriënteer me een beetje op scheerzeep maar er is zoveel te koop...

In een potje is vaak makkelijker te doseren (als je teveel hebt, kan je het terug doen), en een potje kan je beter leegmaken. Het verschil zit dus met name in gebruiksgemak. En .... inderdaad, er is zoveel te koop. Maar met monster verpakkingen ("samples") kan je een goede indruk krijgen van de eigenschappen van de zeep.

In een potje is vaak makkelijker te doseren (als je teveel hebt, kan je het terug doen), en een potje kan je beter leegmaken. Het verschil zit dus met name in gebruiksgemak. En .... inderdaad, er is zoveel te koop. Maar met monster verpakkingen ("samples") kan je een goede indruk krijgen van de eigenschappen van de zeep.

Dank je!

P.s. hoe kom ik aan samples? ;)

Ik oriënteer me een beetje op scheerzeep maar er is zoveel te koop...

Kijk. En dat is nou het gevaar als je hier gaat rondhangen. :twisted: Je ziet steeds meer dingen je wel zou willen (proberen). Er worden voortdurend prachtige producten aangedragen. En voor dat je het weet heb je een kast vol met scheergerelateerd materiaal. :D Punt is dat je uiteindelijk zelf moet bedenken wat je lekker vindt en wat niet. En de enige manier om daar achter te komen is; aanschaffen, proberen en houden of weer verkopen.

• 2 weeks later...

Een indicatie van mijn gebruik, maar dit hangt van veel factoren af dus met recht UEKAZ!!

Harde zeep (D.R.Harris, Klar, Tabac, Palmolive stick etc.): 0,7-1 gram per scheerbeurt.

Halfharde zeep (Cella, P.160, veel TFS varianten): 2-3 gram per scheerbeurt.

Crèmes (uit een tube dus...of een potje trouwens): zo lang geleden gebruikt dat ik het nog niet bijhield dus geen flauw idee.....

Beginnen is het lastigst want je weet dan nog niet waar je voorkeuren liggen. Sowieso is een zeep uitzoeken op basis van verbruik niet het eerste dat van belang is lijkt me.

Wil je opschuimen op je gezicht of in een kom, wil je een harde zeep, een zachte of een creme proberen... Lees hier eens rond en koop een niet al te dure waarvan bekent is dat deze makkelijk opschuimt.

Mijn eerste zeep / creme wat Taylor of old Bond Street - Jermyn Street. En kort daarop, mede op basis van berichten hier, kocht ik een volgende zeep. Je zult ergens moeten beginnen.

Ja en ik vind het uitproberen ook wel leuk. Ik heb nu 2 zeepjes, een van DVH en een Proraso wit. Je merkt dat er echt verschil tussen zit. Ik was ook wel benieuwd hoe lang ik met zo'n zeepje doe, ook omdat ik dan weer kan uitkijken naar een nieuw, nog niet uitgeprobeerd, zeepje. :)