Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik vind de vorm van het mes mooi en de afwerking van de rug. Maar om eerlijk te zijn doen de scales dit mes echt geen eer aan. Om het even grof te zeggen ziet het er uit als een stuk afval hout wat even door de zaagtafel gehaald is. Mijn $900,- blijven nog even op de spaarrekening.

Posted

Hoi,

Hij is inderdaad schitterend maar die 900 dollar zie ik er als leek niet aan af Snuff, Wat zijn de bijzonderheden die hem zo duur maken of is het hier echt een gevalletje wat een gek er voor geeft?

Posted
Ik vind de vorm van het mes mooi en de afwerking van de rug. Maar om eerlijk te zijn doen de scales dit mes echt geen eer aan. Om het even grof te zeggen ziet het er uit als een stuk afval hout wat even door de zaagtafel gehaald is.

Mee eens. Zijn die scales, of het mes, van heel speciaal materiaal? Het mes heeft een mooie vorm en afwerking, maar die scales vind ik maar gewoontjes. Lijkt een standaard plankje in bijna de meest simpele vorm die je kan bedenken.

Duur: ja,

Mooi: het mes wel, de scales niet bijzonder.

Posted

Geen $900 waard :shock:

Posted

Zijn de scales gemaakt van 900 jaar oud afrikaans acacia-hout, dat het zo eventjes $900 moet kosten?

Het mooie mes steekt erg af tegen de saaie scales,

Als het een studie in contrasten is, is deze wel heel erg geslaagd.

Posted

Alsof er een ouderwetse wasknijper over een schaaf gehaald Is.... Wat een lompe scales voor dat mes. Ik ben erg benieuwd naar het waarom van de vraagprijs.

Posted
Ik vertrek nu naar een ander clubje buiten de deur. Mogelijk zijn mijn bevindingen na terugkeer nog wat ironischer.

J

Joost gaat er even een paar borrels op drinken alvorens zijn gal te spuwen.

Posted

Missie gelukt! Joost gaat zich bezatten :lol: Je zou voor minder! En wedden dat het nog verkocht raakt ook :?

Posted

de overgang tang -> rug is wel interessant, precies tegengesteld aan de gunstock-vorm van mijn Deutsche Arbeit met "open ruggetje". Alsof ze de verkeerde kant van het mes hebben geslepen. Of het hier een gevolg van is weet ik niet maar het mes zelf (nog zonder de scales in aanmerking te nemen) ziet er daardoor al uit als een plank. Alsof je naar een pannekoekenmes zit te kijken.

En die scales... Ik doe mn best ze gewoon niet te zien, maar dat wil niet erg lukken.

Posted

in één woord: FOEILELIJK! :|

Lomp stuk staal, waarbij er geen moeite is genomen om de tang te verdunnen, en de scales...tja, daar is al genoeg over gespuugd.

De versieringen??....al draagt een aap een gouden ring,...

Posted

$900 zonder verzendingskosten is toch geen geld voor een Bill Elllis custom :twisted:

Joost kan zichzelf er nog altijd niet toe brengen om nogmaals dit draadje aan te klikken, sorry Joost dat ik je dag om zeep hielp met de publicatie van die foto's. :lol:

Posted

Geen reden voor verontschuldigingen Ron.

Jullie aller positieve uitingen van razernij met betrekking tot de voortbrenging van een product als het onderhavige, versterkt mij in mijn beleving dat we met z'n allen in staat zijn na ervaring te hebben opgedaan en veel van elkaars opvattingen te hebben gelezen, om het kaf van het koren te scheiden.

Vele maanden geleden heb ik al gefulmineerd tegen het cheapo scalesontwerp van de geriatrische patiënt Levi. Ik dacht dat deze charlatan het patent had op het pakken van een balkje; het in de lengte op een bandzaag halveren tot een stop 1,5 centimeter voor het einde en klaar zijn de scales!

Deze Ellis heeft dat gewoon overgenomen! Nu is goed gejat altijd beter dan slecht zelf verzonnen. Maar wat dit rund ervan maakt is een schandaal. En wat mij verdrietig maakt is het feit dat het nog verkoopt ook!

Ik word hier een beetje moedeloos van. Wat doe je hier tegen? Een topic openen op SRP een remedie? Ik denk het niet. Het blijft vechten tegen de bierkaai.

J

Posted

Joost, berusten en je opstandigheid laten varen is erger dan vechten tegen de bierkaai. Maar je kan nooit tegen alle bierkaaien vechten.

Posted

En al zeker niet tegen de SRP bierkaai, daar wordt je gelijk afgeschoten. Laat ons het er bij houden dat bij de koper de balans geld-smaak enigszins ontwricht is.

Posted

Het mes opzich ziet er interessant uit, een beetje experimenteten met vorm kan ik wel hebben (wel te weinig foto's van om echt een oordeel), de scales daarintegen, vind ik contrairement desillusionerend ( en pijnlijk) cheapass kontgoedkoop overkomen.

Posted

Hoe langer ik er naar kijk hoe mooier ik het mes ga vinden. Ik mag dat strakke en die afwijkende vormen wel. De scales zien er inderdaad niet uit. Ik zou wel eens willen zien wat voor fraais er aan het brein en de vaardige handen van Joost zou ontspruiten om dit mes van een fraaie jas te voorzien. In mijn ogen zou dat een waarlijk schitterend schouw- en lijnenspel opleveren. Maar dat zal wel een illusie blijven...

Posted

Precies, ik weet nog niet eens of ik de scales qua vorm niet mooi vind, ik vind ze gedurfd, er lijkt zelfs over nagedacht! Enkel de afwerking of het gebruikte materiaal vind ik zo...zie vorige posts.

Het mes lijkt niet in evenwicht, alsof er uren en uren aan het mes besteed is om het af te werken, en maar 15 minuten aan de scales.

Eigenlijk als wat een paar jaar geleden "in" was met meubels. i.p.v. blank hout, of gebeitst hout, of dekkend geverfd hout, was op dat moment hout met 1 laagje verf "hot", maar één laag is niet dekkend. Dus alle nerven & knoesten zijn nog zichtbaar, de kleur is wat valer -bij wit is het net alsof er een laag mist overheen geschilderd is.

Ik vind het persoonlijk onaf en niet klaar, unfinished en niet gereed, incompleet en onafgewerkt, onvolkomen en onvoltooid uitzien. Zo, even een lijstje tautologieën toegevoegd en erbij gezet :-)

Posted

Deze valt ook wel onder dezelfde topic vind ik:

UKdEhCaBZt7R.jpg

tweedehands te verkrijgen voor slechts $1100 plus verzendkosten en slechts 3 keer mee geschoren, hoe goed kan het mes zijn :lol:

Posted

Ach! Van Joosts favoriete custombouwer nota bene!

(ik ben me even aan het verstoppen voordat de Westlander toorn hier losbarst)