Jump to content

SOTD 19 januari - 25 januari 2015

cutthroat

Recommended Posts

- Kropp 5/8 ronde teen

- L'Occitane Plisson

- BdF raffinato

- Aluin

- Pinaud Clubman bay rum

- The Shave Doctor aftershave gel

Een prima beurt met in drie gangen een VLS. Geen prik van de aluin, ietsje van de bay rum. De aftershave gel ter afsluiting, is toch wel goed spul.

Lord L6

Rapira Platinum Lux (17)

Kent Infinity fiber

TFS Bergamoto Neroli

Nivea sensitive ASB

Master Perfumers Dark Wood

Het comfort van dit mesje neemt nu snel af. Ondanks het feit dat het een glad resultaat had, voelde het mesje tijdens deze scheerbeurt ruw aan. De Nivea sensitive ASB leverde goed werk. :D

Ik denk dat er nog wel een scheerbeurt inzit, maar ik vind het genoeg voor dit mesje. Het is voor mij een absoluut record dat niet snel zal worden overtroffen.

Mühle R89

Mühle Rostfrei (2)

Semogue 1305

Bartex preshave

DVH scheerzeep

Aluin

DVH ASB

Mühle mesje houdt zich ook de tweede keer prima. Ik vind hem vergelijkbaar met het Hema mesje. Bij de derde pass ATG niet goed opgelet dus twee plekjes bloed :(

De zeep is geen topper. Beetje droog zoals hier al eerder op het forum is aangehaald. Ik vind hem acceptabel maar zal hem niet dagelijks gebruiken.

@edsel: ga je dit mesje nu nog een keer proberen, effe controleren of dit mesje niet per ongeluk een uitzondering was?

Ben ik inderdaad wel van plan, mede gezien de onverwacht lange levensduur van het geteste exemplaar.

Lord s625 met Bolzano superinox

eBay bamboe syntheet

BdF mistero

Aluin

Proraso asl

Bdf mistero asb

Scheren was iets gevoelig, waarschijnlijk door mijn uitstapje met het open mes gisteren.

De asb van BdF weet daar wel raad mee gelukkig. Weer lekker zacht en verzorgd.

Terwijl ik de zeep wel goed vind, maar niet heel bijzonder, vind ik deze asb echt van hoge kwaliteit. Altijd glad en zacht en verzorgd met dit spul. En het ruikt ook nog eens goed!

LiJüN silvertip 3 band,

Monsavon_Bol a raser,

Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole,

Lord_Super Chrome 10e x

Pinaud Clubman Bay Rum,

l'Oreal Men Expert,

Kwast en zeep:

De LiJüN silvertip 3 band met de Monsavon_Bol a raser is een goede basis opzet om schuim mee te maken. De Monsavon is lekker fris geurend, wat lavendelachtig fris. Klopt snel op en is dan vergelijkbaar met b.v. Palmolive crème kwa resultaat. Goed schuim.

Mesje en krabber:

De Lord_Super Chrome voor de 10e x gebruikt. De Lord wekt bewondering. 10 beurten en het mesje is nog niet echt op. In de 38C probleemloos een DFS. Toch merk ik wat teruggang en heb ik het mesje in de spaarpot laten verhuizen, omdat ik verwacht, dat het in de wat agressievere krabbers over is. Eigenlijk een luxe probleem. Resultaat DFS,

Al met al weer een prima beurtje, afgewerkt met de Bay Rum en l'Oreal ben ik weer de best verzorgde man op het erf.

Morgen ga ik een Derby inzetten om even weer met twee voeten op de aarde te komen. Even een ijkpunt zetten voor de volgende ronde. Heb al mijn mesjes in mijn voorraad nu gebruikt en ga ik voor de herkansing, te beginnen met de tot nu toe minder gewaardeerden.

Edwin Jagger DE3D14bl

Feather mesje (3X)

Edwin Jager Best Badger XL kwast

Prosaso Wit Zeep

Proraso Wit ASB

BBS :)

Mühle r89

Astra sp

Jan Zoethout black fibre custom

Proraso blauwe tube

TFS Neroli Forte ASB

Een snelle en fijne shave. Alles was eraf in 2 passes, alleen de geur van de Proraso stond mij vandaag een beetje tegen. Vorige keer heb ik geen geur kunnen opmerken, dus ik ga hem zeker nog een kans geven want de scheereigenschapen zijn voor mij zeer goed te noemen.

MHeH7Eu.jpg

Plisson scheerkwast

Gillette blue mesje (1)

Edwin Jagger DE89

Barbiere di Figaro Esclusivo scheerzeep

Barbiere di Figaro Esclusivo ASB

Van @Ngin een zeepje en ASB te leen. Zeep is een bekende, gewoon goede kwaliteit. De geur is wat wennen. Maar alles waarvan ik denk, mwa ff wennen zeggen mijn meiden thuis "Lekker!". Hij is fris, verzorgd goed. Niets mis mee. ASB doet het opvallend goed. Huid is lekker zacht en geur blijft niet te lang hangen. Vind het wel een wat zomerse geur. Vind in de winter een wat donkere geur lekkerder. Van de zomer Ngin nog maar lief aankijken.

