Jump to content

Recommended Posts

Posted

Als ik mijn hals wil gaan scheren kan ik dat natuurlijk doen met opgeklopte scheerzeep. Omdat ik een (beginnende) baard heb, kan ik door die zeep niet goed zien tot welke hoogte ik moet scheren. Ik ben bang dat ik anders door de zeep de baardharen niet zie. Bij de barbier waar ik onlangs was, scheerden ze mij volgens mij wel met opgeklopte scheerzeep maar ook nog wat anders, juist in verband met de baardharen. Ik weet alleen niet meer wat...Weten jullie wat het is of hebben jullie een advies?

Posted

:twisted::twisted: Naast schuim (opgeklopte zeep), gebruikten ze ook een mes? :twisted::twisted:

:-P

But seriously, was het geen pre-shave of een shaving oil?

Bij de weg, bij welke barbier ben je geweest?

Posted

Je kunt na het inzepen de grens van wat je wel en niet wil wegscheren met je vinger schoonvegen. Dan kun je zien wat je doet.

Posted

Maak de laag gewoon wat minder dik. Hoewel ik zelf ook wel van een sinterklaasbaard aan schuim houd is het beslist niet nodig om zoveel schuim te gebruiken; de werking van een dun, semi-doorzichtig, laagje is net zo goed. Alles ondersmeren en weer afvegen waar je je baard wilt behouden werkt natuurlijk ook. Bovendien went het snel; ik scheer me ook om mijn baard heen en na verloop van (korte) tijd hoef je niet meer na te denken en te zoeken, je weet gewoon waar je moet stoppen.

Posted
Je kunt na het inzepen de grens van wat je wel en niet wil wegscheren met je vinger schoonvegen. Dan kun je zien wat je doet.

Wat Geofatboy "clearing the runways" noemt :) Maar dat is eerder aan de oren/bakkebaarden, niet zozeer de baard ...

Posted

Dank voor alle tips! En ik ga eens fijn in het dit forum lezen. Ik kwam al uitgebreide informatie tegen over scheerkwasten, leuk.

Posted

Wat Geofatboy "clearing the runways" noemt :) Maar dat is eerder aan de oren/bakkebaarden, niet zozeer de baard ...

Maakt toch helemaal niets uit bij welk deel van de haargroei je een stukje schoonveegt om te kunnen zien waar je moet beginnen of stoppen? Als je een ringbaardje wilt laten staan kan ik me voorstellen dat je in het begin daar ook even een streep trekt. En of je dat wel of geen runway noemt zal mij om het even zijn.

Posted

Maakt toch helemaal niets uit bij welk deel van de haargroei je een stukje schoonveegt om te kunnen zien waar je moet beginnen of stoppen? Als je een ringbaardje wilt laten staan kan ik me voorstellen dat je in het begin daar ook even een streep trekt. En of je dat wel of geen runway noemt zal mij om het even zijn.

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Ik was je niet aan het corrigeren, maar voegde gewoon iets ter info toe. Leek me wel een leuke toevoeging ...

Posted

Een ronde landingsbaan doet pijn aan mijn begripsvermogen. Derhalve ga ik je niet begrijpen als je het schoonvegen van je ringbaard aanduidt met clearing the runways.

Nu begrijp ik de ringbaard sowieso niet, in tegenstelling tot de bakkebaard, maar daarhebben we het niet over.

Overigens: ik sop langs de bakkebaarden en daar ik mijn bakkebaarden er niet bijgepunt tondeuse standje drie kijk mijn s hip wezen uit laat zien doch gewoon laat groeien want daar zijn ze voor dient het schoonvegen ervan hooguit ná het scheren plaats te vinden dus mochten er eens wat klodders scheerschuim "buiten de lijntjes" vallen hindert dat me geenszins bij mijn scheerbeurt.

Posted
Een ronde landingsbaan doet pijn aan mijn begripsvermogen. Derhalve ga ik je niet begrijpen als je het schoonvegen van je ringbaard aanduidt met clearing the runways.

Nu begrijp ik de ringbaard sowieso niet, in tegenstelling tot de bakkebaard, maar daarhebben we het niet over.

Overigens: ik sop langs de bakkebaarden en daar ik mijn bakkebaarden er niet bijgepunt tondeuse standje drie kijk mijn s hip wezen uit laat zien doch gewoon laat groeien want daar zijn ze voor dient het schoonvegen ervan hooguit ná het scheren plaats te vinden dus mochten er eens wat klodders scheerschuim "buiten de lijntjes" vallen hindert dat me geenszins bij mijn scheerbeurt.

Welke tondeuse gebruik je en ben je er tevreden over? Ik zelf ben bezig met een volle baard en denk na over de aanschaf van een tondeuse.

Posted

Zoals ik schreef: daar ik mijn bakkebaarden er niet bijgepunt tondeuse standje drie kijk mijn s hip wezen uit laat zien doch gewoon laat groeien.

Daar staat dus dat ik geen tondeuse gebruik. Vandaar het woordje "niet" en de afsluiting "doch gewoon laat groeien."

