Jump to content

Met je neus in de Boter gevallen

Willieman

Recommended Posts

Nu echt met de neus in de boter gevallen, liever gezegd in de Safety Razors !

Ik was bij mijn broer in Duitsland, en die heeft een Duits / Amerikaanse vriend daar wonen, ze kennen elkaar nog van het leger en van uitzendingen.

Zijn Opa is na de WW II in Duitsland gebleven en getrouwd met een Duitse Vrouw.

Zijn zoon de vader van de vriend van mijn broer heeft veel spullen van zijn vader bewaard en wilde de boel op de zolder opgeruimd hebben. Niet te krenterig ik ging mee opruimen dus daar in een groot oud huis in Bremen wij met een ploeg op zolder de boel daar uit sorteren wat wel en niet weg gegooid kan worden.

Ik maak een doos open en er komen allemaal badkamer spulletjes tevoorschijn, gooi maar weg wordt er gezegd,

nu houden we erg van vintage, dus ik zeg mag ik die doos hebben, we gaan toch van het jaar de badkamer verbouwen en misschien zitten er leuke spulletjes erbij, want ik zag ouderwetse haakjes en handdoek drogers en wat schalen erin liggen.

Dus de doos achterin de auto, en na een fijn weekeinde daar gaan we richting huis.

De doos wordt bij ons op zolder gezet.

Twee weken geleden wordt er aan de badkamer gewerkt.

Eenmaal klaar wordt de doos geopend om te kijken wat erin zit en wat we gaan gebruiken,

de haakjes en de handdoek-drogers worden geïnstalleerd, een ouderwetse spiegel die je naar je toe kan trekken wordt ook tegen de muur vastgeschroefd, en wat leuke zeepbakjes worden weggezet, makkelijk om je mesjes en aluin daar in te bewaren.

Kom ik een toilettas tegen onder in de doos. Ik maak het open en allemaal scheerspulletjes zitten daar in

er zit o.a. Gillette Blue blades in, een scheerkwast die half uitgevallen was,

en ja je raad het nooit in een zakje in de doos........!

er zitten maar liefst 5 safety razors in

1 x Gillette Slim Met codering H2 1962 2e Kwartaal

4 X Gillette Fatboy waarvan twee in een doosje, een doosje is wat beschadigt en de scharnier is afgebroken

codering van de Fatboy

1 x D1 1958 1e kwartaal met doosje deze blinkt nog het hardste (doosje beschadigt)

1 x F2 1960 2e kwartaal zonder doosje

1 x G2 1961 2e kwartaal zonder doosje

1 x G2 1961 2e kwartaal met doosje + gebruikershandleiding

De Safety Razors zonder doosje zijn aanzienlijk meer gebruikt als diegene in de doosjes want ze zijn doffer

die in de doosjes zitten blinken meer.

Alles werkt de adjustable werkt ook perfect bij alle vier en de Butterfly gaan ook zonder problemen open en dicht

het lakwerk op de nummers zien er gaaf uit, het rode streepje op de Fatboy's zien er ook goed uit,

op de slim is het rode streepje niet aanwezig.

Ik weet niet erg goed wat ik er mee ga doen, Maar voorlopig pronken die ook in de badkamer.

Ik ben stom verbaast over die vondst in de doos en ben er erg blij mee. Ik weet dat ze momenteel duur zijn in aanschaf en dat er voor een aardig huidige verzamelwaarde in huis heb

Ik wilde dit graag met jullie delen hier op het forum