Jump to content

Iemand dit ooit meegemaakt?

Carloz

Recommended Posts

Mes na gebruik afgedroogd, bij het opbergen nog even nagepoets met een microvezeldoek, niets aan de hand, vandaag wil ik gaan stroppen, zie ik een lijntje op het blad. Loep erbij: loopt er een scheur in het blad!

Zeker weten dat het mes niet ergens tegenaangestoten is of zo. Het slijpvlak is nog 100% recht, het is gewoon echt gescheurd. Door de flits lijkt het alsof het blad iets uitsteekt maar dat is puur de weerkaatsing.

Balen, dit was mijn fijnste mes.

Iemand ook ooit meegemaakt?

34ysa6e.jpg

Dat zuigt wel redelijk dikke brokken. Ik kan me echter niet voorstellen dat dit veroorzaakt wordt door liggen in een la of wat. Iets ofiemand heeft hiertegenaan gestoten. Of het scheurtje was al aanwezig en komt nu door gebruik naar voren, maar waarom is het dan niet eerder gezien...

Bizar en vreemd.

Van de nood maar een deugd maken, Ulrik gevraagd of hij een mes kan maken voor deze scales. Dan nog iemand lief aankijken op het forum om te helpen bij het omzetten. Toch jammer en blijft vreemd.

Ik heb in het verleden al drie messen gehad die zo'n scheurtje hadden maar ik merkte het pas bij het slijpen met het vergrootglas, was niet met het blote oog te zien. Inkorten op een DMT leid meestal tot het kapot springen van het mes.

Hier geen hapje uit en blad helemaal recht. Was dat fijne mes uit Antwerpen dat ik van jou heb overgenomen Snuff :-(

Niet bij het stroppen gebeurd, gebruik bijna alleen de paddlestrop nog maar.

Waarschijnlijk ongemerkt ooit een tikje gehad wat zich nu wreekt, daar houd ik het maar op. Kan er altijd nog een 4/8 van maken :-s

Hier geen hapje uit en blad helemaal recht. Was dat fijne mes uit Antwerpen dat ik van jou heb overgenomen Snuff :-(

Dat vind ik erg voor je, heb er echt niks van gemerkt toen anders had ik het zeker niet verkocht, ik kijk altijd heel goed onder vergroting. Maar ja zoals ze zeggen "shit happens".

Om de pijn te verzachten mag je gratis een scheerzakje uitkiezen van mijn vrouw.

Snuff, het mes was 100% toen ik het van jou kreeg, heeft veel fijne scheerbeurten verzorgd. Was absoluut niet mijn bedoeling om ook maar iets in die richting te wijzen, alleen om het leed met jou te delen omdat jij het ook een fijn scherend mes vond.

Jouw integriteit staat in het geheel niet op het spel hoor!

Snuff, het mes was 100% toen ik het van jou kreeg, heeft veel fijne scheerbeurten verzorgd. Was absoluut niet mijn bedoeling om ook maar iets in die richting te wijzen, alleen om het leed met jou te delen omdat jij het ook een fijn scherend mes vond.

Weet ik wel Carloz maar wou je toch een beetje troosten vandaar :)

Ah gelukkig maar! Heb even uitgehuild op je schouder, dankjewel. Bedankt voor het aanbod!! Zitten fraaie prints tussen, altijd knap als iemand zoiets zelf kan maken.

Ondertussen contact gehadmet Ulrik, ik stuur hem het mes op en hij maakt iets een passends voor en zet dat terug in de scales. Blijven de scales in ieder geval nog in gebruik.

Ah gelukkig maar! Heb even uitgehuild op je schouder, dankjewel. Bedankt voor het aanbod!! Zitten fraaie prints tussen, altijd knap als iemand zoiets zelf kan maken.

Dat is het werk van mevrouw Snuff, lijkt simpel maar is het niet, alhoewel ze heel bedreven is met de naaimachine (mijn vrouw dateert nog van de tijd dat vrouwen zoiets wilden gebruiken) kost het toch zo'n twee uur werk om alles te snijden, passen en bijeen te naaien. Trouwens mocht er bij de kant en klare niks van je gading zitten aarzel dan niet om zelf wat samen te stellen via deze , Antje maakt het met plezier voor de Carloz ;)

Ondertussen contact gehadmet Ulrik, ik stuur hem het mes op en hij maakt iets een passends voor en zet dat terug in de scales. Blijven de scales in ieder geval nog in gebruik.

Mooi zo, ik heb die scales destijds laten maken door UKRob en ze hebben me toen meer gekost dan de prijs die ik voor het mes kreeg dus die verdienen wel een tweede leven.

Ik heb de foto nog eens bekeken en die horizontale krassen ..... weet je zeker dat er niet iemand stiekum het mes heeft gehanteerd? Nu ja het is gebeurd niks aan te doen. Heel benieuwd wat Ulrik erin plaatst!

De scales zijn heel mooi en ook de spacer is erg fraai. Met liefde gemaakt, dat zie je terug. Foto's volgen zodra het mes terug is uit Oostenrijk.

Ondertussen heb ik gebruik gemaakt van het aanbod van Snuff, was nergens voor nodig maar ooh wat een mooie scheerzakken zitten er tussen. Onweerstaanbaar.

Snuff, jij en je vrouw nogmaals hartelijk bedankt!