Dat gewoon groeien is volgens mij ook wat een man met volle baard beoogt.

Voor wat betreft volle baard: hier kan ik me wel aansluiten bij de firma Schick, die zich terecht afvraagt waarom je in 's Hemels naam met een konijn aan je kin wilt lopen. Zie.

Posted
Zoals ik schreef: daar ik mijn bakkebaarden er niet bijgepunt tondeuse standje drie kijk mijn s hip wezen uit laat zien doch gewoon laat groeien.

Daar staat dus dat ik geen tondeuse gebruik. Vandaar het woordje "niet" en de afsluiting "doch gewoon laat groeien."

Dat gewoon groeien is volgens mij ook wat een man met volle baard beoogt.

Voor wat betreft volle baard: hier kan ik me wel aansluiten bij de firma Schick, die zich terecht afvraagt waarom je in 's Hemels naam met een konijn aan je kin wilt lopen. Zie.

Haha, zo'n volle baard hoef ik nou ook weer niet ;-)

Maar ik begrijp wat je wil duidelijk maken.

• 4 weeks later...
Posted
Maak de laag gewoon wat minder dik. Hoewel ik zelf ook wel van een sinterklaasbaard aan schuim houd is het beslist niet nodig om zoveel schuim te gebruiken; de werking van een dun, semi-doorzichtig, laagje is net zo goed. Alles ondersmeren en weer afvegen waar je je baard wilt behouden werkt natuurlijk ook. Bovendien went het snel; ik scheer me ook om mijn baard heen en na verloop van (korte) tijd hoef je niet meer na te denken en te zoeken, je weet gewoon waar je moet stoppen.

Vanochtend weer geschoren maar volgens mij toch ongewild een klein beetje van mijn baard meegenomen. Dus niet meer nadenken en zoeken is er voor mij nog niet bij. Voortaan dus met nog beleid aan de gang gaan... ;)

Posted

Kom op jongens, dit is een scheerforum, dus het mes er in! ;)

Posted
Vanochtend weer geschoren maar volgens mij toch ongewild een klein beetje van mijn baard meegenomen. Dus niet meer nadenken en zoeken is er voor mij nog niet bij. Voortaan dus met nog beleid aan de gang gaan... ;)

Als dit elke dag gebeurt, staat er over 'n paar weken niets meer...

Posted

Als dit elke dag gebeurt, staat er over 'n paar weken niets meer...

Heeft mijn krabber met ;) mesje in ieder geval zijn werk gedaan...

Posted

Zet alleen je sik in het schuim, scheer de rest, zonder schuim, glad.

Morgen kun je de hele handel onder schuimen, zeker weten dat

je weet waar je moet stoppen. :mrgreen::mrgreen:

Groeten Ervik

Posted

Alle gekheid daar gelaten.

Je zult vanzelf voelen waar te stoppen.

Stukje meegenomen, dan hoort dat daar niet.

Geef nooit toe dat je het te ver geschoren hebt.

Je gaat gewoon met je tijd mee en zou graag je baard

afscheren, maar je durft nog niet. ;)

Groeten Ervik

Posted
Zet alleen je sik in het schuim, scheer de rest, zonder schuim, glad.

Morgen kun je de hele handel onder schuimen, zeker weten dat

je weet waar je moet stoppen. :mrgreen::mrgreen:

Groeten Ervik

Volgens mij spreekt hier iemand met ervaring! :P

Posted
Alle gekheid daar gelaten.

Je zult vanzelf voelen waar te stoppen.

Stukje meegenomen, dan hoort dat daar niet.

Geef nooit toe dat je het te ver geschoren hebt.

Je gaat gewoon met je tijd mee en zou graag je baard

afscheren, maar je durft nog niet. ;)

Groeten Ervik

Ja, eigenlijk zou ik sinds ik op de traditionele manier scheer wel mijn hele baard willen afscheren. Kan ik eindelijk mijn EJ volledig inzetten. ;)

Posted

Gewoon doen. :-P

Ik ben ook begonnen met om mijn ringbaard heen te scheren. Dus enkel de hals en wangen.

Ik vertelde natuurlijk iedereen en mijzelf, dat ik mijn ringbaardje wilde houden...

Maar eigenlijk liet ik 'm staan, omdat dat het makkelijkst was met de straight,

veel makkelijker dan de kin en mond. Na wat verzamelen van moed ...

Nu scheer ik mijn hele gezicht.

Maar even serieus: gewoon doen wat jezelf het beste vindt :-)

Ik smeerde enkel de stukken in die ik wilde scheren met schuim, en als ik teveel schuim aanbracht veegde ik wat weg om de grenzen zichtbaar te maken.

• 1 month later...
Posted
Kom op jongens, dit is een scheerforum, dus het mes er in! ;)

Juist, eraf dat haar!

En zo gebeurde het ook... de baard is eraf. Het genot van het scheren met mijn EJ heeft het overwonnen. Ik kon niet langer weerstand bieden...