Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tijdens een bezoek begin december aan Wijk bij Duurstede kwam ik een bijzondere barbershop tegen, het is de shop van Rik van Laar een

leuk klassiek ingerichte zaak waar je je niet alleen kunt laten knippen maar ook kunt laten scheren.

Elke eerste zondag van de maand is er een speciale mannendag waar je je voor 30 Euro kunt laten knippen en scheren en waar je onder het genot van een biertje of whisky gezellig kunt kletsen aan de stamtafel.

In zijn shop verkoopt Rik ook scheerspullen, kwasten van Omega en Merkur en DE messen van Feather en Merkur, tevens heeft hij door een

zeepfabriekje uit Utrecht een 2 tal scheerzepen laten maken die hij verkoopt onder de naam Brick, heb na het knippen, scheren en genieten van de whisky een steentje van hem meegenomen en moet zeggen dat het een heerlijk frisse en goed schuimende zeep is die ik in de toekomst

zeker vaak ga gebruiken.

w7kgew.jpg

28s1zq9.jpg

fz8zgi.jpg

Posted

Weet je ook wat er in zit? Op de site staat alleen dat het 100% biologisch is en daar word ik, in het algemeen maar bij scheerzeep in het bijzonder, wat achterdochtig van. Verder is het een leuk initiatief als een barbier zijn eigen zepen uitbrengt natuurlijk.

Posted (edited)

Na het YouTube filmpje nemen de raadsels wat mij betreft alleen maar toe. De scheerzeep is blijkbaar alvorens er mee geschoren is al goed bevonden en wij mogen het resultaat niet eens zien?? Ik wil best geloven dat het prima zeep is hoor, daar gaat het me niet om, maar hoe kun je nou zo'n filmpje maken en het een tutorial noemen; alleen geluid was net zo duidelijk geweest...... :roll:

Edited by Guest
Posted
Weet je ook wat er in zit? Op de site staat alleen dat het 100% biologisch is

Daar ben ik ook benieuwd naar!

Posted

Ik vind het geen "Bovag Barbier" in dat filmpje meer Beuntje de Haas, maar ja wie ben ik... :) .

Posted

Rare water theorie? Sorry, maar ik heb een heel stuk overgeslagen omdat ik het te veel gewauwel vond. Wat voor theorie dan?

Posted

Volgens de meneer moet je zoveel mogelijk water in de zeep krijgen, hoe meer hoe beter. Want dan worden de haren nog zachter. Daarnaast had die het erover dat hij zijn kwast even in het water zou laten staan zodat de haren het water opneemt. Wat hij dan vervolgens doet staat haaks op wat hij daarvoor zegt, het kwastje ligt 3 á 4 seconden in het bakje en hij haalt hem eruit.

Wat deze man allemaal zegt en doet neem ik niet met een korrel maar een pak zout ;)

Posted

Ik heb gezien dat hij veel water in de zeep wil hebben ja... Lijkt wel een afwassopje.

Volgens mij had hij een dasje, deze neemt geen water op, zoals zwijntjes, maar houdt water vast. Ook een verschil dus. Ik zag hem wel bezig met elke keer een flinke slok water in zijn kwast te doen, terwijl voor een goed schuim elke keer wat druppeltjes beter zou zijn.

Maar ja, als dit voor hem werkt moet hij het gewoon zo blijven doen. Maar ik zou een beginner dit filmpje niet aanraden...

Posted

Maar ja, als dit voor hem werkt moet hij het gewoon zo blijven doen. Maar ik zou een beginner dit filmpje niet aanraden...

Mag ik gewoon eerlijk zijn en zeggen dat die kerel geen clou heeft van wat ie aan het doen is? Gewoon een slechte commercial (sorry, voor de puristen onder ons; reclamefilmpje, eh...wat is eigenlijk goed Nederlands voor reclame) voor een product dat of wel of niet deugt. Jammer want het voedt mijn wantrouwen terwijl ik eigenlijk best benieuwd ben/was.......

Posted

Reclame in zo Nederlands mogelijk? Ik denk zoiets als aansmeer-propaganda?

Maar het lijkt er inderdaad op dat deze meneer er weinig vanaf weet.

Als ik het zo zie zou ik ook geen Brick aanschaffen. Terwijl ik toch nieuwsgierig ernaar blijf. Hoe zou het presteren als je wel een fatsoenlijk bakkie schuim kan maken?

Misschien kan roef eens wat foto's of een filmpje plaatsen?

Posted
Maar eigenlijk is reclame al goed Nederlands ;)

Nou, behoorlijk Frans anders Marco! :mrgreen:

Ik denk dat verkoopbevordering, aanprijzing of eventueel propaganda, hoewel dat laatste dan weer uit het Latijn afkomstig is, al weer beter zijn. Het valt potdomme echt niet mee om het allemaal een beetje puur te houden....... :twisted: