Jump to content

Ouwe nieuwe

c0ldc0ne

Recommended Posts

Ik ben Roy, 45 jaar en werkzaam in de IT-sector.

Een tijdje geleden kwam bij mij naar aanleiding van een compleet ongerelateerd gesprek een vraag opborrelen die al heel lang in m'n hoofd rondspookt, waar ik eigenlijk het antwoord al op wist, maar waar ik nog nooit echt iets over uitgezocht had: waarom zijn de gangbare (cartridge) wegwerpmesjes zo duur? Dus maar eens gaan spitten en het antwoord was zoals verwacht weinig verrassend. Maar zoals in het verleden wel vaker bij mij het geval is geweest ontstaat er daarbij zomaar de potentie voor een nieuwe hobby. ;)

Mijn interesse was hoe dan ook gewekt toen ik van de doopceel van meneer Gilette, via de artikelen en foto's van scheerspullen zoals ik ze nog van mijn (groot)vader kan herinneren uiteindelijk op dit forum terechtkwam. Sindsdien veel gelezen en het enthousiasme nam hand over hand toe.

Op basis van de ervaringen en tips uit dit forum, veel scheerfilmpjes op YouTube en recensies van een keur aan scheerproducten heb ik een paar dagen terug de knoop doorgehakt en wat spullen aangeschaft:

• Mühle R89
  • L'Occitane Plisson
  • Proraso scheerzeep (groen)
  • Proraso pre shave crème
  • Proefpakketje scheermesjes

Gisteren voor het eerst met deze combinatie geschoren (begonnen met een Astra mesje). Vergeleken met de Mach 3 mesjes waar ik me al jaren mee scheer was het resultaat minstens gelijkwaardig, misschien zelfs wel iets beter te noemen. Qua leercurve viel dat dus alleszins mee.

En daarmee is voor mij de eerste stap gezet van een lange reis. Ik ben te nuchter om van welke hobby dan ook helemaal hieperdepiep te worden, dus zo'n uitgebreide collectie aan krabbers, mesjes, kwasten, zepen, after shaves en andere toebehoren als sommigen van jullie verschalken zie ik voor mij niet in het verschiet. Maar ik ga zeker een aantal producten proberen; met name het after shave segment is voor mij nog onontgonnen terrein. En mogelijk volgt er ooit nog een open scheermes... :P

Bedankt voor alle informatie die jullie hier door de jaren heen al hebben verzameld en die mij enorm geholpen heeft om mijn weg te vinden in het oerwoud aan scheeropties. De komende tijd hoop ik nog veel meer op te steken terwijl ik me ondertussen lekker onderdompel in mijn nieuwe scheerervaring.

Edited by Guest

Welkom Roy. Mooi dat je ook het "klassieke" scheren en dit forum ontdekt hebt. Mijn advies is om hier niet teveel te lezen. Doe je dat wel dan wens ik je veel zelfbeheersing toe bij het niet aanschaffen van allerlei scheerspullen.

Dank allen voor de prettige ontvangst.

Welkom Roy. Mooi dat je ook het "klassieke" scheren en dit forum ontdekt hebt. Mijn advies is om hier niet teveel te lezen. Doe je dat wel dan wens ik je veel zelfbeheersing toe bij het niet aanschaffen van allerlei scheerspullen.

Mja, ik ben nou eenmaal een verstokte lezer. Als ik me ergens voor interesseer (en dat gebeurt bij de meest uiteenlopende onderwerpen) ga ik me er in verdiepen. Maar omdat ik zoveel dingen interessant vind, is er niet genoeg tijd/geld om van elk onderwerp alles te leren/kopen. En ik heb al een paar dure hobby's...

Evengoed verwacht ik wel dat het niet bij m'n starterssetje gaat blijven (de eerste mesjes zijn al uit Moskou naar mij onderweg) maar ik hoop het wel dusdanig "overzichtelijk" te houden dat ik lang genoeg leef om al die spullen ook zelf te kunnen gebruiken.

Welkom Roy; goed dat het meteen goed beviel!

Ik denk dat dit mede komt omdat ik de benodigde techniek (scheren vanuit de arm i.p.v. de pols) al bij mijn Mach 3's gebruikte, en ik ook al jaren scheerzeep en een kwast gebruik. Maar wat een verademing is die Plisson vergeleken met mijn DVH-kwastje van de Kruidvat. En ook de Proraso-zeep vind ik veel fijner dan die van DVH. Tot dusverre is het enige minpunt dat ik dit niet eerder heb ontdekt.

Van harte welkom! Ik denk dat iedereen hier in het begin dacht "ik word niet als al die gekken hier", en "een krabber is toch een krabber?". Maar ja, resistance is futile :D

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.

Dus... zijn wij de fools, de fanatics of de wiser people? :o

Wel herkenbaar overigens. Mijn andere hobby's zijn uiteraard ook klein begonnen, maar dat niet allemaal gebleven. Soms loopt het in recordtijd uit de hand. Volledig gecontroleerd uiteraard. 8-)

Ik ben nu aan het speuren naar geschikte AS/ASB's. Ik gebruik al jaren Nivea Sensitive ASB, maar wil toch graag een keer proberen of een splash mij (beter) bevalt. Ben al bij BdF aan het snuffelen, maar hoe ga je uit dat overweldigende aanbod als leek een keuze maken. Gewoon maar ergens beginnen klinkt alsof het daarna nooit meer stopt. O jee, daar ga ik al... :shock: