Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik haat menthol maar las hier al vaak berichten van mensen die altijd op zoek zijn naar een nog grotere kick, welnu bijna klaar voor productie:

DSC04192_zps6bcb8026.jpg

Posted

Wanneer is deze beschikbaar? Ik kon op Google vrij weinig vinden behalve info over een aftershave.

• 3 weeks later...
Posted

Kijk aan, bedankt! Zal dit nog een tijdje te koop zijn? Heb de laatste tijd al behoorlijk wat zepen erbij gehaald dus wil ik eerst dat uitdunnen.

Hahaha -ook mijn probleem :-)

Als je er een stuk of 5 of 6 in gebruik hebt, en dat is voor ShaSoc begrippen extreem weinig :mrgreen: , dan komt er al bijna geen eind meer aan.

Posted

Ik zit nu op 10 stuks en ze kijken mij soms al aan wat ik er toch allemaal mee moet. :D

Posted

Terugkomend op je vraag, ik heb geen idee of deze zeep nog een tijd te koop is.

Wel heb ik een hele tijd geleden bij seifenglatt besteld en sindsdien is het assortiment nauwelijks aangevuld. Jammer want hier hadden ze ook htgam en ppf zeep te koop, verzendkosten 8€.

Posted

Oh nee, waarom krijg ik die site te zien? :roll:

Nog zoveel zeepjes die ik wil proberen ( HTGAM/PPF) en er is nog het één en ander op voorraad. De verleiding is zéér groot. :lol:

Posted

Ben je op zoek naar de ultieme menthol kick?

Welnu ik denk een mooie oplossing te hebben gevonden in de categorie veel voor weinig. Je moet misschien even wat boodschappen doen, maar dan ben je voorlopig ook klaar.

Van morgen getest tijdens het scheren en zit nu met een kop als Antarctica achter mijn computer.

Voor het resultaat lees de Sotd, maar kan je vertellen, ik hoef niet meer op zoek naar Yeti Snot, Krampers o.i.d. Heb mijn eigen ultieme frostbite gevonden.

Ingrediënten:

Proraso Groen (Bdf?),

de basis

Alcolada Glacial (Toko €6,95),

oplos- en koelmiddel,

Glycerine (De Tuinen, Gezondheidswinkel of apotheek €2),

voor enige verzorging,

Menthol kristallen (Sauna shop, potje €10, genoeg voor de rest van je scheerbaar bestaan),

het geheim van dit kunstje,

Arko Stick (Turkse supermarkt €0,90),

opdat het geheel blijft schuimen.

Meng wat kristallen naar gewenst koelend effect in een klein beetje alcolada. Voeg evenveel glycerine als alcolada toe. Mengen. Rasp wat Arko om extra zeep toe te voegen ter compensatie van de andere toevoegingen en prak het geheel tot een creme. Prak het resultaat door het bakje Proraso, maar let op! Er in prakken gaat wel, er uit niet!

Zo nu heb je een voorraad spul om zeker 100 bakjes Proraso XS te bereiden.

Posted

Ik heb fijne kristallen. Zo groot als grof zout. Daarvan heb ik er 6 of 7 genomen. Alles bij elkaar ongeveer een goede vingerhoed. Als het nog niet sterk genoeg is, kan je het ja herhalen.

Posted

@stoppel

Ach is net als met koken, als je je gezond verstand gebruikt, heb je geen recept nodig. Gewoon denken over wat je wil bereiken of lekker vind en dat dan ook doen. Is een soort van chemie avant la lettre. Of te wel gewoon domweg proberen.