Kwast is een genot en geleend van @Mavgink. Wat een zachte kwast. Kwaliteit ten top. Maakt mooi schuim maar bij deze zeep is dat geen probleem.

Gillette blue is een mooie aanvulling op mijn favoriete Personna/Hema. Heb me weer heerlijk geschoren.

EJ 89 l

Dorco St 300 1e

Omega 10019

Palmolive zeep

DVH asb

Sinds lange tijd weer een van Dorco gepakt. Niet best. In mijn beleving was ie beter. Ik zal hem eens overhevelen naar de Gillette Slim Adjustable. Dat leverde bij de Supermax iig een verbetering op. Tot op heden gaat er bij mij niets boven de combi EJ 89 met Hema mesje. Klinkt saai, maar het werkt super.

- ERN The Crown & Sword Razor 6/8

- L'Occitane Plisson

- TFS tabacco verde forte

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- TFS tabacco verde forte asb/shea butter

De ERN was weer uitstekend. Vlijmscherp en tijdens het scheren net een tokkeldoosje. In drie gangen een VLS. De aluin gaf twee prikjes, de Pinaud gaf wat meer prik en gloeide wat na. Afgemaakt met de TFS asb met een likje shea boter voor wat extra voeding.

Lord s625

Lord Platinum class (3)

Omega 10019

Arko stick

Nivea sensitive ASB

Di mesje heb ik twee keer gebruikt voordat ik de Rapira Platinum Lux ging uitproberen. De eerste scheerbeurt was enigszins ruw, maar daar is in deze 3e scheerbeurt niets meer van over. Comfortabele scheerbeurt met een DFS als resultaat. Qua scherpte vind ik dit mesje minder dan de Rapira.

Mühle Silvertip Fibre®,

TFS Anniversary Italian Fern,

Pearl OC TTO Black,

Derby_Super Stainless 1e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De Mühle Silvertip Fibre® met de TFS Anniversary Italian Fern was een heerlijk schuimklusje. Geniet elke keer weer van deze zeep. Een van de lekkerst geurende en best schuimende eigenschappen, in mijn assortiment.

Mesje en krabber:

De Derby_Super Stainless voor de 1e x gebruikt. Eigenlijk best een goed bruikbaar mesje. Natuurlijk er zijn betere, maar als je de kosten afweegt tegen het comfort, vind ik het acceptabel. We gaan het weer zien. In de Pearl OC TTO een probleemloze scheerbeurt. In 3 x goed glad. Resultaat BBS,

Alles overwegend best een prettige scheerbeurt. Het mesje ging best goed, uiteindelijk wordt het ook door een groot aantal Turken met zware baarden gebruikt, dus moet het hier in de juiste krabber ook functioneren.

Tom net geschoren met Maca root shave cream van de bodyshop

Had ik gekregen van Rolf .

Eerste instantie rook het naar weinig en met het opkloppen kwam er een frisse bloemengeur vrij.

Hele lekkere scheercrème en droogt niet uit en scheert lekker.

Dank je wel Rolf , ik ben er blij mee !!!

Gillette Slim adjustable op 6

Rapira platinum lux (4)

Herbapharm Omega #48

Klar Kabinett

aluin

Geo F Trumper skinfood - sandalwood

Ik had al het vermoeden dat het branderige gevoel wat ik de laatste tijd wel eens had tijdens het scheren door de kwast zou kunnen komen. Dus van de week even gewassen met shampoo en daarna in de cremespoeling gezet. Mocht helaas niet helpen, want inderdaad vandaag weer dat gevoel. Heb het alleen wanneer ik deze kwast gebruik. Vreemd verschijnsel....

De Slim vandaag een stand hoger, ging nog lekker.

De Klar al een tijd niet gebruikt, beviel weer zo goed dat ie blijft staan voor morgen.

Lord L6

Dorco DT-300 (3)

Plisson L'Occitane kwast

Nivea Mild scheercrème

Clubman Pinaud aftershave lotion

Proraso Crema Liquida Dopobarba

Vandaag niet zo'n goeie scheerbeurt gehad met dit mesje, maar dat is waarschijnlijk eerder te wijten aan de slechte voorbereiding (geen douche genomen). Afgelopen vrijdag heb ik daarentegen een van mijn beste scheerbeurten gehad met hetzelfde mesje (niet vermeld in SOTD).

2 van de nieuwe aankopen geprobeerd: de Proraso was een beetje moeilijk uit het flesje te krijgen, maar het kan zijn dat de hals van het flesje verstopt zit. De Clubman Pinaud vond ik lekker ruiken, maar wel sterk.

Ik kijk al uit naar de volgende scheerbeurt (mét deftige voorbereiding!), waar ik dan opnieuw een nieuwe aankoop kan uittesten ... ^_^